هفته سلامت روان ۱۴۰۲

سلامت روان یعنی قرار گرفتن عملکرد از نظر روانشناختی، در سطح مناسب. این عملکرد شامل مجموعه ای از افکار، احساسات و تصمیماتی است که در زندگی اتخاذ می شود. در هفته سلامت روان به بررسی روانشناختی رفتارها، اختلال ها، بیماری ها و مشکلات مربوط به وضعیت سلامت روان پرداخته می شود. اهدافی که در این هفته بررسی می شود در جهت افزایش آگاهی جامعه در مورد مفاهیم کلی سلامت روان و ارتقاء آن است. همچنین به تبادل اطلاعات برای پیشگیری، درمان و کنترل مشکلات تندرستی روانی و اجتماعی و پیاده سازی اصولی بهداشت روان نیز پرداخته می شود.

بهداشت روان

دهم اکتبر از طرف فدراسیون جهانی بهداشت به عنوان «روز جهانی بهداشت روان» نام گذاری شده است. این فدراسیون برای این روز در هر سال، یک شعار خاص را انتخاب می نماید. در ایران ۱۸ لغایت ۲۴ مهر به نام هفته سلامت روان نام گذاری شده است. برای گرامی داشت این هفته سمینارها و کارگاه های آموزشی و اطلاع رسانی با عنوان های مشخص و مرتبط برگزار می شود. عمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی، تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان می باشد. در این هفته به مباحثی پرداخته می شود که به ما کمک می کند اطلاعات و آگاهی خود را در زمینه اختلالات روانی و همچنین سلامت روانی بالا ببریم و بتوانیم در سطوح مختلف اقدامات فوری برای بالا بردن حمایت از سلامت روان در جامعه را افزایش دهیم.

نام گذاری روزهای هفته در سلامت روان

هفته سلامت روان در سال ۱۴۰۲ با شعار «سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ما است» نام گذاری شده است. نام گذاری روزهای هفته سلامت روان به شرح زیر می باشد

  • تأثیر متقابل افکار و احساسات در سلامت روان
  • تأثیر توجه مثبت در سلامت روان
  • خود مراقبتی و تأثیر آن در سلامت روان
  • تأثیر حمایت و ارتباطات اجتماعی سالم بر سلامت روان
  • نقش امید در سلامت روان
  • سبک زندگی سالم جایگزین مصرف مواد مخدر
  • الکل و دخانیات و حل مسئله راهبردی برای تاب آوری بیشتر

هفته سلامت روان ۱۴۰۲

عمده‌ ترین هدف در هفته سلامت روان

با توجه به این که هدف اصلی هفته سلامت روان افزایش آگاهی و اطلاعات و همچنین تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان می‌باشد. ما اغلب از تأثیر افکار، احساسات و رفتارهای خود بر روی یکدیگر آگاه نیستیم. افکار، نگرش‌ ها، قضاوت‌ ها و پیش بینی ‌ها بر روی رفتار ما اثر می گذارند. بیشتر اوقات ما به افکار خود بی توجه هستیم، در حالی که همه این افکار و عقاید در پس زمینه ذهن ما قرار دارند و به صورت خودکار بر تصمیمات روزانه ما تأثیرگذارند. اما گاهی اوقات این افکار خودکار و سریع ما را به دردسر می‌اندازند. سلامت روان به جنبه های مثبت رفتاری بر پایه اصول بهداشت روان می پردازد.

حمایت از سلامت روان در کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی

کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی با مدیریت دکتر شهرام حسام بختیاری، بسیار مفتخر است که با تجربه فراوان و با بیش از سه دهه سابقه درخشان به صورت شبانه روزی، با ارائه خدمات هتلینگ و امکانات بیمارستانی، در خدمت هموطنان گرامی می باشد.

درمان های علمی و تخصصی اختلالات روانی و همچنین درمان ریشه ای و بدون بازگشت اعتیاد به مواد مخدر، یا به عبارتی ارائه نتایج موفق درمانی هم در زمینه ترک اعتیاد و هم در زمینه اختلالات روانی، دلیلی است که باعث شده کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی، عنوان بهترین و موفق ترین کلینیک ترک اعتیاد ایران را به خود اختصاص دهد و مراجعه کنندگان، با اشتیاق و اعتماد کامل آن را انتخاب نمایند.

کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی از به روزترین و جدیدترین متد دنیا استفاده می کند و در تلاش است که با ارائه جامع ترین و کامل ترین خدمات به بیماران عزیز همواره در اوج بماند و علاوه بر درمان کامل بیماری، خاطرات شیرینی را برای مراجعین گرامی رقم بزند.