پرسش و پاسخ ترک اعتیاد و روانپزشکی

پرسش خود را مطرح کنید

در حال ارسال سوال ....

پرسش شما با موفقیت ارسال شد .

مهران شمس | در تاریخ 1398/11/15 | در ساعت 12:24 | 0
سلام وقتتون بخیر، مادر بنده بدلیل جراحی لگنی که داشت یه مدت تریاک استفاده میکرد یعنی میکشید، الان یک ماهه که اندازه یه عدس میخوره ،متخصص اعصاب گفتن بجاش متادون ۵ میلی بخوره، ۷۰ سالشونه خاستم بدونم روش صحیح و بی خطریه،لطفا راهنماییم کنید
مدیر سایت مدیر سایت | در تاریخ 1398/11/16 | در ساعت 21:36 | 0
اگر قرار به درمان (ترک اعتیاد)است پس متادون صحیح
تشخیص پزشک متخصص برای شرایط سنی ایشان محترم است اما تفاوتی بین متادون و تریاک نیست کما اینکه متادون مخرب تر است.
مسعود اسکندری | در تاریخ 1398/11/13 | در ساعت 22:11 | 0
با سلام.میخواستم بدونم اگه سه روز پشت سر هم تریاک بکشیم چند روز زمان لازمه تا در آزمایش خون و ادرار که اداره فقط بابت اعتیاد میگیره جوابش منفی باشه
مدیر سایت مدیر سایت | در تاریخ 1398/11/16 | در ساعت 21:37 | 0
از آخرین مصرف ۲ هفته باید بگذرد
سید احمد میرسالاری | در تاریخ 1398/11/09 | در ساعت 11:15 | 0
سلام.من سه ساله روزی دو عدد قرص بی دو مصرف میکنم.خواستم بپرسم اگه همینجور ادامه بدم مشکلی برام پیش نمیاد؟
مدیر سایت مدیر سایت | در تاریخ 1398/11/16 | در ساعت 21:38 | 0
مصرف قرص ب2 اعتیادآور است و عوارض زیادی به همراه دارد.
الی امیری | در تاریخ 1398/11/08 | در ساعت 21:58 | 0
سلام و خسته نباشید پدرمن ۶۳ساله هستش حدود۶سال پیش جهت ترک اعتیاد به تریاک بردیمش متادون درمانی اوایل قرص بود ولی بعدا شربت دادن حدود۳سی سی حدود ۱۰ بیشتر استفاده نکرد و سیگار رو هم یهویی کنار گذاشتن و ما هم تحت نظر پزشک این ۳سی سی رو کم کردیم دیدیم حالشون داره بد میشه کلا متادون رو به صفر رسوندیم بعدش تریاک دادیم بهش با دوز کم ولی سم زدایی نکردیم بابت متادون آیا نیازی به سم زدایی داشتن؟ الانم بخاطر ترک دچار بیماری اعصاب و روان شدن طوری که دیگه قابل نگهداری تو خونه نیست؟ پرخاشگری میکنن و میزنن اطرافیان رو امکان ترک قرصهای اعصاب و روان وجود داره؟ به نطدتون پدرم دوباره مثل قبل سالم میشن؟
مدیر سایت مدیر سایت | در تاریخ 1398/11/16 | در ساعت 21:41 | 0

وقتی مصرف نکنند برای مدت زمان ۲۰ روز به بالا خود به خود سم زدایی مواد انجام می شود.

ترک اعتیاد باعث ایجاد بیماری اعصاب و روان نمی شود.

به روانپزشک مراجعه کنید و احتمالاً با تشخیص بستری بیمار هم سلامت روان و هم سلامت جسم را بدست می آورد.

شهاب زبرجد | در تاریخ 1398/11/06 | در ساعت 20:46 | 0
با سلام و خسته نباشید خواستم ببینم برای ترک اعتیاد شیشه پزشک داروی ولبان 75که تا سه روز صبحا نصفش را بخورم بعد از سه روز یکی کامل ووازونیدین 0/2 که شبها نصف ولی نصفه شبها انقدر عرق میکنم که تمام لباس و رختخوابم خیس میشه استفاده کنم یا نه در ضمن میشه روزی یک عدد کپسول گاباپنتین خورد یا تداخل پیدا می کنند؟
مدیر سایت مدیر سایت | در تاریخ 1398/11/16 | در ساعت 21:43 | 0
دوست عزیز دستور دارویی را فقط پزشک متخصص در ویزیت حضوری و بررسی وضعیت بیمار نسخه می کند و تمام این داروهایی که فرمودید کاملا بی ربط به درمان شیشه است.
جاوید مهربان | در تاریخ 1398/11/05 | در ساعت 17:08 | 0
سلام من ۶ ماه که قرص متادون مصرف میکنم و حتی شده روزی ۲۰تا قرص ۲۰ مصرف کنم و ی هفته هس که تصمیم به ترک گرفتم و ۳ روز ۲ وعده و هر وعده ۲ تا و ۳ روز هم یک وعده در روز و ۲تا قرص و الان هم ۳۶ ساعت از مصرف ۲ عدد قرص ام گذشته و تا حالا هم خداروشکر هیچ درد و بی قراری و....نداشتم و یجورایی نائشه هم بودم با اینکه کم مصرف کردم یا الان که ۳۶ ساعت مصرف نکردم و قبلا که مصرف میکردم با اینکه شده ۶۰ سی سی شربت رو یهو بالا برم ولی باز زیاد نائشه نمیشدم و اینکه بعد ۳۶ ساعت قرص ب ۲ مصرف کردم به هوای اینکه به ب ۲ تبدیلش کنم و بعدش راحت تر ترک کنم ولی بعد مصرف ب۲ بی ادبی نباشه اسهال و عرق شدید و تب و لرز و درد و...گرفتم ،قبلا سابقه ترک شیره با تبدیل به ب۲ و ترک کامل رو دارم ولی ۲ بار متادون رو خواستم به ب ۲ تبدیل کنم نشد ی بار هم قبلا همین علائم که الان گرفتم سراغم اومد و کارم به بیمارستان کشید و چون فک میکردم از مصرف متادون ۱۲ ساعت گذشته بود این علائم اومده و بعد ۳۶ ساعت جایی خونده بودم که علائم نمیاد ولی بازم علائمش اومد لطف راهنمایی کنید که چطور به ب۲ تبدیل کنم یا ی قرص کمکی معرفی کنید تا راحت تر از شر متادون راحت شم و فرصت مرخصی و استراحت و...ندارم و شغل دولتی دارم و مجبورم پنهان کاری کنم حتی از خانواده،پیشاپیش ممنون هستم از پاسخگویی تان
مدیر سایت مدیر سایت | در تاریخ 1398/11/16 | در ساعت 21:45 | 0

پاسخگویی و انجام مشاوره برای مشکل شما مطمئناً نیاز به مراجعه حضوری یا حداقل تلفنی دارد.

لطفاً بدون مشورت با پزشک متخصص چنین اعمالی مرتکب نشوید.

سعید محمدی | در تاریخ 1398/11/04 | در ساعت 06:59 | 0
سلام همکارای شما یجوری میگن هر باری که فرد معتاد شیشه مصرف میکنه فلان تعداد از سلول های مغزیش نابود میشن که ادم تعجب میکنه،میدونم خیلی مواد مخرب و نابودکننده ای هست بخاطر این میخام راهنمایی کنید که بنده کدوم ازمایشگاه و از چه طریقی میتونم متوجه شدت اسیبی که به مغزم زدم بشم🙏
مدیر سایت مدیر سایت | در تاریخ 1398/11/16 | در ساعت 21:46 | 0

آسیب وارده از مصرف شیشه به صورت فیزیکی نیست.

دوست عزیز برطبق علایم خود مانند عدم کنترل خشم/کاهش حافطه/کاهش یادگیری و غیره می توانید به میزان تخریب و آسیب شیشه پی ببرید.

علی وزیری | در تاریخ 1398/11/03 | در ساعت 22:07 | 0
سلام شش ساله تریاک و شیره می کشیدم الان ۱۵ روزه ترک کردم و قرص ب۲ می خورم و الان مصرفم از روزی یک قرص به روزی یک چهارم رساندم ولی وقتی موقع قرص خوردنم میشه خیلی خمار میشم نمیدونم از این به بعد میتونم ادامه بدم و پاک شم یا باید قرص خوردن و ادامه بدم ؟ باید چکار کنم که دیگه قرص و ترک کنم ممنون میشم کمک کنید در ضمن برای من مقدور نیست برم پیش دکتر
مدیر سایت مدیر سایت | در تاریخ 1398/11/16 | در ساعت 21:48 | 0

چندین بار در همین سایت عنوان شده که ب۲ نیز مخدر است و مصرف آن فقط تغییر نوع اعتیاد است و ترک آن نیز مانند بقیه مواد دشواری های خود را دارد

درمان اعتیاد یعنی مصرف نکردن هیچ نوع ماده مخدر و محرک

احسان ابسالان | در تاریخ 1398/11/03 | در ساعت 09:40 | 0
سلام ۵ سال به تریاک و شیره خوردنی و کشیدنی اعتیاد داشتم رفتم سم زدایی فوق سریع انجام دادم الان ۵ ماهه دارم هنوز اذیت میشم توای مدت قرص گاباپنتین و باکلوفن شبا خوردم که حداقل دوساعت بخوابم ولی سرکار اصلاً نمیتونم برم خیلی درد دارم وقتی هم قرص نمیخورم بدتره چکار کنم نجات پیدا کنم از لحاظ روانی هم به هم ریخته شدم
مدیر سایت مدیر سایت | در تاریخ 1398/11/16 | در ساعت 21:49 | 0
سلام، شما حتماً نیاز به ویزیت متخصص روانپزشک دارید.
فرنود شب افروزان | در تاریخ 1398/10/29 | در ساعت 05:14 | 0
با سلام و عرض ادب و احترام بنده تا همین لحظه به مدت ۱۱ روزه مصرف تریاک رو به یکباره و در منزل کنار گذاشتم. از هیچ گونه مکمل یا داروی سم زدا مثل بی ۲ یا متادونم استفاده نکردم. بعد از شش روز بعلت درد بسیااااااااااااار زیاد در نواحی لو پوینت یعنی پاهام به دکتر متخصص ترک رجوع کردم که خب ایشونم با توجه به شرایطم مصرف دارو های سم زدا رو برام صلاح ندونست. من برای دویدن اقدام کردم، استخر رفتم، آمپولهای بی کامپلکس، کترولاک، پروکسیکام و حتی دگزا رو هم تزریق می کنم. قرص گیاهی حب الشفا که خب تجویز دکتر بود به انضمام آلپو که جایگزین زاناکسه مصرف میکنم. مصرف غذایی بسیااااااااااااار منطبق دارم که مشمول پروتئین و فیبر هستش، مایعات، میوه و ...... داااااااارم دیوانه میشم، چرا این درد و عذاب از پاهام بیرون نمیره و چکار کنم؟ استدعا دارم از دادن پاسخ کلیشه‌ای ای به بنده اجتناب بفرمایید و با تخصص و تجربه عالیتون بنده رو راهنمایی بفرمایید. من عازم خارج از کشور هستم و این درد داره بیچارم میکنه. در ضمن در موارد بسیار حاد کدیبن، مگافن و ماساژم میگیرم. لطفاً ضمیمه رو هم چک بفرمایید. اوقات خوش شما آرزوی قلببه بندست. لطفاً هرچه سریعتر پاسخی به من بفرمایید. با تشکر
مدیر سایت مدیر سایت | در تاریخ 1398/11/16 | در ساعت 21:52 | 0

دوست عزیز مصرف هرگونه دارو(حتی ویتامین!) بدون تشخیص و تجویز پزشک می تواند خطرناک باشد.

لطفاً جهت درمان به پزشک متخصص مراجعه کنید و از خود درمانی اجتناب کنید.

محمد ... | در تاریخ 1398/10/27 | در ساعت 13:36 | 0
سلام خسته نباشید برادر من ۲۱ سالشه یکبار اقدام به خودکشی با ۲۰ عدد قرص متادون،۲ شیشه شربت متادون و ۸ عدد قرص ب ۲ کرده بود که خوشبختانه سریع رسوندیمش بیمارستان ،قبل از این اقدامش حدودا یک ماه بوده که مصرف مواد مخدر رو شروع کرده بود ولی ما اطلاعی نداشتیم ،مثل اینکه یکبار گل مصرف کرده و حالش خیلی بد شده ،من اطلاع دقیقی ندارم نمیدونم چی مصرف میکرده،بعد از خودکشی ۳ روز بردنش آی سی یو مسمومیت بعدش بخش و بعد مرخص شد،الان ما نمیدونیم تو خونه باهاش چجور رفتار کنیم،فعلا چیزی به روش نیاوردیم ولی حواسمون بهش هس خودش غیر مستقیم ابراز پشیمونی کرد،الان ۲ روزه از بیمارستان اومده بیشتر اوقات میخوابه وقتاییم ک بیداره یکم بی تابی میکنه،میشه کمکمون کنید که چیکار باید کنیم که دوباره نره سمتش؟چه غذاهایی بدیم که مقوی باشه؟چه برخوردی داشته باشیم؟الان براردرم ترک کرده یا نه؟
مدیر سایت مدیر سایت | در تاریخ 1398/11/16 | در ساعت 21:54 | 0

سلام، اقدام به خودکشی همراه با مصرف مواد گوناگون زنگ خطری است که حتما نیاز به بستری را اعلام می کند.

غذا و مراقبت های مادرانه در منزل درمان محسوب نمی شود و بیمار نیاز به درمان های تخصصی در مرکز تخصصی دارد.

مهراد رضایی | در تاریخ 1398/10/21 | در ساعت 07:20 | 0
سلام من مدت هاست از افسردگی رنج میبرم میخواستم ببینم تو این مرکز کتامین هم برای افسردگی تجویز میشه؟
مدیر سایت مدیر سایت | در تاریخ 1398/11/16 | در ساعت 21:56 | 0

برای افسردگی درمان با کتامین در ایران تایید شده نیست به دلیل خاص بودن دوز تزریق و شرایط جدید فعلا هیچ راهکار استانداری ارائه نشده است.

درمان های ثابت شده مانند دارودرمانی/ect/توروفیدبک/tDCS....را تحت نظر پزشک متخصص دنبال کنید.