سیگار باعث آرامش و اعتماد به نفس می شود

واقعاً نمی توان بیان کرد که رها شدن از آن سایه های تاریک نفرت آور و از بین رفتن احساس حقارت چقدر لذت بخش است. نمی توان گفت که چقدر مسرت بخش است وقتی که به تمام سیگاری های جوان و سالخورده نه با حس حسادت که با حس ترحم می‌نگریم و از این که دیگر برده سیگار و نیکوتین نیستیم احساس غرور می کنیم.

سیگار باعث آرامش و اعتماد به نفس می شود

این طرز تفکر، بدترین توهم بین تمام چیزهایی است که در مورد سیگار وجود دارد. برای اکثر افراد سیگاری باور این موضوع که در واقع خود سیگار عامل تولید احساس ناامنی می باشد، بسیار دشوار است. افراد غیرسیگاری هیچ گاه دچار چنین مشکلی نمی شوند. در واقع این خود سیگار است که این احساس را به وجود می آورد، اما پس از ترک سیگار به بسیاری از فواید آن پی می برید و این در نتیجه گفتگو با افراد سیگاری رخ می‌دهد.

افراد سیگاری معمولاً از مراجعه به دکتر امتناع می ورزند، از دیدن بیمارستان و دکتر دندانپزشک نفرت دارند و اصلاً هیچ رابطه ای بین این بیماری ها با سیگار کشیدن نمی‌بینند. به وقت ترک کردن دخانیات از کابوس وحشتناکی رها می شوید و با امید بیشتری به آینده می نگرید.

البته مانند همه مردم برای افرادی که سیگار را ترک می‌کنند همه اتفاقات ناگوار ممکن است رخ بدهد و مثل دیگران در معرض فشار و استرس های معمولی زندگی قرار بگیرید اما جالب این جاست که برای مقابله با آن ها از اعتماد به نفس کافی برخوردار می‌شوید. علاوه بر این داشتن سلامت، انرژی و اعتماد به نفس لازم کمک می‌کند تا هر روز بیشتر از روزهای خوش زندگی لذت ببرید.

سیگار باعث آرامش و اعتماد به نفس می شود

سایه های سیاه منحوس سیگار

یکی دیگر از لذت های فراوانی که از ترک دخانیات نصیبمان می‌شود رها شدن از آن سایه های سیاه زشت می باشد که در پس ذهن ما وجود دارد. همه افراد سیگاری‌ ذهن خود را بر روی تأثیرات منفی سیگار می بندند. سیگار کشیدن اغلب افراد سیگاری عملی غیر ارادی و خودکار است. اما آن سایه های سیاه همواره در ضمیر ناخودآگاه آن ها موج می زنند.

ترک سیگار مزیت های فراوانی به دنبال دارد و از بعضی از آن ها در طول دوران اعتیاد باخبر هستید مثلاً سلامتی، پول و غیره. با این حال آن قدر از ترک سیگار وحشت داریم که تمام حواسمان معطوف پیدا کردن بهانه های پوچ برای ادامه دادن این عمل زشت است. با کمال تعجب بیشتر استعدادها زمانی شکوفا می شوند که فقط وقتی که سعی در ترک سیگار با استفاده از روش نیروی اراده را تجربه کرده باشید، سرکوب شده بود.

رهایی از دام دخانیات

به هیچ عنوان نمی‌توانید ذهنتان را از فکر کردن به سلامت خود و جنبه های مالی ترک سیگار ببندید. اما اکنون از دام دخانیات آزاد می شوید. خیلی جالب است که چگونه با موفقیت دریچه‌های ذهن خود را بر روی جنبه‌های پر اهمیت ترک سیگار بسته بودید. ما نیمی از عمر خود را صرف سیگار کشیدن می‌کنیم و این به تدریج به عادتی غیر ارادی مبدل می‌گردد و بعد آرزو می کنیم که کاش هرگز شروع نکرده بودیم. نیمه دیگر عمر خود را هم با درماندگی و محرومیت سپری می‌کنیم، چرا که جامعه به ما اجازه نمی دهد که هر زمان و هر کجا که بخواهیم سیگار بکشیم.

لذت بخش ترین جنبه ترک سیگار رها شدن از سیاه چال دخانیات، باز یافتن سلامتی، پول و یا پایان بردگی نیست، بلکه از میان رفتن آن سایه های سیاه منحوس است که در پس ذهنتان موج می‌زند. یعنی از میان رفتن احساس حقارت، احساس پوزش طلبی از غیر سیگاری ها و بالاتر از همه به دست آوردن عزت نفس است.