هفت دستورالعمل کاربردی برای ترک سیگار

روزهای اول سیگار نکشیدن سخت ترین روزهای ترک سیگار خواهد بود. تاریخی را برای ترک سیگار انتخاب کنید و سپس به آن پایبند باشید. دلایل خود را برای ترک سیگار قبل از روز ترک یادداشت کنید و هر روز قبل و بعد از ترک این لیست را بخوانید. یک طرح ترک سیگار ارائه دهید. این به شما کمک می کند متمرکز و با انگیزه بمانید و در نهایت از کمک و دستورالعمل های ترک سیگار بهره بگیرید و برای همیشه با سیگار خداحافظی کنید.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید ترک دخانیات است. برای ترک سیگار هفت دستورالعمل در اختیار شما قرار می دهیم که می تواند به شما در دوران ترک سیگار کمک کند.

دستور العمل اول برای ترک سیگار

بعضی از کسانی که سیگار می کشند فقط به این دلیل سیگار می کشند که دست هایشان خالی مانده است و آن ها ناخودآگاه سراغ سیگار می روند، بنابراین از خطر افتادن به دام دخانیات زمانی که دستان شما به کاری مشغول نیستند، بر حذر باشید. آگاه بودن از این عامل خطر، شما را از روشن کردن خود به خودی سیگار زمانی که دچار احساسات منفی هستید، نجات می دهد.

دستور العمل دوم برای ترک سیگار

در پایان هر روز، الگوی سیگار کشیدن خود را مرور کرده ببینید که چه چیزی شما را وادار به سیگار کشیدن می کند.کار سخت، عصبانیت، کسالت، تفریح و تفنن، بی کاری و یا موقعیت های خاص دیگر. بعد از شناخت آن، روش های دیگری را برای رو به رو شدن با احساسات و شرایط خود جستجو کنید. برنامه روزانه خود را تغییر دهید. برای حذف سیگار از برنامه روزمره، به ایجاد تغییراتی در خود برنامه نیاز است. به عنوان مثال، اگر هر روز صبح بعد از برخاستن از رختخواب مسواک می زنید و سپس سیگار خود را روشن می کنید و یک فنجان چای میل می کنید، این برنامه را تغییر دهید. می توانید بعد از برخاستن و مسواک زدن، یک لیوان آبمیوه میل کنید. مقداری پیاده روی کنید و سپس چای خود را بنوشید.

دستور العمل سوم برای ترک سیگار

خودتان را سرگرم کنید. خود را با کارهایی که امکان سیگارکشیدن را مشکل می سازد، مشغول کنید. این فعالیت ها شامل شستن ظروف، حل کردن جدول یا نوشتن یک نامه است.

دستور العمل چهارم برای ترک سیگار

ورزش کنید. این به معنی یک بار برنامه ورزشی رسمی نیست. به طور مثال، می توانید به جای استفاده از آسانسور از پلکان استفاده کنید یا در حالی که نشسته اید بدن خود را در وضعیت انبساط و کشیدگی قرار دهید.

هفت دستورالعمل کاربردی برای ترک سیگار

دستور العمل پنجم برای ترک سیگار

از وضعیت های ناراحت کننده دور شوید. اگر احساس انزوا و تنهایی می کنید احتمالاً برای رسیدن به آرامش به دنبال نیکوتین خواهید رفت. برخیزید و از آن محل دور شوید، به کسی تلفن بزنید، به پیاده روی بروید، آشپزی کنید یا با فعالیت دیگری خود را مشغول سازید.

دستور العمل ششم برای ترک سیگار

دلایل ترک سیگار را برای خود بازگو کنید. بسیاری از سیگاری ها به صورت ناخودآگاه سیگار می کشند و اگر بتوانند علل استعمال دخانیات را برای خودشان فهرست کنند، راحت تر می توانند جلوی وسوسه سیگارکشیدن را بگیرند.

  دستور العمل هفتم برای ترک سیگار

از حمایت های اجتماعی بهره مند شوید. زمانی که احساس تنهایی و ملامت می کنید، نزد دوست یا اعضای خانواده بروید. به جای این که از سیگار به عنوان «یک دوست تسلی بخش» کمک بگیرید، از حمایت آن ها بهره مند شوید. ابتدا با خود صادق بوده، متعهد و آماده برای تلاشی مضاعف باشید. شما سیگار را ترک می کنید چون قاطعانه معتقدید سیگار کشنده و مرگبار است.

اگر تزلزلی در این فکر به وجود آید و مجدد وسوسه شوید که سیگار بکشید، در رخداد این حقیقت هیچ گونه خللی ایجاد نشده و این اتفاق، یعنی مرگ ناگهانی در اثر استعمال دخانیات، حتی با یک سیگار نیز می تواند به وقوع بپیوندد. امید است به عنوان اولین اصل برای تضمین سلامتی خود و کسانی که دوستشان دارید و در کنار شما زندگی می کنند کشیدن سیگار را ترک کنید، تغذیه سالم و مناسبی را در پیش بگیرید، آب سالم بنوشید و به ورزش کردن بپردازید.