خطرات سوء مصرف الکل

مطالعات نشان داده است کسانی که در نوجوانی از الکل استفاده می کنند در مقایسه با افرادی که در سن بیست سالگی شروع به نوشیدن الکل می کنند تا پنج برابر خطر ابتلا به اعتیاد به الکل را دارند. نوجوانانی که از الکل سوء مصرف می کنند نیز مشکلات قابل توجهی با رشد طبیعی مغز دارند.

سوء مصرف الکل به هر مصرفی گفته می شود که پیامدهای منفی برای مصرف کننده داشته باشد. علائم اعتیاد به الکل می تواند شامل اثرات سلامتی، مانند خماری بد و حوادث ناشی از الکل و همچنین اثرات اجتماعی، مانند انجام یا گفتن چیزهای پشیمان کننده در حالت مستی باشد. کسی از الکل سوء استفاده می کند به این معنی نیست که به الکل وابسته است یا به آن معتاد است، اما به طور کلی اولین گام برای ایجاد معضل الکلیسم است.

نوشیدن زیاد الکل و سوء مصرف الکل

نوشیدن زیاد الکل و سوء مصرف الکل می تواند در سال های نوجوانی یا حتی زودتر شروع شود، اگر چه بزرگسالان و افراد مسن نیز ممکن است این عادت را پیدا کنند ولی نوشیدن الکل معمولاً در سنین پایین شروع می شود. اعتیاد به الکل اغلب در اوایل دهه بیست سالگی زندگی فرد شروع می شود و با نوشیدن زیاد الکل مشخص می شود. این رفتار منجر به افزایش تحمل الکل و در نهایت مشکلات اجتماعی و سلامتی می شود. تشخیص این که کسی که برای شما مهم است در حال سوء مصرف الکل است می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا او به کمک نیاز دارد یا خیر.

برخی از علائم مسمومیت با الکل

لکنت زبان چشم های پرخون عدم هماهنگی جملات پر سر و صدا یا تکراری مشکل در ایستادن یا راه رفتن سرگردانی آشفتگی یا اضطراب

خطرات سوء مصرف الکل

خطرات سوء مصرف الکل

بسیاری از مردم علائم اعتیاد به الکل را نمی شناسند زیرا در جامعه ما شایع نیستند. خواه یک نوشیدنی بیش از حد در ساعات شادی در یک شب یا ایجاد یک الگویی از نوشیدن مکرر الکل باشد، اثرات سوء مصرف الکل در سراسر کشور به اشکال مختلف قابل مشاهده است. سوء مصرف طولانی مدت الکل آسیب جدی به مغز و بدن وارد می کند، زیرا تمام اعضای بدن تحت تأثیر آن قرار می گیرد. اندام های خاصی مانند کبد و مغز بیش از سایر اعضا تحت تأثیر قرار می گیرند و ممکن است دچار آسیب های جبران ناپذیری شوند. اگرچه بسیاری از مردم برای احساس سرخوشی نوشیدنی می نوشند، پیامدهای سوء مصرف الکل می تواند تا مدت ها پس از دوره اولیه مسمومیت باقی بماند.

عوارض جانبی کوتاه مدت سوء مصرف الکل

مشکل در تنفس اختلال در قضاوت سردرد خاموشی ها حالت تهوع تحریف بینایی و شنوایی اثرات دراز مدت سوء مصرف نوشیدنی های الکلی جدی تر است و می تواند شامل صدمات جبران ناپذیری باشد که می تواند منجر به مرگ شود.

اثرات متداول دراز مدت اعتیاد به الکل

افسردگی آسیب دائمی مغز پسوریازیس اختلالات اضطرابی اختلال عصبی سیروز کبدی پانکراتیت مزمن لرزش دست سیستم ایمنی به خطر افتاده فشار خون بالا مشکلات جنسی آسیب عصبی کمبود ویتامین  ب سوء تغذیه گاستریت افسردگی مسمومیت الکلی سرطان دهان و گلو علائم اعتیاد به الکل می تواند غیر پزشکی نیز باشد. اغلب این عوارض جانبی به اندازه بسیاری از پیامدهای سلامتی جدی یا بدتر هستند.

اثرات غیر پزشکی سوء مصرف الکل

مسائل حقوقی مشکلات روابط با خانواده، دوستان و افراد مهم مسائل مالی احساس گناه یا شرم در مورد نوشیدن یا اعمال تحت تأثیر الکل نیاز به الکل برای استراحت یا داشتن احساس بهتر مسائلی در کار مانند تأخیر، غیبت و کاهش بهره وری صرف بیشتر زمان برای فعالیت هایی که شامل نوشیدن الکل می شود عدم توانایی در کنترل مصرف الکل بهانه آوردن برای نوشیدن ترک فعالیت های مهم اجتماعی، حرفه ای یا تفریحی به دلیل سوء مصرف الکل هوس یا افکار وسواسی در مورد نوشیدن نقص در حافظه