علائم هشدار دهنده اعتیاد به الکل

نوشیدن مشروبات الکلی در شما احساس افسردگی یا اضطراب ایجاد می کند و می تواند برای سلامتی شما مشکلاتی ایجاد می کند. شما به زودی دچار شرایطی می شوید که در نهایت بیش از آن چه در نظر داشته اید مشروب بنوشید. از زمانی که مصرف الکل را شروع کرده اید علاقه خود را به فعالیت ها و سرگرمی های دیگر از دست داده اید. با ننوشیدن الکل، علائم مرتبط با ترک الکل را تجربه می کنید و میل یا هوس به مصرف الکل دارید. هنگام نوشیدن الکل در موقعیت هایی قرار گرفته اید که احتمال آسیب رساندن به خود یا دیگران را افزایش می دهد.

علائم هشدار دهنده اعتیاد به الکل چیست

علائم هشدار دهنده مختلفی برای کمک به تشخیص سوء مصرف احتمالی الکل وجود دارد. در حالی که بسیاری از علائم قابل تشخیص هستند، تشخیص سایر علائم ممکن است دشوارتر باشد. همچنین، شدت سوء مصرف الکل ممکن است در علائم هشدار دهنده ای که فرد نشان می دهد نقش داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از افراد سعی می کنند با نوشیدن مشروبات الکلی در خلوت و جدا شدن از دیگران، سوء مصرف الکل خود را بپوشانند. این امر، مداخله و کمک به عزیزانشان را برای اعضای خانواده یا دوستان چالش برانگیز می کند.

سوء مصرف خفیف الکل

سوء مصرف خفیف الکل را می توان به راحتی نادیده گرفت. با این حال، آن چه ممکن است به عنوان یک مشکل جزئی به نظر برسد، می تواند در طول زمان خطرناک شود. این علائم هشدار دهنده اولیه را نباید نادیده گرفت. جستجوی درمان زودتر از دیرتر به شما این امکان را می دهد که به چیزهایی که در زندگی از آن ها لذت بیشتری می برید بازگردید.

علائم رایج سوء مصرف الکل

در صورت عدم درمان، سوء مصرف الکل می تواند به سرعت از کنترل خارج شود. هنگامی که سوء مصرف الکل شروع به تأثیر منفی بر زندگی فرد می کند و باعث آسیب می شود، به عنوان اختلال مصرف الکل تشخیص داده می شود. شناخت علائم هشدار دهنده سوء مصرف الکل و درمان مناسب می تواند تفاوت قابل توجهی در روند بهبودی افراد ایجاد کند. در حالی که هیچ فرمول دقیقی برای تعیین این که آیا فردی الکلی است یا نه وجود ندارد، علائم اغلب همزمان رخ می دهند. ممکن است یکی از علائم مشکلات بیشتری را در مسیر ایجاد کند.

علائم هشدار دهنده اعتیاد به الکل

برخی از رایج ترین علائم سوء مصرف الکل

تجربه خاموشی موقت یا از دست دادن حافظه کوتاه مدت نشان دادن علائم تحریک پذیری و نوسانات شدید خلقی بهانه آوردن برای نوشیدن الکل مانند آرامش، مقابله با استرس یا احساس عادی بودن انتخاب نوشیدن الکل بر سایر مسئولیت ها و تعهدات منزوی شدن و دور شدن از دوستان و اعضای خانواده نوشیدن الکل به تنهایی یا مخفیانه احساس خماری هنگام ننوشیدن الکل تغییر ظاهر و گروهی از آشنایان که با آن ها رفت و آمد دارید مهم نیست که مشکل نوشیدن الکل چقدر جزئی به نظر می رسد، علائم سوء مصرف الکل را نباید نادیده گرفت. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می کنید، باید با یک کلینیک معتبر ترک اعتیاد تماس بگیرید و از آن ها برای ترک الکل کمک بگیرید.

شناخت اعتیاد به الکل

چندین ابزار غربالگری وجود دارد که به تشخیص این که آیا فردی به اعتیاد به الکل مبتلا است یا خیر، کمک می کند. یکی از ابزارها پرسشنامه ای است که شدت مشکل نوشیدن الکل را اندازه گیری می کند. اگر به دو یا چند سوال پاسخ «بله» بدهید، باید به دنبال کمک پزشکی حرفه ای باشید.

چهار سوال غربالگری عبارتند از

آیا تا به حال احساس کرده اید که باید نوشیدن الکل خود را کاهش دهید. آیا مردم با انتقاد از نوشیدن الکل شما را آزار داده اند. آیا تا به حال در مورد نوشیدن الکل خود احساس بد یا احساس گناه کرده اید. آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که اول صبح یک نوشیدنی الکل نوشیده باشید تا اعصاب خود را تثبیت کنید یا بر خماری غلبه کنید.