فقط یک نخ سیگار

اکثر افراد سیگاری بر این باور غلط هستند که در بیان عوارض زیان بار سیگار همواره اغراق می شود. کاملاً بر عکس است. شکی نیست که سیگار عامل اصلی بسیاری از مرگ و میرها در جامعه امروزی است. مشکل اینجاست که در بسیاری از مواردی که سیگار منجر به مرگ می شود و یا به نوعی در بروز آن دخیل است، اصلاً نامی از دخانیات به عنوان عامل اصلی فاجعه نیامده در نتیجه در محاسبات آماری هم درج نمی شود.

فقط یک نخ سیگار می کشم

فقط یک نخ سیگار، باور پوچی است که شما می باید از ذهنتان خارج کنید. در ابتدا نیز فقط یک نخ بود که باعث معتاد شدن خیلی ها شد. فقط یک نخ است که موجب سوق دادن ما به یک اعتیاد واقعی است. همین یک نخ است که باعث شکست همه تلاش‌های ما جهت ترک سیگار می‌شود. زمانی که افراد سیگاری در حال ترک می باشند باز همین یک نخ است که آن ها را دوباره به دام می اندازد.

گاهی اوقات کشیدن یک نخ به خاطر آن است که ثابت کنیم دیگر به سیگار معتاد نیستیم، همان یک نخ دقیقاً همین بلا را سرمان می آورد. زیرا که آن یک نخ طعم بدی دارد و فرد سیگاری مجاب می‌شود که هرگز وی اسیر آن نمی‌گردد اما بدون آن که بداند در همان لحظه گرفتار دام شده است. فکر کردن به همین یک نخ باعث می شود که اغلب افراد سیگاری نتوانند ترک کنند. این را باید خوب در ذهنمان فرو کنیم که چیزی به نام یک نخ سیگار وجود ندارد.

اعتیاد به سیگار با یک نخ شروع می شود

سعی کنید هرگز به یک نخ سیگار فکر نکنید. هر بار به سیگار می اندیشید سعی کنید تمام نکبت و زشتی آن را در نظر مجسم کنید و به این فکر کنید که چگونه به خاطر یک لحظه لذت دروغین می باید یک عمر روح و جسمتان در سیاه چال دخانیات نابود گردد. شما فقط دو راه پیش روی خود دارید یا یک عمر سیگار بکشید و به این زندگی فلاکت بار ادامه دهید، یا به کلی خود را از بند آن آزاد سازید. هر فرد سیگاری هر روز این شانس را در زندگی اش دارد که سیگار را کنار بگذارد، پس چرا دست روی دست می گذارد، پاسخ این سوال یک کلمه است، ترس.

فقط یک نخ سیگار

ترس از ترک سیگار

ترس از این که قادر به ترک سیگار نباشید و بدون سیگار زندگی برای شما لذت سابق را نداشته باشد، باعث می شود که به ترک سیگار فکر نکنید. خودتان را گول نزنید، هرکسی می‌تواند به راحتی سیگار را ترک کند. انجام دادن این کار به قدری آسان است که خنده تان می گیرد. برای آسان نمودن ترک سیگار سه اصل مهم وجود دارد که می بایست به وضوح به ذهنتان بسپارید.

اصول مهم ترک سیگار

ترک سیگار به معنای از دست دادن چیزی نیست، بلکه به معنای به دست آوردن سودی بزرگ است. هرگز به کشیدن یک نخ سیگار فکر نکنید چون چنین چیزی وجود ندارد این فقط یک عمر نکبت و بیماری است. شما هیچ فرقی با دیگران ندارید. هر فرد سیگاری می تواند به آسانی سیگار را ترک کند.

ذات معتاد

بعضی ها تصور می کنند ذاتاً شخصیت معتادی دارند و همیشه به این گونه خواهند ماند. چنین چیزی واقعیت ندارد. هیچ کس تا قبل از اسیر شدن در دام اعتیاد به مواد مخدر نیازی ندارد. این مواد مخدر است که فرد را اسیر خود می کند نه شخصیت و خصوصیات ذاتی وی. نیکوتین باعث می شود باور کنید دارای شخصیتی معتاد هستید. به هر حال بسیار ضروری است که این باور را از ذهن خود دور کنید. چون اگر باورتان شود که به نیکوتین وابسته اید همین امر هم اتفاق می‌افتد. هرچند که این هیولا در بدن شما مرده باشد، لازم است همه افراد سیگاری این شستشوهای مغزی را از ذهن خود دور بریزند.