مزایای ترک سریع سیگار

بهترین راه برای کنار آمدن با وسوسه سیگار کشیدن این است که به سرعت خود را از موقعیتی که باعث وسوسه می شود دور کنید. اگر یک مهمانی، جشن عروسی یا مراسم عمومی را ترک کردید تا از وسوسه سیگار کشیدن جلوگیری کنید. زمانی که نمی توانید خود را از یک موقعیت دشوار دور کنید، یا زمانی که وسوسه سیگار کشیدن توسط چیزی غیر از یک مکان یا رویداد ایجاد می شود، در نظر بگیرید که چه کاری می توانید انجام دهید، در مورد آن فکر کنید یا به خودتان بگویید چه کسی به شما کمک می کند تا با وسوسه کنار بیایید. از برخی فعالیت ها برای پرت کردن حواس خود برای حدود بیست دقیقه استفاده کنید.

روش ترک سریع سیگار در عین حال آسان ترین روش برای ترک مصرف سیگار است. یک فرد سیگاری فقط با نکشیدن سیگار نمی تواند سیگار را ترک کند، شاید بپرسید چرا، به این دلیل که سیگار کشیدن یک عادت نیست بلکه کشیدن سیگار واقعاً یک اعتیاد است. مثل هر ماده مخدری، سیگار نیز دارای اعتیاد جسمی می باشد. خوشبختانه اعتیاد فیزیکی به سیگار بسیار ضعیف و ناچیز می باشد.

اثرات مصرف سیگار

بسته به میزان و مدت زمان سیگار کشیدن بین سه تا پنج روز این اعتیاد فیزیکی کاملاً برطرف می شود. اگر اعتیاد فیزیکی به سیگار ضعیف باشد پس مشکل اصلی در چیست، جواب این پرسش به هوس سیگار کشیدن که ما به آن اعتیاد ذهنی به سیگار می گوییم برمی گردد. این هوس یا اعتیاد ذهنی با نکشیدن سیگار برطرف نمی شود.

اگر در رفتار یک فرد سیگاری دقت کرده باشید، تقریباً در تمام حالات روحی و عصبی مانند شادی، غم، خستگی، کلافگی، عصبانیت، هیجان، افسردگی، بعد از صرف غذا، در مسافرت و غیره میل و هوس شدیدی به کشیدن یک نخ سیگار دارد.

وسوسه مصرف سیگار

هر ماده مخدری مانند هروئین و کراک، یک میزان مصرف (دوز مصرفی) داشته و فرد معتاد به این مواد با مصرف هر نوبت ماده مخدر بسته به میزان اعتیاد خود برای چند ساعت و گاهی یک روز کامل هیچ میل و هوسی به مصرف دوباره آن ندارد. در صورتی که در مورد سیگار این مسئله صادق نبوده و تعداد سیگار مصرفی فرد سیگاری بر اساس شرایط روحی و جسمی متغیر است.

مزایای ترک سریع سیگار

تفاوت بین اعتیاد فیزیکی و ذهنی به سیگار

برای روشن تر شدن تفاوت بین اعتیاد فیزیکی و اعتیاد ذهنی به سیگار به این مثال توجه نمایید. فرض کنید ما یک فرد سیگاری را مجبور به کشیدن یک باکس سیگار کنیم، شاید به نظر برسد فرد سیگاری که به تازگی یک باکس سیگار را بالاجبار کشیده دیگر برای چند روز لااقل برای چند ساعت نباید هیچ میل و هوسی به کشیدن سیگار داشته باشد ولی متاسفانه این گونه نیست.

کافیست به این فرد سیگاری که به تازگی یک باکس سیگار را کشیده یک خبر خوشحال کننده یا برعکس آن، یک خبر ناراحت کننده بدهیم، باور کنید بلافاصله فرد سیگاری یاد اولین چیزی که می افتد کشیدن یک نخ سیگار است. شاید با این توضیح، ترک سیگار کمی دشوار به نظر برسد ولی نگران نباشید، شما با هر میزان مصرف سیگار به راحتی می توانید سیگار را برای همیشه ترک کنید.

برای رسیدن به این هدف کافیست از کلینیک های معتبر ترک اعتیاد کمک بگیرید و مشاوره لازم را از مشاورین متخصص دریافت نمایید.

توصیه به افراد سیگاری

شاید ترس از ترک سیگار شما را وحشت زده کرده باشد، این را بدانید که هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به ترک سیگار کند، پس با مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد چیزی را از دست نمی دهید.

این شما هستید که باید تصمیم بگیرید. وقت را از دست ندهید، یک روز هم زودتر برای ترک اعتیاد اقدام کنید، زودتر به سمت سلامتی حرکت کرده اید.

توصیه به افراد غیر سیگاری

شرکت در جلسات ترک اعتیاد توسط همسران و والدین افراد سیگاری برای درک صحیح از شرایط افراد سیگاری و فهمیدن روحیات آن ها در طی دوران ترک اعتیاد و این که چگونه می توانید به آن ها کمک کنید توصیه می شود.

همیشه فرزندان ما از روی کنجکاوی یا به علل مختلف دیگر در معرض اعتیاد به دخانیات قرار دارند. پس بهتر است که خود را برای مقابله صحیح با آن آماده کنیم.