راهکار خاص ترک تریاک

برای ترک هر ماده مخدری ابتدا شما باید بدانید که به یک ماده مخدر معتاد هستید، برای این آگاهی باید از شرایط اعتیاد و وابستگی به این ماده اطلاع لازم را داشته باشید. با توجه به این موضوع که شخص مصرف کننده تریاک دچار وابستگی جسمی و روحی به این ماده می شود برای رهایی از تریاک و ترک اعتیاد به تریاک نیازمند راهنمایی های دقیق یک مشاور می باشد.

ترک تریاک

افراد معتادی که تمایل به ترک اعتیاد دارند اگر زیر نظر پزشک اقدام به ترک نمایند بسیار موفق ترند و جای هیچ گونه اضطراب و نگرانی از مسائل ترک اعتیاد باقی نمی ماند زیرا در کلینیک‌ های ترک اعتیاد که امروزه در سراسر کشور گسترده شده ‌اند، تیمی متشکل از پزشک، روانشناس و مددکار اجتماعی به فرد کمک می‌کنند تا مراحل جسمانی و روانی ترک اعتیاد را با موفقیت پشت سر گذارده و کلیه درمان های دارویی و روان شناختی مورد نیاز مراجع در اختیار وی گذارده می شوند و فرد و خانواده وی، حمایت های لازم برای ترک مواد مخدر را دریافت می کنند. بسیاری از افرادی که اعتیاد به تریاک داشته اند، به خوبی قادر به ترک آن بوده و تعداد زیادی از معتادان نیز از طریق درمان سرپایی و درمانگاهی با روش زیر اعتیاد را ترک کرده و خوشبختانه هیچ خطری نیز آن‌ ها را تهدید نکرده است.

درمان سرپایی اعتیاد

در این روش ابتدا بایستی بیمار برای ترک اعتیاد به تریاک، زیر نظر پزشک در طی ۱۵ روز و هر روز مقدار کمی از میزان مصرف روزانه اش را کم کند و پس از ۱۵ روز آن را به یک حد مینیموم برساند و سپس با تجویز دارو هایی از طرف پزشک که بیشتر در جهت درمان علائم و نشانه های ترک اعتیاد به کار می روند و نوعی جایگزینی خفیف نیز می باشند را مصرف کند می توان در مدت ۱۰ روز وی را از اعتیاد نجات داد (در مجموع ۲۵ روز ). البته این زمان تنها برای سم زدایی بدن فرد معتاد و برطرف ساختن اثرات تریاک روی جسم وی محسوب می‌شود. توانبخشی و درمان اعتیاد یک فرایند چند وجهی چند مرحله ای و طولانی مدت است. سم زدایی مواد مخدر و نجات فرد از وابستگی جسمی به مواد مخدر، تنها بخش مقدماتی مسیر ترک اعتیاد را تشکیل می دهد. در واقع سم زدایی جسمانی در آن چه که در تبلیغات مختلف، تحت عناوین «ترک اعتیاد یک روزه، سریع یا فوق سریع» خوانده می شوند، برای تغییر الگوی اعتیاد کافی نبوده و در صورتی که با سایر وجوه درمان همراه نشود، احتمال عود اعتیاد بسیار بالایی خواهد داشت.

راهکار خاص ترک تریاک

شرایط ترک اعتیاد برای افراد معتاد

بیماری که قصد ترک اعتیاد به تریاک را دارد، باید آگاه باشد که ترک کامل اعتیاد و رهایی از وابستگی روان شناختی به این ماده مخدر، مستلزم دریافت خدمات روان درمانی و مشاوره جهت جلوگیری از بازگشت دوباره به سوی مواد مخدر است. وی باید بداند که برای موقعیت هایی که او را به ورطه اعتیاد کشانده است، به خوبی مقابله نماید تا بار دیگر تسلیم موقعیت ها نگردد. عواملی از قبیل مواجه شدن با افرادی که در روز های اعتیاد با آن ها مراوده داشته است یا بازگشت به مکان ها و محیط های قبلی و یا حتی چیزهای کوچکی مثل بو یا هر چیزی که بتواند با یادآوری خاطرات گذشته، برای او استرس روان ‌شناختی ایجاد نماید، می توانند عزم فرد برای کنار گذاردن همیشگی مواد مخدر را خدشه دار ساخته و او را مجدداً به مسیر قبلی بکشانند، لذا فردی که قصد ترک تریاک دارد باید حتماً مشاوره ‌های لازم که برای اطمینان یابی از پیشگیری از عود ضروری هستند را دریافت کند.

این خدمات که امروزه در اغلب مراکز ترک اعتیاد ارائه می شوند، بسته به شرایط فرد ممکن است از یک تا شش ماه به طول بیانجامد. بنابراین روند ترک اعتیاد مستلزم مراجعه به مجهزترین کلینیک ترک اعتیاد و داشتن اراده قوی و استوار خود فرد و همراهی و صبوری خانواده و اطرافیان وی است. لذا کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دی مفتخر است که با استفاده از بهترین و جدیدترین متد ترک اعتیاد و با مدیریت دکتر شهرام حسام بختیاری در خدمت بیماران گرامی می باشد.