اجتناب از وسوسه های کشیدن سیگار

هر چه قبلاً بیشتر سیگار کشیده باشید بی نظیر بودن لحظه ترک سیگار را بیشتر حس می کنید و این احساس تا آخر عمر به یاد شما می ماند. تصور کنید در زندگی، انسان خیلی خوش شانسی بوده اید که این لحظات بی نظیر را در طول زندگی خود تجربه کرده اید اما شیرین ترین لحظه عمرتان همان لحظه مکاشفه است.

اجتناب از وسوسه های سیگار به دو بخش اصلی تقسیم می شود.

بخش اول اجتناب از وسوسه های سیگار

اگر چه قصد سیگار کشیدن ندارید اما یک بسته سیگار همراه خود نگه می دارید تا قوت قلب بیشتری بگیرید. میزان شکست افرادی که اقدام به این کار می کنند بسیار بیشتر از افرادی است که سیگارها را به کلی دور می اندازند. دلیل آن این است که وقتی در طول دوره ترک دخانیات لحظه های ناخوشایندی داشته باشید روشن کردن یک نخ سیگار موجود در خانه برایتان آسان خواهد بود.

چنان که برای خرید یک پاکت سیگار احساس شرم و حقارت کنید به احتمال زیاد بر وسوسه خود غلبه خواهید کرد و قبل از رسیدن به مغازه سیگار فروشی مشکل از بین می رود. با وجود این دلیل اصلی میزان بالای شکست در این موارد آن است که فرد سیگاری در وهله اول نسبت به زمان شروع ترک دخانیات کاملاً احساس تعهد نمی کند. به یاد داشته باشید که قاطعیت در تصمیم گیری امر واجبی است می باید این چنین بیندیشید که چه قدر جالب است که دیگر نیازی به کشیدن سیگار ندارید.

واقعاً انسان هیچ نیازی به کشیدن سیگار ندارد. اگر هنوز احساس می کنید که لازم است همراه خود سیگار نگه دارید پیشنهاد می شود که بیشتر به انگیزه هایتان فکر کنید. دلیل آن این است که بعضی از موارد هنوز درست در ذهن شما جا نیفتاده است.

اجتناب از وسوسه های کشیدن سیگار

بخش دوم اجتناب از وسوسه های سیگار

در طول دوره ترک سیگار باید از موقعیت های تنش زا و مناسبت های اجتماعی دوری جویید. سعی کنید از موقعیت های پر فشار دوری کنید. هیچ دلیلی ندارد که شما خود را تحت فشار غیر ضروری بگذارید. در مورد شرکت در مجالس مهمانی عکس این قضیه صادق است، باید بدون درنگ خانه را ترک کنید و به جمع دوستانتان بپیوندید و لذت ببرید.

شما هیچ نیازی به سیگار کشیدن ندارید حتی زمانی که بدنتان هنوز به نیکوتین معتاد باشد. در مهمانی ها شرکت کنید و از این واقعیت که دیگر مجبور به کشیدن سیگار نیستید لذت ببرید. این مسئله خیلی زود این حقیقت زیبا را به شما ثابت می کند که زندگی بدون سیگار خیلی با کیفیت تر است. فقط فکر کنید که وقتی این هیولای کوچک بدن شما را با همه آن سم ها ترک کند زندگی چه قدر بهتر و شیرین تر خواهد بود.

لحظه مکاشفه در ترک سیگار

لحظه مکاشفه یعنی لحظه ای که همه چیز در برابر دیده هایتان نورانی می گردد و معمولاً سه هفته پس از ترک سیگار این اتفاق می افتد. در آن لحظه به نظر می رسد آسمان روشن شده و شستشوی مغزی کاملاً پایان یافته است. به جای این که به خودتان بگویید نیازی به سیگار کشیدن ندارید، ناگهان درمی یابید که آخرین رشته وابستگی نیز پاره شده، شما می توانید از بقیه عمرتان بدون داشتن احساس نیاز به سیگار لذت ببرید. معمولاً از همین جاست که شما به سایر افراد سیگاری به دیده ترحم می نگرید.

افراد سیگاری که از روش نیروی اراده برای ترک کردن سیگار استفاده می کنند معمولاً چنین لحظه ای را تجربه نمی کنند، زیرا اگر چه آن ها خوشحالند که جزء افراد غیرسیگاری به حساب می آیند اما با این باور به زندگی شان ادامه می دهند که خود را قربانی کرده اند.