چه کسانی از مواد مخدر مصنوعی استفاده می کنند

سازمان‌های نظارتی مانند سازمان مبارزه با مواد مخدر سخت در تلاش هستند تا مواد مخدر مصنوعی خطرناک را شناسایی کرده و آن‌ها را مهار کنند. مواد مخدر مصنوعی در زیرزمین ها و محیط های غیر آزمایشگاهی ساخته می شوند و ترکیبات آن ها با یکیدیگر متفاوت است. اگر شما یا شخصی که می شناسید با اعتیاد به مواد مخدر مصنوعی دست و پنجه نرم می کنید، باید در اسرع وقت با کلینیک ترک اعتیاد برای کمک تماس بگیرید.

مهم ترین خطر دسترسی آسان به مواد مخدر مصنوعی این است که افراد در گروه های جمعیتی جوان تر می توانند به آن ها دسترسی داشته باشند. برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف کنندگان اولیه مواد مخدر مصنوعی نوجوانان هستند. در سال 2014، موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر یک نظرسنجی انجام داد و دریافت که ماری جوانا مصنوعی سومین مواد مخدر در بین نوجوانان است.

این کمکی نمی کند که این داروها به عنوان قانونی و ایمن به بازار عرضه شوند. برخی از نوجوانانی که این داروها را مصرف می کنند با این باور غلط که مضر نیستند از آن ها استفاده می کنند. از محرک های مصنوعی نیز در جشن ها و مهمانی ها استفاده می شود.

تأثیر مواد مخدر مصنوعی

استفاده از داروهای مصنوعی می تواند مضر باشد. تحقیقات بسیار کمی در مورد بسیاری از مواد مخدر مصنوعی موجود در بازار انجام شده است. مصرف این داروها در کنار سایر مواد مخدر یا داروهای تجویزی نیز می تواند کشنده باشد. این داروها همچنین به طور مداوم برای افزایش قدرت خود بهینه سازی می شوند. پتانسیل آن ها برای اعتیاد و سوء استفاده بسیار زیاد است.

استفاده از مواد مخدر مصنوعی می‌تواند عوارض مختلفی برای سلامتی ایجاد کند و می‌تواند اثرات بهداشتی زیر را به همراه داشته باشد:

توهمات فشار خون بالا لرزش اضطراب پارانویا تشنج افکار خودکشی تاکی کاردی (یعنی ضربان قلب سریع) توهمات حالت تهوع تحریک رفتار خشونت آمیز روان پریشی

چه کسانی از مواد مخدر مصنوعی استفاده می کنند

کانابینوئیدهای مصنوعی

در سال 2013، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ارتباط بین استفاده از کانابینوئیدهای مصنوعی و آسیب حاد کلیه را گزارش کرد.کانابینوئیدها معمولاً با نام های تجاری ادویه، آتش، سپیده دم و جن فروخته می شوند. ماندن در سطر انواع کانابینوئیدهای مصنوعی در حال حاضر در بازار چالش برانگیز است. تولیدکنندگان به طور مداوم ترکیبات شیمیایی را تغییر می دهند تا نهادهای نظارتی را دور بزنند و آن ها را به بازار عرضه کنند.

آثار مصرف مواد مخدر مصنوعی

افکار خودکشی استفراغ خشونت ضربان قلب سریع حالت تهوع آسیب کلیه فشار خون بالا مهم ترین محرک های مصنوعی رایج ترین محرک های مصنوعی اکستازی و نمک های حمام هستند.

محرک مصنوعی اکستازی

معمولاً به اکستازی، متیل دی اکسی مت آمفتامین یا مولی نیز می گویند. به دلیل محبوبیت آن در مهمانی ها و پارتی های شبانه اغلب به عنوان داروی مهمانی نامیده می شود. خطر اکستازی این است که هیچ نسخه واحدی برای تولید آن وجود ندارد. تولیدکنندگان به طور مداوم ترکیب آن را تغییر می دهند تا ترکیب خود را قوی تر کنند، که به طور بالقوه آن را برای برخی افراد کشنده می کند.

محرک مصنوعی نمک حمام 

نمک حمام اثرات روانگردان ال. اس. دی و کوکائین را تقلید می کند. آن ها به گونه ای ساخته شده اند که شبیه نمک های معمولی حمام هستند که ممکن است در حمام خود استفاده کنید، اما نمی توان از آن ها برای این منظور استفاده کرد. نمک حمام را می توان استنشاق کرد، بلعید یا تزریق کرد. محرک های مصنوعی بسیار اعتیاد آور هستند و می توانند اثرات نامطلوب خطرناکی داشته باشند.

آثار مصرف مواد محرک مصنوعی

توهمات پارانویا تحریک رفتار خشونت آمیز درد قفسه سینه فشار خون بالا