همپوشانی اعتیاد به مواد مخدر و اختلالات روانی

مصرف الکل و مواد مخدر می تواند علائم اختلالات روانی را بدتر کند. مشکلات احتمالی بیماری روانی را مواد مخدر به شدت افزایش می دهد یا حتی عوارض مصرف را ایجاد می کند. سوء مصرف الکل یا مواد مخدر همچنین می‌تواند با داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی و داروهای تجویزی تداخل داشته باشد و باعث می‌شود مدیریت علائم سخت تر و تأخیر در بهبودی ایجاد شود.

چرا اعتیاد و مسائل مربوط به سلامت روان با هم همپوشانی دارند

زمانی که شما، هم مشکل مصرف مواد مخدر دارید و هم یک یا چند اختلال روانی مانند اختلال دوقطبی یا اضطراب را دارید، به آن تشخیص دوگانه گفته می شود. مقابله با مصرف مواد مخدر یا الکل هرگز آسان نیست و زمانی که با مشکلات سلامت روانی نیز دست و پنجه نرم می کنید، این امر، سخت تر می شود.

ارتباط بین مصرف مواد مخدر و سلامت روان

در مواردی هم اختلالات روانی و هم اعتیاد به مواد مخدر یا الکل علائم مربوط به هم را دارند که ممکن است مانع از عملکرد صحیح در محل کار، مدرسه، حفظ یک زندگی ثابت در خانه، مدیریت مشکلات زندگی و ارتباط باشد. اختلالات همزمان به پیچیده تر شدن وضعیت کمک می کند و هم چنین بر اطرافیان نیز تأثیر می گذارند. وقتی یک اختلال روانی درمان نمی شود، مشکل مصرف مواد مخدر بدتر می شود و هر چه مصرف الکل یا مواد مخدر بیشتر باشد، مشکلات روانی نیز بیشتر می شود.

مشکلات مصرف مواد مخدر و مسائل مربوط به سلامت روان شایع تر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می کنند. معمولاً پنجاه درصد از افراد مبتلا به اختلالات روانی شدید در معرض مصرف مواد مخدر قرار دارند. سی و هفت درصد از مصرف کنندگان الکل و پنجاه و سه درصد از مصرف کنندگان مواد مخدر، حاوی یک بیماری روانی جدی هستند. از کل افرادی که به عنوان بیمار روانی تشخیص داده شده اند، سی درصد از مصرف الکل یا مواد مخدر رنج می برند.

در حالی که مشکلات مصرف مواد مخدر و مسائل مربوط به سلامت روان وقتی نادیده گرفته می شوند بهتر نمی شوند، در واقع، احتمالاً بدتر می شوند. کارهایی وجود دارد که می توانید برای غلبه بر هوس های خود، ترمیم روابط خود و در مسیر بهبودی انجام دهید. با حمایت، خودیاری و درمان مناسب، می‌توان بر یک اختلال روانی غلبه پیدا کرد، حس خود را بازیابی کنید و زندگی خود را به مسیر درست برگردانید.

همپوشانی اعتیاد به مواد مخدر و اختلالات روانی

چه چیزی اول است، سوء مصرف مواد مخدر یا اختلالات روانی

مصرف مواد مخدر و اختلالات روانی مانند افسردگی و اسکیزوفرنی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. لزوماً، مستقیماً یکی باعث دیگری نمی شود. سوء مصرف مواد مخدر مانند ماری جوانا یا مت آمفتامین می تواند باعث واکنش های روانی طولانی مدت شود، در حالی که الکل می تواند عوارض منفی را بدتر کند.

الکل و مواد مخدر به عنوان دارو برای خوددرمانی اختلال روانی استفاده می شود

مردم برای تشخیص یک اختلال روانی، مقابله با مشکل یا تغییر موقت خلق و خوی خود از الکل یا مواد مخدر استفاده می کنند. متأسفانه، خوددرمانی با مواد مخدر یا الکل عوارض جانبی ایجاد می کند و در درازمدت علائمی را که در ابتدا به آن ها کمک می کرده را بدتر می کند.

مصرف الکل و مواد مخدر می تواند اختلالات روانی را افزایش دهد

از آن جایی که اختلالات روانی به دلیل تأثیر متقابل پیچیده ژنتیک، محیط و سایر عوامل ایجاد می‌شود، می توان گفت که آیا سوء مصرف مواد مخدر مستقیماً باعث ایجاد آن ها می‌شود یا خیر. با این حال، اگر در خطر یک مشکل سلامت روان هستید، مصرف الکل یا مواد مخدر ممکن است شما را از مرزها عبور بدهد. به عنوان مثال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کسانی که از مسکن های ضد درد سوء استفاده می‌کنند در معرض خطر قرار می‌گیرند، افزایش میزان مصرف آن‌ها منجر به افزایش خطرات می شود.