فواید سرفه افراد سیگاری برای سلامتی

ما سیگاری ها همواره در طول زندگی به خود گفته ایم که فردا حتماً ترک می کنم ولی هیچ وقت چنین نکرده ایم. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آن دسته از افرادی که واقعاً به ادعای خود جامه عمل پوشانده اند چه احساسی دارند، در مورد آن ها دیگر شست و شوی مغزی کارگر نیست، آن ها این عادت را همان طور که هست می بینند و باقیمانده عمر خود را به این فکر می‌کنند که چرا یک عمر به خود تلقین کردم که به سیگار نیاز دارم و ای کاش فرصت دیگری به من داده می‌شد که به عقب برگردم.

سرفه در افراد سیگاری

تصور غلطی که در میان مردم شایع است سرفه کردن افراد سیگاری است. بسیاری از جوانانی که برای ترک سیگار به کلینیک‌های ترک اعتیاد مراجعه می نمایند به دلیل این که سرفه نمی‌کند خیالشان از بابت سلامتی خود راحت است. اما باید گفت که عکس این حقیقت درست است، چون سرفه کردن یک شیوه دفاعی بدن برای بیرون راندن مواد خارجی از ریه است. سرفه کردن یک بیماری نیست بلکه نشانه بیماری است.

دفع مواد سمی سیگار به وسیله ریه ها

سرفه افراد سیگاری در نتیجه تلاش ریه ها برای بیرون راندن مواد سمی و جرم های مولد سرطان از بدن می‌باشد. چنان که سرفه نکنند تمام این جرم ها و سموم در ریه باقی مانده، منجر به تولید سرطان می‌شود. سیگاری‌ها از ورزش کردن فرار می‌کنند و برای این که سرفه نکنند بریده بریده نفس می‌کشند. قبلاً معتقد بودیم که سرفه‌های مکرری که ناشی از استعمال دخانیات است بالاخره ما را می کشد. اما حال می دانیم که آن ها با بیرون راندن آلودگی ها از ریه در واقع جان افراد سیگاری را نجات می‌دهند.

سیگار کشیدن بدن را از پای درمی آورد

در واقع عاقلانه نیست اگر ماشین خوبی داشته باشید ولی آن را سرویس نکنید و بگذارید فرسوده شود به طوری که کاملاً از کار بیفتد و دیگر قادر به استفاده از آن نباشید. اگر چه باید بگوییم که با این اتفاق دنیا به آخر نمی رسد چون فقط موضوع پول در میان است و شما می توانید یک ماشین نو جایگزین آن کنید.

بدن مانند وسیله‌ای است که ما را در جاده های زندگی به جلو می‌راند. همه ما می گوییم سلامتی با ارزش ترین سرمایه انسان است. درستی این گفته را می‌توان از میلیونری پرسید که علیرغم ثروت هنگفت خود از بیماری سختی رنج می برد. در زندگی هر کدام از ما لحظاتی وجود دارد که از شدت بیماری برای بهبود آن دست دعا به درگاه خداوند بر می داریم اما چه زود این لحظات را به فراموشی می‌سپاریم.

فواید سرفه افراد سیگاری برای سلامتی

سیگار کشیدن زندگی تان را نابود می کند

با سیگار کشیدن خود نه تنها اجازه می‌دهید که زنگار وجودتان را فرا بگیرد و درونتان را بپوساند، بلکه به گونه‌ای حساب شده تنها وسیله ای را که برای عبور از جاده های زندگی به آن نیاز دارید، از بین می برید، وسیله ای که تنها یکی از آن را در اختیار دارید. عاقلانه بیاندیشید و بدانید کسی شما را به این کار وانداشته است و به خاطر داشته باشید که این کار جز ضرر ره آوردی برای شما نخواهد داشت.

برای یک لحظه از خودتان بپرسید، اگر اطمینان کامل داشته باشید که سیگار بعدی همان سیگاری است که باعث سرطان در بدن شما می شود، آیا واقعاً به آن لب می زدید، اصلاً به خود بیماری فکر نکنید چرا که نمی توانید تصورش را هم بکنید، اما به این فکر کنید که مجبورید به بیمارستان رفته، آن همه آزمایش های وحشتناک از جمله درمان با رادیوم را تحمل کنید. در آن صورت نمی‌توان گفت شما از باقیمانده عمر خود لذت می برید بلکه باید گفت شما در حال برنامه‌ریزی برای مرگ خود هستید.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بعد از شما چه بلایی بر سر خانواده و افرادی که دوستشان دارید خواهد آمد و تکلیف رویاها و نقشه‌هایتان چه خواهد شد، اغلب به مردمی برمی خوریم که این اتفاق برایشان پیش آمده است. اما آن ها حتی تصورش را هم نمی کردند که این شتر ناچار در خانه آن ها هم بخوابد. بدترین چیز در این مورد خود بیماری نیست بلکه دانستن این واقعیت است که خود فرد این بلا را بر سر خود آورده است.