حقایقی در مورد ترک سیگار

یکی از دلایل کشیدن سیگار و گرایش به سیگار شستشوی مغزی است که معمولاً توسط تبلیغات و به صورت کاملاً هدفمند انجام می شود. باید بدانیم که با اعتیاد به سیگار بسیاری از نعمت هایی را که زندگی به طور طبیعی در اختیارمان قرار داده است را با استعمال سیگار از دست می دهیم.

مفهوم واژه ترک سیگار

تا کنون حتماً متوجه شده اید که به کرات به واژه «ترک سیگار» اشاره شده است. این خود نمونه ای از شستشوی مغزی است. عبارت ترک سیگار به طور ضمنی مفهوم «فدا کردن» و «از دست دادن» را القا می کند. حقیقت این است که شما با ترک سیگار به هیچ عنوان چیزی را از دست نمی دهید بلکه برعکس، خودتان را از یک بیماری وحشتناک نجات داده و از فواید بی شمار ترک اعتیاد بهره مند می شوید.

پس باید این شستشوی مغزی را کنار بگذاریم و از این به بعد به جای واژه «ترک کردن» از واژه هایی مانند «کنار گذاشتن»، «رها کردن» یا به معنای واقعی کلمه «فرار کردن» استفاده کنیم. اولین بار تنها علتی که ما را به سیگار کشیدن سوق می دهد دیدن افراد سیگاری است. تماشا کردن افراد سیگاری در ما این حس را به وجود می آورد که از قافله عقب ماندیم.

به همین دلیل تمام کوشش خود را می کنیم تا خود را به سیگار عادت دهیم حتی یک بار از خود نمی پرسیم از کدام قافله عقب مانده ایم. به هر حال هر بار که چشممان به فردی سیگاری می افتد این ذهنیت در ما به وجود می آید که حتماً چیزی در سیگار وجود دارد که او سیگار می کشد.

دام سیگار

حتی زمانی که سیگار را کنار گذاشتید باز هم وقتی در یک جشن یا مراسم عروسی فردی را می بینید که سیگار می کشد به علت شستشوی مغزی در شما ایجاد حس محرومیت می کند. در این شرایط فکر می کنید اگر فقط یک سیگار بکشید مانعی ندارد، در نتیجه این عمل باعث می شود قبل از آن که خودتان متوجه شوید دوباره در دام سیگار گرفتار گردید.

حقایقی در مورد ترک سیگار

تأثیرات شستشوی مغزی در مورد سیگار

این شستشوی مغزی بسیار قوی است پس لازم است که از تأثیرات قوی آن آگاه باشیم. معنای کلمه اعتیاد در مفهوم کلی، یعنی مجبور بودن به استفاده از چیزی و این امر ما را به وحشت می اندازد. واقعاً چه قدر خنده دار است که باید کار آدم به جایی برسد که حتی با مصرف کردن گران ترین ماده مخدر دنیا، تازه یک فرد هروئینی به حساب آید. مسخره تر از آن، این است که چهل سال بعد بشر هزاران تومان صرف تحقیق در مورد سرطان می کند و هنوز هم میلیون ها تومان صرف تبلیغ برای سیگار می شود تا نوجوانان را به کشیدن آن ترغیب کنند.

این غیر سیگاری ها نیستند که در زندگی از چیزی محروم می شوند، بلکه این معتادان به سیگار هستند که در زندگی خیلی چیزها را می بازند، سلامتی، انرژی، پول، آرامش خاطر، اعتماد به نفس، جرأت، عزت نفس، خوشبختی و آزادی. در مقابل از دست دادن این همه نعمت که با کشیدن سیگار آن ها را از دست می دهیم مطلقاً هیچ چیز به غیر از این که دچار یک سری تصورات و توهمات خیالی مانند این بشنویم که سعی کنیم به آرامش خیال، آسایش خاطر و اعتماد به نفسی برسیم که غیر سیگاری ها و قبل از کشیدن سیگار به طور طبیعی از آن ها برخوردار بودیم.

کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی با مجهزترین امکانات بیمارستانی آماده ارائه خدمات ترک اعتیاد به بیماران گرامی می باشد.