صحبت اصولی با فرد معتاد

خانواده هایی که با اعتیاد زندگی می کنند مجبور نیستند مسیر بهبودی را به تنهایی طی کنند. راه هایی وجود دارد که هم فرد معتاد و هم خانواده او را پشتیبانی می کند، برنامه‌ها را برای خانواده‌های بیماران ایجاد کرده‌اند، از جمله تعطیلات آخر هفته خانوادگی که دوره‌های آموزشی در مورد ترک اعتیاد را برای اعضای خانواده ارائه می‌دهند. در حالی که دیگران نیز می توانند مشاوره گروهی و فردی ارائه دهند.

هنگام صحبت با یک عزیز در مورد اعتیاد از چه چیزهایی باید اجتناب کرد

هنگامی که با یکی از عزیزان خود در مورد درمان اعتیاد به مواد مخدر صحبت می کنید، مواردی وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کنید:

موعظه، سخنرانی، تهدید یا اخلاقی کردن عزیزتان

جذابیت های عاطفی که ممکن است احساس گناه و اجبار به مصرف مواد مخدر را افزایش دهد

دروغ گفتن یا بهانه آوردن برای رفتارشان

به عهده گرفتن مسئولیت های آن‌ها، انجام این کار آن‌ها را از عواقب رفتارشان محافظت می کند

فعال کردن رفتار آن‌ها با سرپوش گذاشتن بر سوء استفاده یا دادن پول برای تهیه مواد مخدر

مشاجره با بیمار در هنگام مصرف مواد مخدر در این مدت، بیمار شما نمی‌تواند یک گفتگوی منطقی داشته باشد و احتمالاً به آن چه می‌خواهید بگویید پاسخ منفی می دهد.

احساس گناه یا مسئولیت نسبت به رفتار آن‌ها تقصیر شما نیست

اگر احساس می کنید که بیمار در حال سوء مصرف مواد مخدر است، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که او را تشویق کنید تا برای درمان اعتیاد خود به دنبال درمان باشد. دوست داشتنی و حمایت کننده باشید، اما همچنین بدانید که آن‌ها احتمالاً برای رفتار خود بهانه می آورند. در آن چه می خواهید، محکم باشید و آن‌ها را تشویق کنید تا کمک بگیرند. اگر چه انجام این کار آسان نیست، اما اولین قدم حیاتی برای کمک به آن‌ها برای دستیابی به یک زندگی سالم و شاد در دوران بهبودی است.

درک اعتیاد به مواد مخدر

مردم به دلایل مختلف شروع به مصرف مواد مخدر می کنند. کنجکاوی، گذراندن اوقات خوش، به این دلیل که دوستان این کار را انجام می دهند، برای بهبود عملکرد ورزشی، بی حس کردن دردهای عاطفی و موارد دیگر. مصرف مواد مخدر به طور خودکار منجر به سوء مصرف نمی شود و اغلب به سختی می توان لحظه ای را مشخص کرد که مصرف مواد مخدر از حالت عادی به مشکل ساز تبدیل شود.

معمولاً سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد کمتر در مورد دفعات مصرف مواد مخدر است. در عوض، بیشتر در مورد دلایل روی آوردن مردم به مواد مخدر و عواقب سوء مصرف آن است. به عنوان مثال، اگر مصرف مواد مخدر باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی شما می شود، مانند از دست دادن شغل یا روابط تیره، احتمالاً با سوء مصرف مواد مخدر مشکل دارید.

همه کسانی که مواد مخدر مصرف می کنند معتاد نمی شوند. احتمال این که فردی به مواد مخدر معتاد شود از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

صحبت اصولی با فرد معتاد

عوامل خطری که احتمال اعتیاد را افزایش می دهند

سابقه خانوادگی اعتیاد به مواد مخدر

سوء استفاده، غفلت یا سایر تجربیات آسیب زا

اختلالات سلامت روان، مانند اضطراب و افسردگی

روش مصرف (تزریق یا کشیدن دارو ممکن است احتمال اعتیاد را افزایش دهد)

استفاده زودهنگام از داروها

علائم سوء مصرف مواد مخدر

علائم زیادی وجود دارد، هم فیزیکی و هم رفتاری، که نشان دهنده مصرف مواد مخدر است. هر دارویی تظاهرات منحصر به فرد خود را دارد و علائم سوء مصرف از دارویی به دارویی دیگر متفاوت است.

با این حال، برخی از علائم کلی که نشان می دهد ممکن است فرد مورد نظر شما به مواد مخدر معتاد باشد عبارتند از

تغییر ناگهانی در رفتار

نوسانات خلقی

کناره گیری از اعضای خانواده

چشم های قرمز

آبریزش یا گرفتگی بینی

مشکلات در مدرسه یا محل کار

کمبود انرژی یا انگیزه

بی توجهی نسبت به نظافت شخصی

از دست دادن علاقه به سرگرمی ها، ورزش و سایر فعالیت های مورد علاقه

تغییر در الگوی خواب

درخواست های ناگهانی پول یا افزایش عادات خرج کردن