سیگارهای هم زمان

تصور می کنیم که بدون موقعیت های هم زمانی سیگار، زندگی حلاوتش را از دست می دهد. در واقع این سیگار نیست که خاص است بلکه این موقعیت است که آن را خاص می کند. با از میان رفتن نیاز به کشیدن سیگار موقعیت های حساس زندگی خیلی خوشایندتر می شوند.

معنای سیگارهای هم زمان

سیگار هم زمان به آن معنا نیست که فرد سیگاری در یک زمان بیش از یک سیگار بکشد. ممکن است فرد سیگاری پشت دست خود را بسوزاند چون می خواسته یک نخ سیگار در دهان بگذارد در حالی که از قبل سیگاری بر لب داشته است. در واقع این امر آن قدرها هم که به نظر می آید، عجیب نیست زیرا سرانجام کار به جایی می رسد که سیگار کشیدن نمی تواند درد و رنج سیگار نکشیدن را تسکین بخشد.

نیاز به محرک قوی تر از سیگار

حتی هنگامی که شما در حال سیگار کشیدن هستید باز احساس می کنید چیزی کم است. برای یک سیگاری قهار این آخر خط است، زیرا با داشتن سیگار بر لب هنوز نیاز به محرک قوی تر دارد تا از عهده کارهای روزانه خود برآید، به همین علت است که سیگاری ها اغلب به مشروبات الکلی و یا مواد مخدر سنگین روی می آورند. سیگار هم زمانی به سیگاری گفته می شود که آن را به دلیل مناسبتی خاص می کشیم مانند گردهمایی اجتماعی، مهمانی ها، جشن های عروسی و یا خوردن غذا در رستوران.

این ها نمونه هایی از موقعیت هایی است که هم تنش زا و هم مفرح و آرام بخشند. در نگاه اول این امر ممکن است متناقض به نظر برسد اما چنین نیست. هر نوع معاشرتی می تواند برای افراد سیگاری تنش زا باشد. حتی زمانی که در جمع دوستانشان هستند و می خواهند اوقات خوشی را سپری کنند. در موقعیت های خاصی، مثلاً هنگام رانندگی همه این دلایل می توانند یک جا وجود داشته باشند.

سیگارهای هم زمان

بازیابی آرامش در افراد سیگاری

پس از گذشتن از موقعیت تنش زا، فرد می تواند دوباره آرامش خود را بازیابد. رانندگی همیشه با کمی استرس همراه است زیرا زندگی فرد مدام در معرض خطر است با این حال شما احتیاج به تمرکز دارید علاوه بر این ها اگر شما در ترافیک سنگینی گیر کنید و یا مجبور باشید مدت طولانی رانندگی کنید خسته و کسل می شوید. مادامی که این اتفاقات در حال رخ دادن است شما مثلاً قرار است اوقات فراغت خود را با آرامش سپری کنید.

در موقعیت های استرس زا اهمیتی ندارد که درد نکشیدن سیگار در شما چه قدر ضعیف باشد در این موقعیت همه سیگاری ها حتی سیگاری های نخ کش هم تند تند سیگار می کشند. در یک چشم بر هم زدن زیر سیگاری ها پر می شود و توده ای از دودهای سمی در بالای سر همه موج می زند، اگر در این لحظه از فرد سیگاری بپرسید که آیا از کشیدن سیگار لذت می برد، پاسخ می دهد که حتماً دارید شوخی می کنید. اغلب بعد از چنین موقعیت هایی یعنی زمانی که با گلویمان بوی تعفن می گیرد تصمیم به ترک سیگار می گیریم.

هوس استعمال سیگار

با علم به این موضوع، این امر روشن می شود که سیگاری های هم زمانی اغلب زمان خاصی در حال سیگار کشیدن هستند. در هنگام ترک سیگار به نظر می رسد که بیش از همه هوس سیگار را در آن زمان ها داشته، سیگار کشیدن در آن موقعیت ها لذت بخش ترند.

کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی آماده ارائه خدمات درمان سرپایی و بستری اعتیاد به بیماران عزیز می باشد.