زندگی پس از بازپروری اعتیاد

اگر مواد مخدر مصرف شود، می‌تواند مشکلات ویرانگری را به بار آورد و می‌تواند تأثیری منفی بر تمام زمینه‌های زندگی مصرف کننده از عملکرد او برای فعالیت های روزانه و روابط او با دیگران داشته باشد. همچنین عملکرد مصرف کننده در محل کار و سلامت عمومی و کیفیت زندگی او نیز نابود می شود.

بازپروری اعتیاد

متخصصان در کلینیک های ترک اعتیاد نه تنها می توانند به شما کمک کنند تا مهارت های اجتماعی هوشیارانه را بیاموزید، بلکه می توانند در بهترین و بدترین روزها شما را توصیه، راهنمایی و تشویق کنند.

درگیر سرگرمی‌ها و فعالیت‌های جدید شوید 

زمانی که مواد مخدر مصرف می‌کردید، همه اولویت‌های دیگر شما (ورزش، تحصیل، دوستان، سرگرمی‌ها، خانواده) در معرض خطر قرار می‌گرفتند و مواد مخدر به فعالیت انتخابی شما تبدیل شد. شما زمان خود را صرف جستجو، به دست آوردن، استفاده و بهبودی از مواد مخدر کرده اید. اما اکنون که هوشیار هستید باید این مسائل را ترمیم کنید. این اغلب بزرگترین چالش فرآیند بهبودی است. وقت خود را اشغال کنید تا از فعالیتی که آن را خیلی خوب می دانید عقب نمانید. در برنامه درست درمان مواد مخدر، یاد خواهید گرفت که عادات مصرف مواد مخدر خود را با فعالیت های سالم، جذاب و مفید جایگزین کنید. ورزشی تیمی، گردش های گروهی و سایر برنامه های تفریحی می تواند به شما کمک کند.

تحصیل یا شغل را دنبال کنید

کسانی که در حال بهبود اعتیاد هستند اغلب بیشترین هدف را در یافتن شغل یا ادامه تحصیل پس از توانبخشی می یابند. آن ها نه تنها بار دیگر در جامعه احساس تولد دوباره می کنند، بلکه احساس مسئولیت و استقلال قوی در تلاش برای یک فعالیت خوب پیدا می کنند. اکثر افراد بعد از بازپروری اعتیاد به مواد مخدر دارای انگیزه و پتانسیل بسیار بالایی در امور کاری هستند و بنابراین به موفقیت های چشمگیری در مورد رویاهای از دست رفته خود دست می یابند.

ایجاد یک سبک زندگی سالم

مصرف مواد مخدر عوارض زیادی بر بدن وارد می کنند. مصرف مواد مخدر معمولاً باعث بی اشتهایی یا کم اشتهایی و بر هم زدن خواب شبانه می شود. به عنوان بخشی از زندگی شما پس از ترک اعتیاد به مواد مخدر، داشتن یک رژیم غذایی سالم، ایجاد الگوهای خواب طبیعی و ورزش منظم بسیار مهم است. شروع این کار در مراحل اولیه بهبودی، ایمنی قوی‌تر، سطوح انرژی بالاتر، ظاهری سالم و اعتماد به نفس بیشتری را در تمام کارهایی که انجام می‌دهید تشویق می‌کند.

زندگی پس از بازپروری اعتیاد

پاک بمانید و ادامه دهید 

بهبودی پس از توانبخشی به پایان نمی رسد. فارغ شدن از یک برنامه درمان مواد مخدر، یک شروع جدید است. این لحظه ای است که شما واقعاً می توانید زندگی خود را بدون اعتیاد شروع کنید. ترمیم و نگهداری کلید انجام این کار است. پس از بهبود بیماری اعتیاد به مواد مخدر گروه درمانی و حمایت های اطرافیان برای پاک ماندن ضروری است. با کمک یک مرکز درمانی حرفه ای می توان زندگی پس از ترک اعتیاد را به درستی ادامه داد. در کلینیک های ترک اعتیاد هیچ بیماری بعد از قطع مصرف مواد مخدر به حال خود رها نمی شود و قطعاً حمایت ها و آموزش هایی را دریافت می کند که بتواند به زندگی سالم خود ادامه دهد. با کلینیک ترک اعتیاد و روان پزشکی دی تماس بگیرید تا یاد بگیرید چگونه می توانید از امروز بازسازی زندگی بدون مواد مخدر خود را شروع کنید.       

درمان مصرف مواد مخدر

صرف نظر از نوع مواد مخدر مصرفی، مصرف مواد مخدر می‌تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود و می‌تواند به عواقب جدی درازمدت و حتی ممکن است کشنده تبدیل شود. اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری است که خوشبختانه قابل درمان است. درمان و ترک مواد مخدر باید اصولی و تحت نظارت پزشک متخصص انجام پذیرد. خود درمانی و یا قطع ناگهانی مصرف مواد مخدر می تواند برای بیمار خطرناک باشد و تجربه نشان داده است که ترک اعتیاد به این روش ها ناموفق بوده و در موارد اندکی که بیمار موفق به ترک مصرف مواد مخدر می شود متاسفانه بعد از مدت کوتاهی دچار عود اعتیاد می گردد.