زندگی بعد از ترک مواد مخدر

بعد از ترک مصرف مواد مخدر اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که یاد بگیرید قاطعانه نه بگویید. برای ترمیم روابط اجتماعی و عاطفی قدمی بردارید و کوشش کنید که جایگاه شغلی و اجتماعی خود را ثابت کنید. با دوستان هوشیار و پاک رفت و آمد کنید و تکنیک های مقابله با وسوسه مصرف مواد مخدر را به کار بگیرید.

چگونه بعد از ترک مواد مخدر وارد زندگی شویم

بعد از این که سم زدایی و توانبخشی اعتیاد به مواد مخدر را پشت سر گذاشتید، برای ورود مجدد به دنیا آماده می شوید. برای مدت طولانی، زندگی شما حول مصرف مواد مخدر یا الکل بوده است، اما زمانی که می خواهید همه چیز را از ابتدا شروع دهید، باید بدانید که چگونه یا از کجا شروع کنید. برای کمک به هوشیار ماندن باید برخی از چیزهای رایج در زندگی پس از بهبودی را بررسی کنید و با توصیه‌ها و تکنیک هایی که به شما آموزش داده شده پیش بروید.   

کم کردن آسیب های بعد از اعتیاد در محل کار

مصرف مواد مخدر برای مدت طولانی انرژی شما را گرفته و ممکن است عملکرد شغلی شما آسیب دیده باشد. فقط وقت خود را بر روی شغلتان متمرکز کنید با این کار می توانید گذشته را جبران کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که افراد معتاد به کار هم مشکلات زیادی دارند. پس در حد اعتدال کار کنید و به بقیه امور زندگی خود نیز رسیدگی کنید. اگر به خاطر اعتیاد به مواد مخدر بیکار شده اید و شغل خود را از دست داده اید، خونسرد باشید و سعی کنید از کار کردن در مکان های آشنا و با افراد آشنا شروع کنید.

احساس افراد در جامعه بعد از ترک اعتیاد

گروه هایی مانند الکلی های گمنام و یا سایر جلسات می توانند آرامش و احساس اجتماعی را به طور منظم فراهم کنند. به این ترتیب، احساس نمی کنیم که در مبارزات یا تجربیات خود تنها هستیم. شرکت در گروه های همیاری همچنین به شما کمک می‌کند تا یک حامی پیدا کنید، کسی که در شرایط مبارزه، می توانید به او مراجعه کنید. شما هم زمانی که به اندازه کافی صلاحیت در خود احساس کردید، می توانید از شخص دیگری حمایت کنید.

زندگی بعد از ترک مواد مخدر

فعالیت هایی که می توانند جایگزین مواد مخدر شوند

با این حال، تمام زندگی شما نمی تواند حول کار و بهبودی بچرخد. شما همچنین باید تفریحاتی را انجام دهید که بدون مواد مخدر امکان پذیر باشد. شما باد گزینه های مختلف را امتحان کنید و تجربیات جدید کسب نمایید. می توانید از ورزش کردن مثلاً دوچرخه سواری و پیاده روی یا رفتن به سینما و سفرهای یک روزه خارج از شهر شروع کنید. بسیاری از افراد بعد از سم زدایی و خارج شدن کامل مواد مخدر از بدنشان دچار مشکلات در خوابیدن می شوند. بهترین روش برای درمان اختلالات خواب در این دوران ورزش های سبک است زیرا اندورفین تولید می کند. بهتر است درمانگر خود را در جریان مسائل بگذارید.

رها کردن دوستان مصرف کننده مواد مخدر

در نهایت این تصمیم شماست. شما تنها کسی هستید که می توانید انتخاب کنید که آیا صرف وقت با افرادی که مصرف کننده مواد مخدر هستند به نفع شماست یا خیر، اما به خاطر داشته باشید که یک سوم افراد در حال بهبود اعتیاد به فشار و اصرار دیگران دچار عود اعتیاد می شوند. افرادی که می دانند شما در دوران نقاهت هستید و به شما مواد مخدر ارائه می دهند، به هیچ عنوان دوست شما نیستند. همچنین به یاد داشته باشید که افرادی که هنوز مواد مخدر استفاده می کنند ممکن است خوششان نیاید که شما ترک کنید. 

آن ها ممکن است احساس طرد شدن یا گناه کنند و فروشندگان مواد مخدر هم نمی خواهند شما را از دست بدهند. اگر بنا به دلایلی نمی توانید از این افراد دوری کنید و یا تصمیم می‌گیرید که در کنار این افراد باشید می‌توانید حقایق خاصی را که باید در ذهن داشته باشید و مهارت‌های خاصی را که در کلینیک ترک اعتیاد آموخته اید تمرین کنید.