برنامه های درمانی اعتیاد به مواد مخدر

درمانگران در کلینیک های ترک اعتیاد در مورد تمامی گزینه های درمانی با شما صحبت خواهند کرد و با شما در مورد طرح درمانی موافقت خواهند کرد. آن ها می توانند در مورد گروه های حمایتی برای مصرف کنندگان مواد مخدر و خانواده ها یا مراقبان آن ها به شما اطلاع دهند. همچنین یک مشاور با تجربه در طول درمان اعتیاد از شما حمایت خواهد کرد.

اعتیاد به مواد مخدر یک مشکل رایج است، اما کمک در دسترس است. 
اعتیاد به عنوان عدم کنترل بر انجام، گرفتن یا استفاده از چیزی به حدی است که می تواند برای شما مضر باشد.
اعتیاد معمولاً با قمار، مواد مخدر، الکل و سیگار مرتبط است، اما ممکن است تقریباً به هر چیزی معتاد شوید، مانند (حلال ها)، سوء مصرف مواد فرار زمانی است که موادی مانند چسب، آئروسل ها، بنزین یا سوخت سبک تر را استنشاق می کنید تا احساس مسمومیت به شما دست دهد.  
برای ترک هرنوع ماده ای که شما به آن اعتیاد داری، نیاز به کمک یک تیم حرفه ای و با تجربه دارید که خوشبختانه کلینیک های معتبر ترک اعتیاد در دسترس شما قرار دارند.

درمان اعتیاد به مصرف مواد مخدر

بسیاری از برنامه های درمانی اعتیاد به مواد مخدر، از درمان های فردی و گروهی استفاده می کنند. گروه درمانی می تواند تقویت اجتماعی را فراهم کند و به اجرای موارد احتمالی رفتاری کمک کند که پرهیز و سبک زندگی بدون مصرف مواد مخدر را ترویج می کند.
با این حال، به ویژه در نوجوانان، خطر اثرات مضر یا ناخواسته درمان گروهی نیز وجود دارد، گاهی اوقات اعضای گروه (به ویژه گروه‌هایی از جوانان بسیار بزهکار) می‌توانند مصرف مواد مخدر را تقویت کنند و در نتیجه هدف درمان را از مسیر خارج کنند. بنابراین، مشاوران آموزش دیده باید از چنین اثراتی آگاه باشند و بر آن نظارت داشته باشند.
از آن جایی که آن ها روی جنبه‌های مختلف اعتیاد کار می‌کنند، ترکیبی از درمان‌های رفتاری و داروها (در صورت نیاز) معمولاً مؤثرتر از هر یک از روش‌های مورد استفاده به تنهایی هستند.

برنامه های درمانی اعتیاد به مواد مخدر

سایر مشکلات سلامتی بیمار

در نهایت، افرادی که معتاد به مواد مخدر هستند، اغلب از سایر مشکلات سلامتی (مانند افسردگی)، شغلی، قانونی، خانوادگی و اجتماعی رنج می برند که باید به طور همزمان مورد توجه قرار گیرند. بهترین برنامه ها ترکیبی از درمان ها و سایر خدمات را برای رفع نیازهای هر بیمار ارائه می دهند.
داروهای روانگردان، مانند داروهای ضد افسردگی، عوامل ضد اضطراب، تثبیت کننده های خلق و خو و داروهای ضد روان پریشی، ممکن است برای موفقیت درمان بیماری اعتیاد در زمانی که بیماران دارای اختلالات روانی همزمان مانند افسردگی، اختلالات اضطرابی (از جمله اختلال استرس پس از سانحه)، اسکیزوفرنی یا اختلال دوقطبی هستند، حیاتی باشند. علاوه بر این، اکثر افراد مبتلا به اعتیاد شدید از چندین دارو سوء استفاده می کنند و برای تمام مواد مورد سوء مصرف مواد مخدر نیاز به درمان دارند.
اگر برای اعتیاد به مواد مخدر نیاز به درمان دارید، به همان شیوه هر فرد دیگری که مشکل سلامتی دارد، حق دریافت مراقبت را دارید. با کمک و حمایت مناسب، این امکان برای شما وجود دارد که از مواد مخدر استفاده نکنید و در این راه بمانید.        

اولین قرار شما برای ترک اعتیاد به مواد مخدر

در اولین قرار ملاقات شما برای درمان مواد مخدر، درمانگران از شما در مورد مصرف مواد مخدر می پرسند. آن ها همچنین در مورد وضعیت کار، خانواده و مسکن شما می پرسند. ممکن است از شما خواسته شود که آزمایشاتی انجام دهید.