تبدیل ترومای دوران کودکی به مصرف مواد مخدر

تروما و مصرف مواد مخدر هر دو کشمکش های فوق العاده رایج در دنیای امروز هستند. این دو شرایط به طور پیچیده ای به هم مرتبط هستند. هر یک می تواند به دیگری منجر شود و هر دو می توانند دیگری را بدتر کنند. اگر از اختلال استرس پس از حادثه و اختلال مصرف مواد مخدر رنج می برید، امیدی برای بهبودی وجود دارد. درمان‌های روان‌شناختی و دارویی، که به ‌طور خاص برای رسیدگی به مسائل همزمان با تروما و مصرف مواد مخدر طراحی شده‌اند، می‌توانند کمک کنند.

تروما و مصرف مواد مخدر

استفاده از مواد مخدر می تواند یک عامل خطر برای تروما باشد با این حال، برای برخی افراد، مصرف مواد مخدر قبل از رویداد آسیب زا است. این امر محققان را به این باور می رساند که مصرف مواد مخدر و الکل می تواند به یک عامل خطر برای تروما، به ویژه برای نوجوانان تبدیل شود.

ارتباط بین مواد مخدر و رفتارهای پر خطر

تحقیقات ارتباطی بین مصرف مواد مخدر و رفتارهای پر خطر برای نوجوانان پیدا کرده است. این رفتارها شامل مواردی مانند رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر و الکل است. افرادی که این نوع رفتارها را انجام می دهند، بیشتر احتمال دارد که یک رویداد خشونت آمیز یا آسیب زا را تجربه کنند. به عنوان مثال، ممکن است مورد حمله قرار گیرند یا تصادف کنند.

علاوه بر این، مصرف مواد مخدر از قبل، ممکن است تحمل یک رویداد آسیب زا را پس از وقوع آن برای شما دشوارتر کند. تنها بخش کوچکی از افرادی که یک رویداد آسیب زا را پشت سر می گذارند در نهایت به اختلال استرس پس از حادثه مبتلا می شوند. مطالعات نشان داده‌اند که جوانانی که از مواد مخدر و الکل استفاده می‌کنند در مقایسه با جوانانی که تروما را پشت سر می‌گذارند اما مواد مخدر مصرف نمی‌کنند، احتمال بیشتری دارد که پس از یک ضربه به اختلال استرس پس از حادثه مبتلا شوند.

این بدان معناست که نه تنها مصرف مواد مخدر می تواند یک عامل خطر برای تجربه تروما در ابتدا باشد، بلکه می تواند یک عامل خطر برای ایجاد اختلال استرس پس از حادثه پس از تجربه نیز باشد.

تبدیل ترومای دوران کودکی به مصرف مواد مخدر

چگونه ترومای دوران کودکی منجر به مصرف مواد مخدر در بزرگسالی می شود

تحقیقات همچنین نشان داده است که تجربه تروما در اوایل کودکی خطر ابتلا به سوء مصرف مواد مخدر را در آینده افزایش می دهد. یک مطالعه نشان داد که کودکی که چندین وقایع آسیب‌زا را تجربه می‌کند تا چهار برابر بیشتر احتمال دارد که در بزرگسالی از نوشیدنی های الکلی استفاده کند یا با کسی که این کار را می‌کند ازدواج کند، صرف نظر از این که والدین آن ها نیز مشروبات الکلی مصرف می کردند یا نه، صادق بود. کودکان پسری که دچار تروما می شوند، چهل و شش برابر بیشتر احتمال دارد که به مصرف کننده مواد مخدر تزریقی تبدیل شوند. واضح است که آسیب های دوران کودکی تأثیر بسیار قوی بر این دارد که آیا فرد در بزرگسالی از اعتیاد به مواد مخدر رنج می برد یا نه.

جالب این جاست که به نظر می رسد انواع مختلف سوء استفاده در دوران کودکی با داروهای خاصی مرتبط باشد. یک مطالعه نشان داد که سوء استفاده فیزیکی منجر به افزایش مصرف مواد مخدر در همه موارد، برای همه داروهایی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، می‌شود. سوء استفاده جنسی در دوران کودکی تنها با افزایش مصرف کوکائین و ماری جوانا در طول زندگی مرتبط بود.

برخی از روانشناسان فکر می کنند که ارتباط بین آسیب های دوران کودکی و مصرف مواد مخدر به دلیل تغییراتی در مغز ما است. مشخص شده است که تروما رشد مغز را محدود می کند، به خصوص زمانی که ما چندین رویداد آسیب زا را در دوران کودکی تجربه می کنیم، زمانی که مغز ما با سرعت برق در حال رشد است.

این محدودیت‌ها برای رشد مغز کودک ممکن است بعداً به یک عامل خطر برای اختلال مصرف مواد مخدر تبدیل شود. به عنوان مثال، یک مطالعه بیان می کند که آسیب های دوران کودکی ممکن است بر توانایی فرد در مدیریت احساسات خود تأثیر بگذارد. سپس این مشکل می تواند آن فرد را در برابر استفاده از مواد مخدر به عنوان راهی برای مقابله با احساسات دردناک آسیب پذیر کند.