کمک به همکار معتاد برای ترک اعتیاد

اگر مشکوک شده اید که یک همکار یا کارمند در محل شما ممکن است یک مصرف کننده الکل یا مواد مخدر فعال باشد و شما نگران او هستید که در حین پیشرفت به مراحل ناتوان کننده تر اعتیاد، کاهش غیرعادی در بهره وری یا الگوی رفتاری نامنظم از خود نشان می دهد. دیدن کسی که درگیر مبارزه‌های مرتبط با اعتیاد می‌شود سخت است، اما یک همکار اغلب یک دوست هم هست و طبیعی است که احساس نگرانی کنید و متعجب شوید که برای حمایت از او چه کاری می‌توانید انجام دهید.

ببینید چگونه می توانید به یک دوست یا همکار کمک کنید که به سوی یک زندگی عاری از اعتیاد بازگردند.

کمک به ترک اعتیاد یک شخص

چندین کار وجود دارد که می توانید در صورت اعتیاد یک شخص انجام دهید. در هر صورت مطمئن باشید که زندگی شما با رفتار دوست یا همکار معتاد تعیین نمی شود.

دشوار است که بگوییم آیا همکار شما اعتیاد دارد یا خیر. ممکن است سیگنال های مختلفی وجود داشته باشد که می تواند باعث به صدا درآمدن زنگ خطر شود. در این جا غیبت معمولاً بزرگترین علامت است. 

نشانه های دیگر کار بی کیفیت، ظاهر نامرتب یا شکایت مشتریان و سایر همکاران است. نکته دشوار در مورد این داستان این است که یک همکار که می توانید سیگنال های فوق را در آن تشخیص دهید لازم نیست غرق در اعتیاد به مواد مخدر باشد. هر کسی ممکن است بیمار باشد یا احساس ناخوشی کند. بنابراین همیشه ترکیبی از سیگنال های مختلف است و بررسی دقیقی نیاز دارد. 

چطور می توانیم به فرد مصرف کننده مواد مخدر کمک کنیم

همکارانی که معتاد هستند می توانند خطری برای خود و سایر همکاران و مشتریان باشند. اگر سیگنال هایی دریافت می کنید که همکارتان یا یکی از کارمندانتان مشکل اعتیاد به مواد مخدر دارد، از سرپرست یا مدیر قسمت بخواهید وارد عمل شود.

فرد معتاد اغلب اعتیاد خود را انکار می کند. مشکل اینجاست که اگر به انکار ادامه دهد، هرگز نمی‌توانید مطمئن شوید که آیا اعتیاد در کار است یا خیر. در آن صورت، یک پرونده در مورد عملکرد کارمند مربوطه ایجاد کنید. به عنوان یک همکار یا مدیر، در صورت انکار دائمی، اغلب کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید، شما نجات دهنده نیستید.

کمک به همکار معتاد برای ترک اعتیاد

همکار معتاد خطری برای محیط کار است

از گرفتن تصمیمات سخت نترسید. در صورتی که همکار آماده پذیرش کمک است، در این صورت، پیشنهاد کنید با مشاور و کلینیک ترک اعتیاد تماس بگیرد.

شما باید با دوستتان وارد صحبت بشوید و در مورد ماده مخدر مصرفی و همچنین دوز مصرف او اطلاعات دقیقی به دست بیاورید. درباره انواع مواد مخدر و روش های درمانی مقابله با اعتیاد به مواد مخدر بیشتر بخوانید. درباره برخورد با یک فرد معتاد و برقراری رابطه مؤثر با او بیشتر بخوانید. سپس می توانید تخمین بهتری از این که آیا همکارتان تمام معیارهای این اعتیاد را دارد یا خیر، انجام دهید.  

مرحله عملی کمک به دوست و همکار معتاد

به همکارتان پیشنهاد کنید با هم برای مشکلات اعتیاد کمک بگیرید. نشان دادن درک خوب است، اما مرزهای خود را به وضوح تعیین کنید. مطمئن شوید که دائماً همکار یا دوست معتاد خود را سرزنش نمی کنید. 

نگران باشید، اما او را سرزنش نکنید. اتهام زدن مستمر به اعتیاد دامن می زند. در مورد آن چه از او در مورد ترک اعتیاد انتظار دارید شفاف باشید. اگر دوست و همکارتان مایل به همکاری نیست، از او فاصله بگیرید. قرار نیست شما هم در یک مارپیچ رو به پایین قرار بگیرید و مشکلی به مشکلات آن اضافه کنید. 

برای کمک حرفه ای با یکدیگر همکاری کنید. شما همچنین می توانید در طول درمان نقش داشته باشید. به او کمک کنید زندگی بدون اعتیاد به مواد افیونی را شروع کند.