چرا مردم مواد مخدر مصرف می کنند

مصرف هر ماده مخدری می تواند خطرناک باشد. اگر مصرف مواد مخدر بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد، از درخواست کمک نترسید. شما می توانید با پزشک متخصص صحبت کنید یا از مشاوره ترک اعتیاد استفاده کنید. اگر مشکل سلامت روانی شدید دارید و از مواد مخدر سوء استفاده می کنید، ممکن است یک «تشخیص دوگانه» به شما داده شود. ممکن است بیماری روانی شما منجر به سوء مصرف مواد مخدر شما شده باشد یا برعکس، یا ممکن است ارتباطی نداشته باشند. در هر صورت تشخیص پزشک بسیار اهمیت دارد.

مواد مخدر و سلامت روان

مصرف انواع مواد مخدر می توانند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارند. مصرف مواد مخدر می توانند خلق و خو و رفتار شما را تغییر دهند. برای برخی از افراد، مصرف مواد مخدر می تواند منجر به مشکلات سلامت روانی طولانی مدت شود.

وقتی از مواد مخدر صحبت می کنیم، به مواد مخدر تفریحی مانند حشیش، اکستازی، کوکائین و هروئین و همچنین الکل، تنباکو و برخی از داروهای تجویز شده در صورت سوء استفاده اشاره می کنیم. داروها ممکن است قانونی، غیرقانونی یا یک ماده کنترل شده باشند.

چرا مردم مواد مخدر مصرف می کنند

افراد به دلایل مختلف مواد مخدر مصرف می کنند. ممکن است از روی کنجکاوی، سرکشی یا به خاطر این که دوستانتان آن ها را قبول دارند شروع به مصرف مواد مخدر کنند. ممکن است از مصرف آن ها لذت ببرند و بخواهند این تجربه را تکرار کنند. زمانی که افراد ناراضی هستند، استرس دارند یا سعی می کنند با مشکلات زندگی خود کنار بیایند، ممکن است مواد مخدر مصرف کنند. اگر تشخیص سلامت روان داشته باشند، ممکن است از داروها برای مقابله با علائم استفاده کنند.

مواد مخدر می توانند به عنوان یک وسیله موقت برای عبور افراد از زمان های دشوار عمل کنند. با این حال، داروهای مخدر می توانند احساسات و عواطف دشوار را حتی بدتر کنند و در دراز مدت، هیچ احساس آرامشی دوام نخواهد داشت.افراد مصرف کننده ممکن است متوجه شوند که برای مقابله با مشکلات خود نیاز است که از مواد مخدر بیشتری استفاده کنند و در خطر وابستگی به آن ها قرار می گیرند که می تواند مشکلات جدیدی برای آن ها ایجاد کند.  

چرا مردم مواد مخدر مصرف می کنند

تأثیر داروهای تفریحی بر سلامت روان

روش های مختلفی وجود دارد که داروهای مخدر می توانند بر سلامت روان تأثیر بگذارند. برای برخی از افراد، مصرف مواد مخدر می تواند منجر به مشکلات سلامت روانی طولانی مدت شود. 

مصرف منظم شاهدانه می تواند خطر اضطراب یا افسردگی را افزایش دهد. همچنین بین استفاده از حشیش قوی تر و ابتلا به روان پریشی یا اسکیزوفرنی ارتباط نزدیکی وجود دارد.

داروهای محرک می توانند باعث ایجاد احساس افسردگی، اضطراب و پارانوئید در شما شوند. کوکائین یک نوع محرک است که می تواند باعث عود مشکلات روانی قبلی شود و باعث روان پریشی و اسکیزوفرنی شود. مصرف کنندگان اکستازی می توانند مشکلات حافظه را تجربه کنند.   

داروهای توهم زا مانند قارچ جادویی می توانند هر گونه مشکل سلامت روانی را بدتر کنند. آن ها می توانند باعث شوند که شما از اطراف خود احساس جدایی کنید و باعث فلاش بک شوند که می تواند ترسناک یا ناراحت کننده باشد.

اگر مواد مخدر مصرف می کنید، مخلوط کردن آن با الکل یا دیگر مواد مخدر می تواند خطرناک یا حتی کشنده باشد. ذهن اطلاعات بیشتری در مورد اثرات احتمالی مخلوط کردن داروهای مختلف دارد.     

ممکن است احساس کنید دیگر کنترلی بر مصرف مواد مخدر خود ندارید یا باید بیشتر و بیشتر از آن استفاده کنید تا اثر آن را احساس کنید. اگر چنین است، ممکن است به مصرف مواد مخدر معتاد شده باشید. اعتیاد به مواد مخدر با مشکلات روانی مرتبط است.