هفته سلامت روان

هفته سلامت روان به ما امکان می دهد که سطوح آگاهی خود را در مورد سلامت روان افزایش دهیم. مقیاس ناراحتی های روانی از زمان شروع همه گیری همه جانبه بیماری کرونا به سطوح بی سابقه ای از حمایت از سلامت روان نیاز دارد. در بسیاری از کشورها اقدامات فوری برای افزایش حمایت از سلامت روان انجام گرفته است و همچنین حقوق خدمات بهداشت روانی و یا بودجه سلامت روان را افزایش داده اند.

دهم اکتبر از طرف فدراسیون جهانی بهداشت روان به عنوان «روز جهانی بهداشت روان» نامگذاری شده است. در ایران 18 لغایت 24 مهر هفته سلامت روان نام گذاری شده است. این فدراسیون برای این روز در هر سال، یک شعار خاص را انتخاب می کند. شعار روز جهانی سلامت روان در سال 1400 «سلامت روان در جهانی نابرابر» است و عمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان می باشد.

هفته سلامت روان به ما کمک می کند تا بدانیم چه چیزی باعث رفاه و بهبود سلامت روانی می شود. هفته سلامت روان، در حقیقت زمانی است که ما مبارزه برای سلامت روان را افزایش می دهیم.

افرادی که از نظر روحی ناراحت هستند

هفته سلامت روان برای همه افراد است. در این هفته هرگز موضوعی انتخاب نمی شود که فقط برای افرادی مفید باشد که اختلالات روانی یا اختلالات خلقی ندارند یا آن را تجربه نکرده اند و یا صرفاً برای افراد بیمار باشد. راه های شما برای بهزیستی در شرایطی که احساس خوبی ندارید ممکن است با این که شما خوب هستید، متفاوت باشد.

توصیه هایی برای سلامت روان

برای سلامت روان شما مفید است که بتوانید آن چه را که می توانید، انجام دهید و بهترین چیزی که به نظر شما می رسد را انجام دهید. شاید فقط به کسی پیام دهید، یک لحظه وقت بگذارید و متوجه خورشید روی صورت خود شوید یا به آهنگی گوش دهید که با شما ارتباط برقرار می کند، با دیگران ارتباط برقرار کنید یا پیاده روی کنید.

هفته سلامت روان

اهمیت بهداشت و سلامت روان

تمرکز بر رفاه و سلامت روان ممکن است کوچک به نظر برسد، مانند این که درد بزرگی را که مردم احساس می کنند دیده نشود یا این که ما چالش های بزرگی را که برای اطمینان از حمایت روانی مناسب که مردم با آن ها رو به رو هستند، نپذیریم.

سلامت روان در بحران کرونا

بحران کرونا عوامل خطر مرتبط با سلامت روانی، ناامنی مالی، بیکاری، افسردگی، اضطراب و ترس را افزایش داده است، در حالی که عوامل محافظتی - ارتباط اجتماعی، اشتغال و مشارکت تحصیلی، دسترسی به ورزش، برنامه روزانه و دسترسی به خدمات بهداشتی به طور چشمگیری کاهش یافته است. این امر منجر به وخامت قابل توجه و بی سابقه سلامت روانی جمعیت شده است.

در سراسر کشورها، سلامت روانی افراد بیکار و کسانی که از نظر مالی ناامن هستند بدتر از سلامت عمومی است. روندی که پیش از همه گیری کرونا در جهان همه گیر بود، اما به نظر می رسد در برخی موارد تسریع شده است. برخی کشورها با تلاش های قاطع برای افزایش خدمات بهداشت روانی، اقداماتی را برای حفاظت از مشاغل و درآمدها و در نتیجه کاهش ناراحتی های روانی انجام داده اند که مثمر ثمر بوده است با این حال، مقیاس ناراحتی های روانی از زمان شروع همه گیری بیماری کرونا مستلزم حمایت همه جانبه از سلامت روانی جامعه است زیرا ممکن است منجر به زخم دائمی بر جامعه شود.

حمایت از سلامت روان شما در کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی

ما شما را می شنویم و البته به شما خدمات شایانی ارائه می دهیم. ما همچنین از تجربیات زنده افرادی که دارای مشکلات روانی قابل توجهی هستند و از نتایج تحقیقات می دانیم که اقدامات برای بهبود رفاه از سلامت و بهبودی پشتیبانی می کند، حتی زمانی که شما واقعاً احساس بدی دارید.

ما هر روز در تلاش هستیم تا از خدمات بهداشت روانی بهتر، حمایت مناسب از طرف دوستان و جامعه خود، پیش داوری و تبعیض کمتر حمایت کنیم. این ها موانعی برای ایجاد احساس خوب و عملکرد خوب هستند و ما هرگز برای از بین بردن این موانع دست نمی کشیم.

کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی با مدیریت دکتر شهرام حسام بختیاری آماده ارائه کلیه خدمات تخصصی و درمانی در زمینه روانپزشکی و ترک اعتیاد به هموطنان گرامی می باشد.