نکاتی برای ترک ایمن الکل

می توانید برنامه ای برای کاهش تدریجی مصرف الکل خود برای هر روز ایجاد کنید. این می تواند به معنای کاهش یک نوشیدنی در روز باشد، اما اگر این کار خیلی چالش برانگیز است، می توانید با کاهش دو دوز الکل در روز مصرف خود را آهسته تر کاهش دهید. اگر مصرفتان خیلی سریع کم شود، در معرض خطر بیشتری برای علائم ترک الکل و عود اعتیاد هستید. لازم به ذکر است که این برنامه درمانی حتماً باید تحت نظارتپزشک متخصص انجام پذیرد.

بیماری اعتیاد به مواد مخدر و الکل

سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد به الکل یک بیماری جدی است که گریبان میلیون ها انسان را در جهان گرفته است. مهم نیست که فرد ممکن است در کجای سفر درمان اعتیاد خود باشد، داشتن گروه های همسالان و داستان های شخصی دیگران که درک می کنند چه چیزی از سر می گذرانند، به آن ها کمک های زیادی می کند و برای دوستان و اعضای خانواده بیماران در حال ترک الکل بسیار مفید است. 

جایگزین های برنامه ترک اعتیاد

در حالی که کتاب های خودیاری راه حلی برای بهبودی طولانی مدت اعتیاد نیستند، اما می توانند برای هوشیاری عاطفی در طول سفر بهبود اعتیاد بسیار مفید باشند. هیچ جایگزینی برای یک برنامه درمانی جامع برای کسانی که با سوء مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند وجود ندارد، به جز خواندن داستان های واقعی کسانی که تجربیات مشابهی داشته اند که می تواند یک تعریف عالی برای درمان اعتیاد باشد.

اگر فکر می کنید مصرف الکل شما مشکل ساز شده است، بهتر است به فکر ترک آن باشید. قبل از فکر کردن به ترک الکل، باید در نظر بگیرید که آیا انجام این کار به تنهایی بی خطر است یا باید از کمک حرفه ای استفاده کنید. ترک ایمن الکل به یک برنامه درمان اعتیاد به الکل تحت نظارت پزشک متخصص نیاز دارد.  

نکاتی برای ترک ایمن الکل

آیا می توانید سعی کنید الکل را خودتان ترک کنید

اگر به فردی برخورد کردید که می‌گوید به تنهایی توانسته نوشیدن الکل را ترک کند، ممکن است تعجب کنید که چگونه این کار را انجام داده است. برخی افراد ادعا می‌کنند که وقتی می‌خواستند، آن را متوقف کردند، و در حالی که این امکان وجود دارد، این تجربه هر فردی نیست که سعی در ترک الکل داشته باشد و بسیار نادر و خطرناک است.  در واقع، اگر اختلال مصرف الکل دارید، توصیه نمی شود که مصرفتان را یک باره قطع کنید. 

برای برخی افراد، علائم ترک الکل می تواند شدید و حتی در شدیدترین موارد تهدید کننده زندگی باشد. افرادی که می توانند به تنهایی در خانه نوشیدن الکل را با موفقیت ترک کنند، به احتمال زیاد وابستگی خفیفی دارند.

علائم ترک الکل می تواند خطرناک باشد

شما ممکن است قبلاً علائم ترک الکل را بدون این که بدانید را تجربه کرده باشید. گاهی اوقات فرد روز بعد از مصرف الکل احساس وحشتناکی می کند و فکر می کند خماری دارد. با این حال، اگر به الکل وابسته هستید، ناراحتی شما ممکن است مربوط به ترک الکل باشد تا خماری. علائم تا حدودی مشابه است.

علائم ترک الکل

سردرد حالت تهوع استفراغ اختلالات خواب اضطراب بر خلاف ترک الکل، خماری خطرناک نیست مگر این که به شدت کم آب شوید. از سوی دیگر، علائم ترک الکل می تواند زندگی شما را به خطر بیندازد. علائم ناراحت کننده از خفیف تا شدید متغیر است. خطرناک ترین علائم ترک الکل معمولاً در افرادی رخ می دهد که اختلال شدید مصرف الکل دارند. صرف نظر از شدت وضعیت شما، عاقلانه است که در مورد ترک الکل ایمن بیاموزید تا خود را در معرض خطر غیرضروری قرار ندهید.

نکاتی برای ترک ایمن الکل

اگر وابستگی خفیف به الکل دارید، ممکن است بتوانید مصرف خود را در خانه کاهش دهید. این شامل کاهش تدریجی مصرف الکل برای به حداقل رساندن علائم ترک اعتیاد به الکل است.

برای رهایی از اعتیاد به هر گونه مواد مخدر با تیم تخصصی کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی ارتباط برقرار کنید.