خطرات الکلیسم

شرکت در یک برنامه بهبودی برای ترک الکلیسم با کمک پزشک متخصص، بیشترین شانس را برای هوشیاری طولانی مدت به شما می دهد. متخصصان ترک اعتیاد، درمان شما را در هر مرحله از روند بهبودی راهنمایی می کنند و به شما کمک می کنند اهداف هوشیاری قابل دستیابی را تعیین کنید. پس از بازتوانی، متخصص شما را به مشاوران سوء مصرف الکل و گروه های حمایتی هدایت می کند. این به شما اطمینان می دهد که دچار عود اعتیاد نخواهید شد.

سوء مصرف الکل می تواند منجر به مجموعه ای از مشکلات شود که هم زندگی شخصی و هم زندگی حرفه ای شما را تحت تأثیر قرار می دهد. نوشیدن طولانی مدت الکل شما را در معرض خطر ابتلا به عوارض جدی سلامتی قرار می دهد و می تواند سایر عواقب بالقوه تهدید کننده زندگی را ایجاد کند.

انکار اعتیاد به الکل

انکار یکی از دلایل اصلی عدم درمان میلیون ها نفر برای اعتیاد به الکل است. برخی از افراد سعی می کنند رفتارهای خود را در زمینه نوشیدن منطقی الکل توجیه کنند. به عنوان مثال، ممکن است افراد دیگر یا شرایط خاصی را برای نوشیدن خود مقصر بدانند. به جای اذعان به مشکلاتی که از الکل تجربه کرده اید، وقتی کسی از الگوی نوشیدن بیش از حد شما نام می برد حالت تدافعی می گیرید. با امتناع از شناخت پیامدهای منفی الکل، از داشتن یک زندگی سالم و هوشیار جلوگیری می کنید.

سوء مصرف الکل در نوجوانان

هدف اصلی الکلیسم متاسفانه گروه نوجوان است. در چند دهه گذشته، تعداد فزاینده ای از نوجوانان شروع به سوء مصرف الکل کرده اند. از آن جایی که مغز نوجوانان هنوز در حال رشد است، رفتارهای نوشیدن الکل در نوجوانان در مقایسه با الگوهای بزرگسالان بسیار متفاوت است. بسیاری از نوجوانانی که در مصرف مشروبات الکلی شرکت می کنند، از عوارض طولانی مدتی که می تواند در اثر مصرف الکل ایجاد شود، بی اطلاع هستند.

نوجوانان ممکن است به دلایل مختلفی از جمله فشار همسالان، تمایل به آزمایش یا تفریح به الکل روی آورند. همچنین عوامل رفتاری، فیزیکی و محیطی وجود دارد که ممکن است در خطر سوء مصرف الکل در نوجوانان نقش داشته باشد. نوجوانان به دلایل مختلف شروع به نوشیدن می کنند. برخی از عواملی که باعث ایجاد انگیزه سوء مصرف الکل در نوجوانان می شود عبارتند از مصرف الکل و فرار از واقعیت و آزمایش کردن الکل توسط نوجوانان

خطرات الکلیسم

مصرف الکل و فرار از واقعیت

درست مانند بزرگسالان، نوجوانان نیز موقعیت های استرس زا را تجربه می کنند. برخی از نوجوانان به جای شرکت در یک سرگرمی، الکل را امتحان می کنند. این به آن ها اجازه می دهد تا از چالش هایی که ممکن است در مدرسه یا با خانواده و دوستان پیش بیاید رها شوند. نوشیدن الکل می تواند به نوجوانان احساس شادی بدهد، بنابراین آن ها به تغذیه این عادت ادامه می دهند.

آزمایش کردن الکل توسط نوجوانان

بسیاری از نوجوانان فکر می کنند نوشیدن مشروبات الکلی قابل قبول است. برخی از نوجوانان این ذهنیت را دارند که با نوشیدن الکل دوستان بیشتری پیدا خواهند کرد. متاسفانه، آزمایش الکل به ندرت پس از یک بار متوقف می شود. ناحیه پیشانی مغز ما که در عملکردهایی مانند عملکرد اجرایی و برنامه ریزی دخیل است، در نوجوانان توسعه نیافته است و الکل بر آن تأثیر می گذارد. بچه ها در حال حاضر تکانشگرتر و کمتر صبور هستند و الکل بر آن ها تأثیر می گذارد.

درمان الکلیسم

غلبه بر اعتیاد به الکل باید تحت مراقبت متخصصان در کلینیک ترک اعتیاد کامل شود. بیمارانی که اقدام به خود درمانی می کنند ممکن است بیشتر از این که خود درمانی برایشان فایده ای داشته باشد، باعث آسیب شود. به عنوان مثال، مرحله سم زدایی می تواند علائم ترک بسیار ناراحت کننده ای را به دنبال داشته باشد که به بهترین وجه در یک برنامه توان بخشی درمان می شوند.