مشکل عمده ترک سیگار

شرکت های تبلیغاتی به خوبی از تأثیر قدرت تلقین بر ذهن ناخودآگاه ما آگاهند. به همین دلیل است وقتی فرد سیگاری به هنگام رانندگی با یک آگهی بزرگ تبلیغاتی مواجه می شود یا به عکس های تبلیغاتی در مجله برخورد می کند به طور ناخودآگاه تحت تأثیر آن قرار می گیرد. شرکت های دخانیات بیخودی پولشان را هدر نمی دهند و این پوسترهای تبلیغاتی شما را به خرید سیگار تشویق می کند.

مشکلات ترک سیگار

مشکل عمده ترک سیگار، اعتیاد به نیکوتین نیست. نیکوتین فقط عاملی است که ذهن ما را نسبت به مشکل اصلی که همان شستشوی مغزی است منحرف می سازد. شاید این مطلب باعث خوشحالی سیگاری های قهار شود اگر بدانند که ترک سیگار برای آن ها هم مانند افرادی که به طور تفننی سیگار می کشند آسان نیست. تعجب نکنید اگر بگوییم این امر برای آن ها حتی آسان تر می باشد.

گرفتاری در دام سیگار

هر چه بیشتر به سیگار عادت کنید بیشتر در دام فرو می روید و هر چه زودتر رهایش کنید از فواید بیشتری بهره مند خواهید شد. در حقیقت در محیطی که افراد سیگاری هستند، آن هایی که سیگار نمی کشند مقداری از این مواد سمی و جرم کثیف و چسبنده را استنشاق می کنند. با این وجود بدن انسان دستگاه شگفت انگیزی است و قدرت ترمیم فوق العاده ای دارد به شرط این که قبلاً آن را دچار بیماری لاعلاجی نساخته باشیم اگر همین الان سیگار را کنار بگذارید بدن شما در عرض چند هفته سلامت خود را باز خواهد یافت انگار که هرگز سیگار نکشیده اید.

زمان مناسب ترک سیگار

همان طوری که می دانیم هیچ وقت برای ترک کردن سیگار دیر نیست، بسیاری از افراد سیگاری در سن پنجاه یا شصت سالگی و حتی هفتاد یا هشتاد سالگی با کمک کلینیک های ترک اعتیاد توانسته اند سیگار را ترک کنند. بسیاری از انسان های مسن که سیگار را ترک می کنند یا می خواهند الگوی بچه های خود باشند یا می خواهند نوه های خود را از این بلای خانمان سوز دور نگه دارند.

مشکل عمده ترک سیگار

لذت رهایی از سیگار

کسانی که بیشتر در دام سیگار گرفتار ماندند رهایی از آن برایشان لذت بخش تر است. زمانی که سیگار را ترک می کنید یک باره مصرفتان را از صد نخ در روز به صفر می رسانید و هیچ اتفاق بدی برایتان پیش نخواهد آمد. حتی در طول دوره ترک سیگار، لذت خاصی در وجودتان احساس می کنید. فقط باید شستشوی مغزی را کنار بگذارید.    

ضمیر ناخودآگاه و سیگار کشیدن

قبل از هر چیز باید بدانیم که چرا و چگونه برای اولین بار سیگار می کشیم. برای پی بردن به این موضوع لازم است به بررسی تأثیر عمیق ذهن ناخودآگاه خود که آن را نیمه خفته می نامیم، بپردازیم. همه انسان ها دوست دارند خود را انسان های باهوش و ممتازی تصور کنند که مسیر زندگیشان را خودشان تعیین می کنند. در واقع نود و نه درصد از شخصیتمان تحت تأثیر جامعه شکل می گیرد.

ما محصول جامعه ای هستیم که در آن پرورش یافته ایم، از نوع لباس تا خانه ای که می خریم، انتخاب الگوهای اصلی زندگی و دیگر موارد. ذهن ناخودآگاه ما نقش فوق العاده ای در زندگی ما بازی می کند. حتی در مورد مسائلی که به لحاظ علمی ثابت شده اند، بسیاری از انسان ها فریب می خورند. قبل از آن که کریستف کلمب سفر خود را با کشتی به دور دنیا آغاز کند بیشتر مردم تصور می کردند زمین مسطح است. اما امروزه همه می دانیم که زمین گرد است.

برای مشاوره ترک سیگار می توانید به صورت شبانه روزی با کارشناسان کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی با مدیریت دکتر شهرام حسام بختیاری تماس حاصل فرمایید.