شکستن زنجیرهای ترک سیگار

ترک سیگار و نیکوتین با برداشتن گام اول شروع می شود ولی تا مرحله پایان ترک کامل سیگار، مشکلات فراوانی وجود دارد که باید به صورت علمی و با اراده بالا از تمام این مراحل با موفقیت عبور کرد. البته که این گذر کردن موفق نیازمند یاری و کمک کلینیک های معتبر و متخصصین مجرب می باشد.

هر وقت می خواهید چیزی را در زندگی عوض کنید باید قدم اول را بردارید. شاید همین چند وقت پیش، سیگار کشیدن را فقط عادتی می دانستید که باید قطع شود.

سیگار کشیدن یک اعتیاد است

همان طور که حالا می دانید این یک اعتیاد شیمیایی است که عمل سیگار کشیدن به آن تداوم بخشیده است. باید به این فکر کنید که اگر سیگار را ترک نکنید، این عادت به سان زنجیری بر گردنتان خواهد افتاد و عمرتان را بسیار کوتاه خواهد کرد.

ترک اعتیاد به سیگار

همین که سیگار را ترک کنید زنجیر از گردنتان باز می شود و دیگر اسیرش نخواهید بود. وقتی این زنجیر پاره شود تمایل شدید شما به توتون هم از بین می رود. اگر هنوز متوجه نشده اید ماهیت واقعی این ماده مخدر اعتیاد آور چیست پس همچنان در بند خواهید بود و روزی از پای درخواهید آمد.

قبلاً گفتیم که وقتی کسی سیگار را ترک می کند چطور آرزو دارد که دوره ترک سیگار زودتر سپری شود. این بدان معناست که هر سیگاری که ترک می کند می داند این دوره کی تمام می شود و می تواند روزهایی را که تا آزادی فاصله دارد بشمارد.

دردهای دوره ترک سیگار

بعضی ها می گویند فقط چهار روز طول می کشد. برخی آن را با دردهای دوره ترک سیگار در حدود سه هفته توصیف می کنند. می تواند به این بستگی داشته باشد که چه مدت سیگار کشیده اید و چه قدر کشیده اید. اگر زیاد مایه بگذارید متابولیسمتان دارو را سریع تر از بدن بیرون می آورد.

شکستن زنجیرهای ترک سیگار

مبارزه با عوارض شیمیایی ترک سیگار

اگر فکر و ذهنتان در وضعیت صحیحی باشد مقابله با عوارض شیمیایی ترک سیگار، مشکل نخواهد بود. اگر تحرک نداشته باشید، این دوره بیشتر طول خواهد کشید. هر چند ترک کردن سیگار می تواند خیلی راحت باشد، ولی بد نیست این روند را با تجهیزات لازم شروع کنید.

پیش از اینکه متوجه شوید، دوباره پس از مدت ها سیگاری در دست دارید وقتی سیگار می کشید به خودتان زحمت نمی دهید در مورد علت کارتان فکر کنید. شک ندارید که حتی دوست ندارید سیگار بکشید و مطمئن هستید که دیگر نخواهید کشید.

ولع مصرف سیگار

متاسفانه همانطور که اکثراً می دانیم شما الان در مرحله ای هستید که دارید زنجیر سیگار را با یک گره کور به دور گردن خود می بندید به احتمال زیاد، اگر به سیگار دسترسی داشته باشید چند نخ بیشتر می کشید.

مقاومت برای نگه داری دست آورد ترک اعتیاد

مغز سیگاری تان اکنون دوباره تحت کنترل قرار می گیرد و برای دقایقی عقل سلیم از پنجره به بیرون پرواز می کند. اکنون وقتی به دوستان سیگاری تان می گویید که این یک بار به معنای آن نیست که سیگار کشیدن را از سر گرفته اید، چون خودتان تصمیم گرفته اید فقط این بار را بکشید، پیش خودشان، به شما می خندند و سر تکان می دهند.

گذر از مرحله عود اعتیاد به سیگار

حالا کارتان به جایی رسیده که باید با یک دوره عذاب آور ترک سیگار رو به رو شوید. البته خیلی ها این دوره را به راحتی طی می کنند. مسئله این است که اگر زیاد سیگار بکشید به این باور می رسید که کنترل اوضاع دست شماست، و قبل از اینکه متوجه شوید دوباره به یک آدم سیگاری تمام وقت بدل خواهید شد.