آخرین درخواست یک فرد سیگاری

اکثر افرادی که سیگار می کشند، اعتقاد دارند که سیگار بهترین دوست آن هاست و در شرایط سخت و بحرانی زندگی فقط سیگار است که حال آن ها را خوب می کند و حتی در مشکلات و گرفتاری راه حل را فقط کشیدن سیگار می دانند. وقتی کلافه و ناراحت و یا خیلی خوشحال هستند در هر حال، اول سیگار می کشند.

بسیاری از کسانی که سیگار می کشند سیگار را دوست وفاداری می دانند که هر اتفاقی در زندگیشان بیفتد آنان را تنها نمی گذارد. حتی بعضی از شعارهای قدیمی تبلیغاتی تولید سیگار بیان می کردند که اگر مارک تجاری سیگار ما را مصرف کنید هیچ وقت تنها نخواهید بود.

تصور غلط استعمال سیگار

تبلیغات که دلیل نمی شود سیگار را به عنوان یک دوست قابل اعتماد برگزینید، تصور غلط است که باعث می شود چنین کاری بکنید. حتی قبل از اینکه سیگار کشیدن را شروع کرده باشید شاید این فکر در ذهنتان بوده که سیگار وسیله مفیدی برای مقابله با مشکلات و سختی ها است.

آخرین درخواست زندگی یک نخ سیگار است

اگر شما را به جوخه اعدام برده باشند و چشم هایتان را بسته باشند و بپرسند آخرین درخواستتان چیست شاید یک سیگار بخواهید . . . حتی اگر سیگاری نباشید شاید بهتر باشد یک سیگار برگ خیلی بزرگ درخواست کنید. تصویر دیگری که ما اکثراً در فیلم ها یا کتاب ها می بینیم این است که یک نفر در میدان نبرد تیر می خورد و عقب می ماند در نتیجه، هم رزمانش یک سیگار و یک قبضه اسلحه بزرگ به او می دهند تا به حساب نیروهای پیش رونده دشمن برسد. آن ها می گفتند به صورت غریزی به سمت سیگار می رفته اند.

آخرین درخواست یک فرد سیگاری

استعمال سیگار در شرایط ناخوشایند

مطمئنم شما هم در موقعیت هایی بوده اید که حالتان از مزه سیگار بهم خورده است، و عهد کرده اید که از آن پس هیچ گاه نکشید. شاید اکثراً در موقعیت های ناخوشایندی بوده اید که احساس می کردید به چند سیگار نیاز دارید چنین موقعیتی حتی می تواند از یک سانحه اعصاب خورد کن تر باشد. سیگار کشیدن یا نکشیدن، موقعیتی که در آن هستید را عوض نمی کند فراموش نکنید که وقتی شاد باشید سیگار بیشتری می کشید.

رفع خستگی با سیگار

وقتی به لحاظ روحی خسته باشید نیز سیگار بیشتری می کشید، وقتی به کار دیگری برای انجام دادن فکر نکنید نیز سیگار بیشتری می کشید، وقتی الکل مصرف کرده باشید هم سیگار بیشتری می کشید، وقتی دستشویی می روید هم همینطور.

استرس و سیگار

وقتی نگران زیاد سیگار کشیدنتان هستید هم بیشتر سیگار می کشید. اگر به سیگار کشیدن ادامه دهید مقدار سیگاری که می کشید به ناچار زیاد خواهد شد چون بدنتان تدریجاً به مقدار بیشتری نیاز پیدا خواهد کرد.

تصور غلط سیگار کشیدن

زندگی تان هرقدر بد و ناخوشایند باشد باز هم بدون سیگار خیلی بهتر است. یک تصور غلط در ذهن شما نقش بسته است که باعث می شود باور داشته باشید وقتی کارها به خوبی پیش نمی رود باید به سیگار پناه ببرید. چیزی که باید متوجه اش شوید این است که اتفاقاً سیگار کشیدن مشکلات و گرفتاری ها را پیچیده تر می کند. در واقع، خود سیگار می تواند مشکل ساز شود.

ترک سیگار

اگر سیگار را ترک کنید هر بد بیاری و گرفتاری که در زندگی داشته باشید لااقل از این لحاظ خیالتان راحت است که مجبور نیستید سیگار بکشید. همه ما گاهی بد می آوریم و زندگی مان مشکل پیدا می کند سیگار کشیدن وضعیت را بدتر می کند. اینکه چطور با این بد بیاری و مشکل رو به رو می شویم آینده ما را تعیین می کند نه اینکه چقدر سیگار بکشیم. با ترک سیگار به سلامت خود و اطرافیان کمک کنیم. حذف انواع مواد خدر مانند الکل، حشیش، شیشه و ... از زندگی گامی به سوی سلامتی و آرامش است.