علائم هشدار دهنده اعتیاد به مواد مخدر

هیچ کس انتظار ندارد وقتی شروع به آزمایش و مصرف مواد مخدر می کند، اعتیاد پیدا کند. اما آزمایش مداوم می تواند منجر به اعتیاد شود، که اغلب ناآگاهانه برای فردی که از این ماده استفاده می کند، پیش می آید. مهم نیست وضعیت شما اط لحاظ مواد مخدر مصرفی در چه سطحی قرار دارد، زیرا خوشبختانه کمک برای درمان بیماری اعتیاد در دسترس است.

اعتیاد با آزمایش یک ماده مخدر شروع می شود. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است کسی در ابتدا دارو را امتحان کند، کنجکاوی، فشار همسالان، استرس و مشکلات در محل کار یا خانه از جمله آن ها هستند. اگر نگران هستید که شخصی که به او اهمیت می دهید با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کند، چندین پرچم قرمز وجود دارد که می توانید به دنبال آن باشید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که همه افراد با هم متفاوت هستند. ممکن است تشخیص اعتیاد به مواد مخدر در برخی افراد دشوارتر از سایرین باشد. برخی از علائم هشدار دهنده کلی وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشیم.

علائم هشدار دهنده کلی اعتیاد به مواد مخدر

نادیده گرفتن تعهدات یا مسئولیت ها مشکلات در محل کار، مدرسه یا خانه غیبت های بی دلیل یک مجموعه جدید از دوستان نوسانات پولی قابل توجه تغییرات در الگوی خواب نقص در تمرکز یا حافظه پنهان کاری عجیب در مورد بخش هایی از زندگی شخصی کناره گیری از ارتباطات عادی اجتماعی نوسانات خلقی و تغییرات ناگهانی در رفتار فقدان انگیزه غیرمعمول کاهش وزن یا تغییر در ظاهر فیزیکی

علائم هشدار دهنده اعتیاد به مواد مخدر

اعتیاد به مواد مخدر چیست

وقتی فردی به مواد مخدر و الکل اعتیاد دارد به این معناست که یک مصرف اجباری برای مواد مخدر دارد و می توان ویژگی های کلیدی اعتیاد به مواد مخدر را شناسایی کرد.

آمار اعتیاد به مواد مخدر

میلیون ها نفر با نوعی اعتیاد به انواع مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند. اگر شما یکی از آن‌ها هستید، بدانید که تنها نیستید و گزینه‌های درمانی زیادی برای کمک به شما برای غلبه بر اعتیاد وجود دارد. هر روز صدها نفر در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر می میرند. این نرخ در بیست سال گذشته سه برابر شده است. بیش از پنج میلیون بازدید از اورژانس در سال 2011 مربوط به مواد مخدر یا الکل بوده است.

قانون مواد کنترل شده

قانون مواد کنترل شده، قانونی است که مواد مخدر قانونی و غیرقانونی را در تنظیم می کند. داروها بر اساس خطر درک شده و پتانسیل وابستگی دارو به «دسته های» متفاوتی طبقه‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، هروئین به دلیل وضعیت غیرقانونی و ویژگی های بسیار اعتیادآور آن به عنوان یک دارو در صدر جدول طبقه بندی می شود. از سوی دیگر، داروهای قانونی، مانند مسکن‌های بدون نسخه و داروهای ضد سرفه، به دلیل شانس کم برای سوء مصرف در فهرست پنجم طبقه‌بندی می‌شوند. سیستم طبقه بندی دارو به دلایل مختلفی وجود دارد. در موارد معمول، این سیستم هنگام نوشتن نسخه برای متخصصان پزشکی مفید است.

رهایی از اعتیاد به مواد مخدر

شما گزینه هایی دارید امروز می توانید در مورد آن ها با مشاور و درمانگر اعتیاد صحبت کنید.

استفاده هم زمان از چند داروی مخدر

اکثر افرادی که به دنبال درمان برای اعتیاد به مواد مخدر هستند با وابستگی به بیش از یک نوع ماده مخدر دست و پنجه نرم می کنند. استفاده چند دارویی شامل مصرف یک نوع ماده مخدر در کنار نوع دیگر است. این کار اغلب برای تشدید اثرات لذت بخش دارو یا کاهش عوارض جانبی ناخوشایند آن انجام می شود. به عنوان مثال، یک فرد ممکن است برای خنثی کردن اثرات آرام بخش مواد افیونی مانند اکسی کدون، از محرک هایی مانند آدرال استفاده کند. مخلوط کردن چندین نوع دارو با هم بسیار خطرناک است و به طور بالقوه می تواند منجر به مصرف بیش از حد و مرگ شود.

رایج ترین اعتیادها

میلیون ها نفر در سراسر جهان با سوء مصرف مواد مخدر مبارزه می کنند. برخی از رایج ترین داروهایی که زندگی افراد را مختل می کنند عبارتند از نیکوتین، الکل، کوکائین، هروئین و حشیش.