خودیاری برای تشخیص دوگانه

دستورات پزشک را دنبال کنید. وقتی که هوشیار هستید و با مصرف دارو احساس بهتری پیدا می کنید، می توانید از دارو درمانی یا درمان های دیگر استفاده کنید اما مصرف خودسرانه دارو یا دارو درمانی، یک دلیل رایج برای عود بیماری در بیماران مبتلا به اختلالات مشابه است. همیشه از ایجاد هر گونه تغییر در دارو یا روال درمانی خود با پزشک خود صحبت کنید.

اختلالات روانی و مصرف مواد مخدر

اختلالات درمان نشده می تواند منجر به مشکلات عمده در خانه، محل کار و زندگی روزمره شما شود، بنابراین کمک گرفتن برای درمان بسیار مهم است.

خودیاری برای تشخیص دوگانه

علاوه بر این، برای درمان حرفه‌ای، خودیاری زیادی وجود دارد که می‌توانید برای رفع سوء مصرف مواد مخدر و مسائل مربوط به سلامت روان انجام دهید. به یاد داشته باشید، هوشیار شدن تنها شروع درمان است. به علاوه برای ادامه درمان سلامت، بهبود پایدار شما به روش‌های مقابله با مشکلات و تصمیم گیری بهتر در مقابله با بحران‌های زندگی بستگی دارد.

استرس و احساسات را مدیریت کنید

یاد بگیرید چگونه استرس را مدیریت کنید. مصرف مواد مخدر و الکل برای تلاش نادرست مدیریت استرس استفاده می شود. استرس بخش گریز ناپذیری از زندگی است، بنابراین داشتن مهارت های مقابله ای سالم بسیار مهم است، شما نمی توانید با الکل یا مواد مخدر با استرس مقابله کنید. مهارت های مدیریت استرس راه را برای جلوگیری از عود اعتیاد و بازگشت شما به مصرف مجدد مواد مخدر می بندد.

با احساسات ناخوشایند کنار بیایید. بسیاری از افراد برای پوشاندن خاطرات دردناک و احساساتی مانند تنهایی، افسردگی یا اضطراب به مصرف الکل یا مواد مخدر روی می‌آورند. ممکن است که مصرف مواد مخدر تنها یک راه حل برای مقابله با احساسات ناخوشند باشد، اما ارتباط مؤثر می‌تواند به شما بیاموزد که چگونه با مشکلات کنار بیایید، بدون این که درگیر درمان های موقتی و یا اشتباه شوید.

محرک های خود را بشناسید و یک برنامه اقدامی داشته باشید. زمانی که یک اختلال روانی و همچنین در کنار آن مشکل مصرف مواد مخدر پیش می آید، علائم آن ممکن است نشان دهنده این موضوع باشد که بیماری شما در حال شعله ور شدن است. علل شایع شامل رویدادهای استرس زا، تغییرات بزرگ زندگی یا الگوهای خواب یا خوردن ناسالم است. در این راستا، داشتن یک برنامه برای جلوگیری از عود مصرف نوشیدنی های الکلی یا مواد مخدر ضروری است.

خودیاری برای تشخیص دوگانه

با دیگران ارتباط برقرار کنید

ارتباط چهره به چهره با دوستان و خانواده را در اولویت قرار دهید. ارتباط عاطفی مثبت با اطرافیانتان سریع ترین راه برای آرام کردن سیستم عصبی شماست. سعی کنید به طور منظم با افرادی که می توانند به شما کمک کنند، ملاقات کنید. اگر کسی را نمی شناسید که با او احساس نزدیکی کنید، هرگز برای ملاقات با افراد جدید و ایجاد دوستی های معنادار دیر نیست.

سبک زندگی سالم ایجاد کنید

به طور منظم تمرین کنید. ورزش یک راه طبیعی برای کاهش استرس، تسکین احساسات و بهبود خلق و خو و دیدگاه شما است. برای دستیابی به حداکثر سود، حداقل سی ورزش هوازی در بیشتر روزها را هدف قرار دهید.

تکنیک های تمدید اعصاب را تمرین کنید. زمانی که به طور منظم تمرین کنید، تکنیک های آرام سازی مانند مدیتیشن ذهن، آرام سازی پیشرونده عضلانی انجام دهید متوجه می شوید که عوارض استرس و اثرات آن را کاهش می دهد و احساس آرامش و احساسات عاطفی را افزایش می دهد.

عادات غذایی سالم را جایگزین کنید. روز را درست با صبحانه شروع کنید و با وعده های غذایی مکرر در طول روز ادامه دهید. ‌مدت طولانی بدون خوردن غذا ماندن، باعث کاهش قند خون می‌شود که باعث می‌شود بیشتر احساس استرس یا نگرانی کنید. دریافت های سالم و کافی در رژیم غذایی می تواند به تقویت خلق و خوی شما کمک کند.

به اندازه کافی خوابیدن. اگر نخوابیدن می تواند استرس داشته باشد، شما بدون استرس ماندن را امتحان کنید، بنابراین طوری مدیریت کنید که هفت تا نه ساعت خواب با کیفیت در شبانه روز داشته باشید.

معنای بزرگی در زندگی پیدا کنید

برای این که در طول مدت عاری از الکل یا مواد مخدر بمانید، باید یک زندگی جدید و معنادار بسازید که در آن مصرف مواد مخدر دیگر جایی نداشته باشد.

فعالیت ها و علایق جدید را توسعه دهید. سرگرمی‌های جدید، فعالیت‌های داوطلبانه یا کاری را پیدا کنید که به شما احساس و هدف می‌دهد. وقتی کارهایی را انجام می‌دهید که رضایت بخش است، بهتر است برایتان لذت داشته باشید و مصرف مواد مخدر جذابیت کمتری داشته باشد.

از چیزهایی که میل شما را به حرکت درآورد استفاده کنید. اگر افراد، مکان‌ها یا فعالیت‌های خاصی باعث می‌شوند مواد مخدر یا الکل مصرف کنید، سعی کنید از آن ها جلوگیری کنید. این ممکن است به معنای ایجاد تغییرات عمده در زندگی اجتماعی شما باشد، مانند یافتن کارهای جدید برای انجام دادن با دوستان قدیمی خود یا حتی دست کشیدن از آن دوستان و ایجاد ارتباطات جدید.