خود را در مورد اعتیاد آموزش دهید

کمک به دوست یا عزیزی که با اعتیاد به مواد مخدر یا الکل دست و پنجه نرم می کند، اغلب یک سفر طولانی و دل‌خراش است. گاهی اوقات، می تواند آن ‌قدر طاقت فرسا باشد که نادیده گرفتن موقعیت ممکن است راه حل آسان تری به نظر برسد. با این حال، جارو کردن موضوع زیر فرش می‌تواند برای شما، خانواده‌تان و شخصی که نگرانش هستید آسیب‌رسان باشد. هر چه قدر هم که دردناک باشد، مهم است که برای تشویق عزیزتان وقت بگذارید تا کمکی را که نیاز دارد دریافت کند.

خود را در مورد اعتیاد آموزش دهید

کمک به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده برای مقابله با اعتیاد می تواند چالش برانگیز باشد، اما این زمانی است که عزیزتان واقعاً به شما نیاز دارد. در مورد این که چه چیزی اضافه شده است اطلاعات کسب کنید و با تشویق عزیزتان به دنبال کمک حرفه ای، حمایت خود را ارائه دهید.

علائم اعتیاد به مواد مخدر را بشناسید و عوامل خطر را برای خود آماده کنید. در حین مراقبت از کسی که با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کند، حتماً مراقب خود نیز باشید. از موعظه کردن، سخنرانی، مشاجره یا ایجاد احساس گناه در مورد اعتیاد به عزیزانتان بپرهیزید.

نکاتی برای کمک به فردی که معتاد به مواد مخدر

کمک به عزیزی که با مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می کند، آسان نیست و هیچ فرمول جادویی وجود ندارد که فرد مورد علاقه شما را وادار به قطع مصرف کند.

آیا می توانید فردی را مجبور به بازتوانی کنید

شما آن چه را که می دانید می بینید. تا زمانی که در مورد اعتیاد و علائم سوء مصرف مواد مخدر اطلاعاتی نداشته باشید، به راحتی می توانید علائمی را که دقیقاً در مقابل شما قرار دارد از دست بدهید. اعتیاد به مواد مخدر پیچیده است و اگر فوراً همه چیز را ندانید، اشکالی ندارد. با این حال، صرف زمان برای درک بیماری عزیزتان و نحوه تأثیر آن برای شما و عزیزتان بسیار مفید است. همچنین به شما کمک می کند تا از علائمی که نشان می دهد عزیزتان به کمک نیاز دارد آگاه شوید.

خود را در مورد اعتیاد آموزش دهید

آن‌ها را تشویق کنید تا کمک بگیرند

مانند سایر بیماری ها، هر چه اعتیاد به مواد مخدر و الکل زودتر درمان شود، بهتر است. با این حال، تعجب نکنید اگر با انکار یا بهانه هایی مواجه شدید که چرا آن‌ها نمی توانند یا نمی خواهند به دنبال درمان باشند. در مورد این که چقدر مهم است که آن‌ها برای درمان اعتیاد خود وارد عمل شوند، پافشاری کنید، اما از ایجاد احساس گناه یا شرم در آن‌ها اجتناب کنید.

پشتیبانی خود را ارائه دهید

گزینه دیگر برگزاری مداخله برای عزیزتان است. اگر چه انجام این کارها اغلب دشوار است، اما اگر عزیز شما عمیقاً درگیر اعتیاد به انواع مواد مخدر باشد، ممکن است مداخله دقیقاً همان چیزی باشد که به آن نیاز دارد. در نظر داشته باشید که از کمک یک متخصص برای مداخله استفاده کنید تا به شما کمک کند تا در این فرآیند پیمایش کنید.

پشتیبانی از بازیابی به عنوان یک فرآیند در حال انجام

هنگامی که فرد مورد علاقه شما تصمیم به ورود به درمان گرفت، ضروری است که شما همچنان درگیر آن باشید. به حمایت از مشارکت آن‌ها در مراقبت های مداوم، جلسات و شرکت در گروه های حمایتی برای خانواده های معتادان ادامه دهید. سیستم پشتیبانی مورد نیاز آن‌ ها باشید و به آن‌ ها نشان دهید که در هر مرحله در آن جا خواهید بود.

مراقب خودتان باشید

اگر چه ممکن است این را خودخواهانه بدانید، بسیار مهم است که بتوانید در کنار دیگران باشید و بهترین تصمیمات ممکن را بگیرید. اطمینان حاصل کنید که نیازهای خود را با خواب کافی، ورزش و تغذیه خوب برآورده کنید. اگر متوجه شدید که به دلیل اعتیاد عزیزتان به مواد مخدر دچار مشکل هستید، از اقدام به درمان برای دریافت کمک نترسید.