غلبه بر اعتیاد

غلبه بر اعتیاد
بسیاری از مردم نمی دانند که چرا یا چگونه افراد دیگر به مواد مخدر معتاد می شوند. آن ها ممکن است به اشتباه فکر کنند کسانی که مواد مخدر مصرف می کنند فاقد اصول اخلاقی یا قدرت اراده هستند و می توانند به سادگی مصرف مواد مخدر را متوقف کنند. مواد مخدر مغز را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که ترک آن را حتی برای کسانی که می‌خواهند سخت می‌کند. خوشبختانه، درمان‌هایی وجود دارد که می‌تواند به افراد برای بهبود اعتیاد کمک کنند و زندگی پرباری داشته باشند.

افسانه ای وجود دارد مبنی بر این که اعتیاد اجتناب ناپذیر است یا چیزی که مادام العمر در آن محبوس است، اما قطعاً این طور نیست. در واقع، افراد بیشتری در غلبه بر اعتیاد خود به مواد مخدر موفق می شوند تا شکست بخورند. تصدیق این که به یک ماده مخدر معتاد هستید و می خواهید تغییر کنید اولین گام است، بنابراین در مسیر درستی هستید.

اگر چه درمان اعتیاد می تواند بسیار مؤثر باشد، اما کیفیت ارائه خدمات بسیار متفاوت است. ایجاد یک سیستم مراقبت بهداشتی، یادگیری را با استفاده از زیرساخت های موجود و اتصال نقاط برای بهبود سیستماتیک کیفیت ممکن می سازد. ما از یک رویکرد داده محور برای کمک به بهبود کیفیت درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می کنیم.

چالش ترک اعتیاد به مواد مخدر

ترک مصرف مواد مخدر می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. بسیاری از مردم ممکن است رویکرد سم زدایی سریع را انتخاب کنند، که به معنای پرهیز از یک ماده یا عادت فوری و کامل است. 

معمولاً افراد به الکل، نیکوتین و مواد مخدر اعتیاد پیدا می کنند، با این حال، راه های زیادی برای ترک مصرف این مواد وجود دارد. 

برخی از افراد ممکن است سعی کنند به تدریج استفاده از مواد مخدر را کاهش دهند، که ممکن است برای برخی از مواد مؤثرتر و کم خطر باشد. 

اگر چه ممکن است بهبود اعتیاد خطراتی داشته باشد، اما استفاده از این روش می تواند مزایایی نیز داشته باشد که به ماده مخدر مصرفی یا عمل بستگی دارد. 

بهبود کیفیت درمان اعتیاد به مواد مخدر

از یک رویکرد تکراری و مبتنی بر شواهد برای ایجاد یک سیستم درمان اعتیاد یادگیری کاملاً سفارشی شده و دائماً در حال بهبود برای کیفیت و مراقبت از طریق فرآیند بهبود کیفیت اعتیاد استفاده می‌کند.

غلبه بر اعتیاد

ارزیابی کنید

از یک چارچوب مبتنی بر شواهد برای ارزیابی اقدامات جمع‌آوری‌شده و نتایج به ‌دست‌آمده و یک نقشه راه ارائه شده استفاده می‌شود که جزئیات یک برنامه استراتژیک برای بهبود اعتیاد را ارائه می‌کند.

  • اهداف را برای بهبود اعتیاد و نگهداری نتیجه اولویت بندی کنید.
  • معیارهای فعلی مورد استفاده و نتایج پایه را ارزیابی کنید.
  • از نقشه های داده برای تجسم و اولویت بندی تمرکز استفاده کنید.
  • بر اساس ارزیابی و اولویت ها یک برنامه استراتژیک بسازید.
خودکارآمدی ترک اعتیاد به عنوان توانایی فرد برای اجتناب از سوء مصرف مواد مخدر و بهبود کیفیت زندگی با استفاده از درمان‌های نگهدارنده مبتنی بر دارو تعریف می‌شود.

نکاتی برای بهبود اعتیاد

اگر فردی بخواهد مصرف مواد مخدر را ترک کند باید به دنبال کمک پزشکی باشد. یک متخصص می تواند به بیمار کمک کند که به طور ایمن و بی خطر مصرف مواد مخدر را ترک کند و در صورت نیاز داروهای خاصی ارائه دهد یا از درمان های مکمل استفاده کند. درمان اعتیاد به مواد مخدر در کلینیک های ترک اعتیاد تحت نظارت پزشک و مراقبت های شبانه روزی انجام می شود و اکثراً از درمان های ترکیبی استفاده می شود.

چندین روش برای بهبود اعتیاد به مواد مخدر

  • رفتار درمانی ترک اعتیاد به مواد مخدر
  • مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر
  • داروهای خاص ترک اعتیاد به مواد مخدر
  • کلینیک های ترک اعتیاد به مواد مخدر
  • درمان عوامل روانی مرتبط از جمله افسردگی
  • مراقبت شخصی مداوم برای کاهش خطر عود اعتیاد به مواد مخدر