توصیه‌های اصلی در مورد زمان ترک سیگار

هر بار که خرگوشی از خانه اش بیرون می آید جان خود را به خطر می‌اندازد و این عمل در سراسر زندگی اش تکرار می‌شود. اما همین خرگوش با زندگی خود کنار می آید. این حیوان دارای هورمون آدرنالین و سایر هورمون هایی است که بدن ما هم آن ها را تولید می‌کند. در واقع پرفشارترین دوران برای هر انسانی دوران بچگی و نوجوانی است. ما در طول چندین میلیون سال زندگی بر روی کره زمین راه های مقابله با فشارهای روانی را آموخته‌ایم. کشیدن سیگار هیچ تأثیر مثبتی بر فشارهای روانی ما ندارد.

بهترین زمان برای ترک سیگار

بسیاری از افراد سیگاری از توصیه‌های اصلی در مورد زمان ترک سیگار بهره جسته و تا رسیدن آن روز به اصطلاح موعود، ترک سیگار را به تأخیر انداختند. اگر بگوییم هم اکنون بهترین زمان ترک سیگار است در واقع این بهترین توصیه نیز هست اما آیا شما آماده اید آن را به کار گیرید. این امر ظریف ترین جنبه رهایی از دام دخانیات است. وقتی ما در زندگی مان درگیر مشکلات واقعی هستیم نمی‌توانیم سیگار را ترک کنیم و زمانی هم که هیچ مشکلی در زندگی نداشته باشیم باز میلی به ترک کردن سیگار نداریم.

سوالاتی که افراد سیگاری باید از خود بپرسند

باید این سوالات را از خودتان بپرسید، وقتی که نخستین سیگار را کشیدید آیا واقعاً قصد کردید که این کار را در تمام طول زندگی تان بدون این که قادر به ترک آن باشید ادامه دهید، البته که نه. آیا قصد دارید که در باقیمانده عمر خود به این کار ادامه دهید، البته که قصد ندارید. پس کِی می‌خواهید سیگار را ترک کنید، فردا، سال آینده، یا دو سال بعد. آیا این همان سوالی نیست که شما از نخستین باری که متوجه اسارت خود در دام سیگار شدید، مکرر از خود می پرسید، آیا امید آن را دارید که یک روز صبح که از خواب بیدار می شوید دیگر میل به سیگار کشیدن در شما از بین رفته باشد.

برای ترک سیگار منتظر معجزه نمانید

کلاه گذاشتن بر سر خود را کنار بگذارید زیرا هر چه منتظر بمانید تا این اتفاق در زندگی تان رخ بدهد هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. اعتیاد به مواد مخدر شما را هر روز بیشتر اسیر می کند نه کمتر. اگر فکر می کنید فردا آسان تر خواهد بود، شما باز هم دارید خودتان را گول می‌زنید. اگر امروز نتوانید سیگار را ترک کنید چه چیزی باعث می شود فکر کنید فردا آسان تر خواهد بود. آیا می خواهید آن قدر صبر کنید تا دچار یکی از بیماری‌های لاعلاج شوید، فریب واقعی آن است که باور داشته باشید هم اکنون زمان مناسبی برای ترک کردن سیگار نیست و فردا آسان تر خواهد بود.

توصیه‌های اصلی در مورد زمان ترک سیگار

تأثیر سیگار بر فشارهای روانی

ما معتقدیم زندگی مان پر از فشارهای روانی است در واقع این چنین نیست. ما بیشتر فشارهای روانی واقعی را از زندگی خود دور ساخته ایم. زمانی که شما از منزل خود خارج می شوید نگران نیستید که ممکن است مورد حمله یک حیوان وحشی قرار بگیرید. بسیاری از ما مجبور نیستیم نگران شام‌ شب خود یا داشتن سقفی بر روی سر خود باشیم. ما مسئولیت پذیری را با فشارهای روانی اشتباه می‌گیریم. مسئولیت‌پذیری تنها زمانی تنش‌زا می‌شود که شما به اندازه کافی برای کنترل آن احساس قوی بودن نکنید. به این شکل به قضیه نگاه کنید که شما تصمیم گرفته اید که خود را از دام سیگار رها سازید بنابراین در برهه ای از زندگی که برایتان سخت باشد چه آسان می باید برای آزادی خود اقدام کنید.

سیگار کشیدن یک بیماری است

سیگار کشیدن نه عادت است و احساس لذت بردن بلکه اعتیاد به مواد مخدر و یک بیماری است. تا کنون بارها تأکید شده است که به تعویق انداختن زمان ترک سیگار نه تنها کار را آسان‌تر نمی‌کند بلکه به طور فزاینده ای به سختی آن می‌افزاید. در مورد مرضی که رفته رفته بدتر می شود می باید در اولین فرصت به درمان آن پرداخت. فقط تصور کنید که هر هفته از عمرتان چه زود می آید و می گذرد تا چشم بر هم بزنید هفته ها گذشته و شما هنوز ترک نکرده اید.