تجربه تلخ افراد سیگاری

برای ترک سیگار لازم است که بیمار خودش هم به خودش کمک کند. شما باید با تمام وجود بخواهید که سیگار را ترک کنید. از احساس خوشی که به خاطر ترک سیگار در شما به وجود می آید لذت ببرید و با ناملایمات بسازید. در مدت زمان بسیار کوتاهی متوجه خواهید شد که آن لحظه موعود فرا رسیده است.

آخرین هشدار در مورد سیگار کشیدن

با تجربه تلخی که افراد سیگاری از مصرف سیگار دارند چنان که بتوانند به دوران قبل از گرفتار شدن به دام دخانیات برگردند هرگز لب به سیگار نخواهند زد. بسیاری از افرادی که برای مشاوره ترک سیگار می روند معتقدند اگر موفق به ترک سیگار شوند برای همیشه تصور سیگار کشیدن را از ذهن خود پاک می کنند با این حال هزاران نفر سال ها با موفقیت اعتیاد را کنار می‌گذارند و زندگی کاملاً رضایت‌بخشی را دنبال می‌کنند اما دوباره به دام می‌افتند.

خلاص شدن از دام سیگار

اطمینان داشته باشید همان طوری که به آسانی می توانید از دام سیگار خلاص شوید، این امکان وجود دارد که بار دیگر به راحتی گرفتار شوید (فریب این دام را نخورید). مهم نیست که چه مدت است ترک کرده اید و چه قدر به خودتان اطمینان دارید به عنوان یک اصل در زندگیتان می بایست دیگر به هیچ دلیلی لب به سیگار نزنید. در برابر تبلیغات شرکت های دخانیات مقاومت کنید و به خاطر داشته باشید که آن ها در پی فروش بیشتر کشنده ترین سم جهان هستند. مسلماً کسی نمی تواند شما را وسوسه کند تا هروئین بکشید اما بدانید تعداد قربانیان دخانیات از تعداد قربانیان هروئین چند صد برابر بیشتر است. به خاطر داشته باشید که اولین سیگار مزه بسیار بدی دارد. فقط مقداری نیکوتین وارد بدنتان می کند و صدایی ضعیف در پس ذهن شما می گوید که یک سیگار دیگر روشن کن، سپس شما یا باید برای مدتی سختی را تحمل کنید و یا دوباره به این کار ناپسند ادامه دهید.

تجربه تلخ افراد سیگاری

اظهار نظرها در مورد سیگار

امروزه افراد سیگاری از سرتاسر جهان جهت مشاوره به کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه می نمایند. مبارزه کلینیک های ترک سیگار بر علیه افراد سیگاری نیست بلکه علیه دخانیات است. اعتیاد به انواع مواد مخدر یک نوع بیماری محسوب می شود که باید درمان شود. در کلینیک های معتبر ترک اعتیاد به این مهم می پردازند. افرادی که به آسانی سیگار را ترک کرده و دوباره گرفتار آن می شوند، ترک کردن را برای خود سخت تر می کنند. به هر حال زمانی که از دام نیکوتین خلاص شدید باید به خود رحم کرده و دیگر اشتباه خود را تکرار نکنید. وقتی شما به راحتی توانستید سیگار را کنار بگذارید ترس شما از سیگار کشیدن فرو می ریزد. چنین افرادی به خود می گویند هر گاه هوس سیگار کردم یک نخ روشن می کنم و اگر دوباره گرفتارش شدم باز می توانم به راحتی کنار بگذارم. متاسفانه باید بدانید با این شیوه، ترک سیگار به هیچ وجه میسر نخواهد بود.

ترک آسان سیگار

ترک کردن سیگار آسان است اما اگر کسی بخواهد اعتیاد را به کنترل خود در آورد به هیچ وجه امکان پذیر نیست. تنها چیزی که برای ترک کردن سیگار بسیار ضروری است آن است که سیگار کشیدن را به طور کلی فراموش کنید. گروهی دیگر از افراد سیگاری کسانی هستند که به شدت از ترک کردن سیگار وحشت دارند زیرا تصور می کنند کار بسیار سختی است.

مشکلات عمده ترک سیگار برای این افراد عبارت است از

  • ترس از شکست
  • ترس از وضعیت سخت و طاقت فرسا
  • عمل نکردن به توصیه ها
  • درک نکردن صحیح دستورالعمل ها