بلایای نوشیدن الکل

نوشیدن مشروبات الکلی اشتها را زیاد می کند اما اشتهای کاذب را، مانند سرخی از شرم و خجالت که نشانه آلودگی و طغیان خون است. یرقان، ضعف ریه، اتصاع قلب، سرگیجه، تصلب شرایین، تنگی نفس، فشار خون بالا، تشمع کبدی و هزاران بیماری دیگر از طبعات مخصوص شراب خواری است. افراد مشروب خوار اکثراً به واسطه ورم حاد ریه با خون ریزی دماغ و پرده های آن تلف می شوند.

الکل در زندگی بشر امروز ریشه دوانده است و اگر مبارزه همه جانبه با آن آغاز نگردد ریشه اش سخت تر می شود و بسیاری را به دام هولناک خود می کشد. الکل غذا نیست سمی است برای جسم و روح. مصرف الکل مرکز تولید بیماری ها، جنایات و فقر عمومی و تمام بلایایی است که بر حیات انسان حمله می آورد و مخصوصاً حیات طبقه کارگر را مورد نهیب و غارت قرار می دهد.

خطر مصرف الکل بر جامعه

الکل خطری برای جامعه است. آینده به ملت هایی تعلق دارد که از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری می کنند. اگر بگوییم الکل غذا است حرف مسخره ای است. چیزی که این طور گلو و شکم را می سوزاند و عضلات و مغز را فلج می کند و در نتیجه، انسان حیوان دیوانه ای می شود و روح و جسم خود را می کشد، غذا نیست. کسانی که می گویند الکل غذا است جرمشان کمتر از جنایتکاران جامعه نیست حتی اگر از دانشمندان باشند.

نوشیدنی الکلی در واقع چیست

الکل سم مهلک و شوم و نفرت انگیزی است و انسان را به خواب می کند تا روح حیوانی را بیدار سازد. الکل انسان را به فقر و رنج می کشاند و بزرگ ترین عامل بیماری جهانی است.

هر اقدامی علیه مصرف مشروبات الکلی به عمل آید باید با تمام قوا از آن طرفداری کرد. می دانید آن چه را که انسان در جامی لرزان که در دستان مرتعش خود از هستی دارد و می نوشد همان اشک ها، خون، زندگی همسر و فرزندانش است که در آن می نوشد. در جاهایی که مرگ و میر در اثر سل در آن زیاد است مشروبات الکلی در آن جا فراوان مصرف می شود.

دشمنان مبارزه با نوشیدنی های الکلی

در مبارزه با الکل ما دو دشمن داریم، اول افراد دچار اختلال الکلیسم هستند که نمی خواهند خود را معالجه کنند. دوم افرادی که ثروت خود را روی میلیون ها اجساد انسانی بالا برده اند. بی فایده، خطرناک و گران سه صفت اصلی مشروبات الکلی است. از این جهت طبقه کارگران بیشتر از هر طبقه ای باید از مصرف آن خودداری کنند.

بلایای نوشیدن الکل

الکل سمی است برای بدن

مشروبات الکلی به هر شکلی که باشد سمی است برای بدن انسان. سمی است برای تغذیه، سمی است برای نطفه، سمی است برای بچه و سمی است برای مراکز عصبی و بی حس کننده. تخدیر کننده، فلج کننده و زندگی و حیات شخص و احتیاج را به خطر نیستی می کشاند. نه قوای بدنی را تقویت می کند و نه نیرویی می بخشد. الکل سمی است برای هر کس، بنابراین هیچ انسان عاقلی در هیچ مذهبی اجازه نمی دهد خود را به هدر داده و چنین سمی را بخرد و وارد بدن خود بکند.

مشروبات الکلی برای سلامتی مضر است. ترسی برای نکوهش شراب وجود ندارد زیرا شراب بلای الکلیسم را با خود می آورد و با این بلا، بدبختی و رنج و مرگ در میلیون ها خانواده بشری جایگزین می گردد.

قضایا در نظر فرد مصرف کننده الکل، بر خلاف واقع جلوه می کند. بیگانه را نزدیک می بیند، چنان که همه اسرارش را برایش شرح می دهد و نزدیکان را بیگانه، چنان که پسر را به دست پدر به قتل می رساند.

بی خوابی و خواب های وحشتناک از جمله عوارض روحی است که بر اثر مصرف نوشیدنی های الکلی به وجود می آید.