برای ترک هروئین کمک بگیرید

اگر می‌پرسید چگونه اعتیاد به هروئین را برای خود یا یکی از عزیزانتان متوقف کنید، در حال حاضر اولین قدم را برای تغییر زندگی خود را برداشته اید و در مسیر درست قرار دارید. درمان اعتیاد به هروئین چیزی بیش از یک موضوع برای کیفیت بهتر زندگی است و می تواند تفاوت بین زندگی و مرگ را ایجاد کند. در واقع، مرگ و میر ناشی از هروئین در جهان به شدت افزایش یافته است.

اعتیاد به هروئین

اگر به هروئین معتاد هستید و می خواهید آن را ترک کنید، می توانید از کلینیک های معتبر ترک اعتیاد به مواد مخدر کمک بگیرید. به عنوان فردی که معتاد به مواد مخدر است، شما حق دریافت خدمات محرمانه را دارید همان طور که هر فرد دیگری که مشکل سلامتی دارد، این حق را دارد. اگر آماده ترک مصرف هروئین خود نیستید، باز هم برای ایمن ماندن بهتر است از مشاوران متخصص کمک بگیرید.

نحوه درمان اعتیاد به هروئین

هروئین یکی از مواد مخدر با قدرت اعتیاد آوری بسیار زیاد است که با عنوان دارو یا دوا در بین مصرف کنندگان شناخته می شود و جزو دسته مواد افیونی می باشد. سایر مواد افیونی شامل کدئین، کراک و مرفین است. اگر برای مصرف هروئین یا مواد افیونی دیگر نیاز به درمان دارید، می توانید به پزشک عمومی مراجعه کنید یا با مشاورین ترک اعتیاد کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی به صورت شبانه روزی تماس بگیرید.

سوالاتی که برای درمان اعتیاد به هروئین مطرح هستند عبارتند از این که، چه قدر هروئین مصرف می کنید، از الکل یا مواد مخدر دیگری استفاده می کنید، سلامت جسمی و روانی شما چگونه است، شرایط شخصی شما چگونه است (برای مثال، جایی که زندگی می کنید و با چه کسی زندگی می کنید)، آیا قبلاً برای ترک مواد مخدر اقدام کرده اید.

برای ترک هروئین کمک بگیرید

درمان نگهدارنده یا سم زدایی هروئین

برای ترک هروئین دو مورد مختلف وجود دارد، درمان نگهدارنده یا سم زدایی هروئین.

درمان نگهدارنده هروئین: درمان نگهدارنده درمانی است که شما مصرف خود را از هروئین به یک جایگزین هروئین مانند متادون یا بوپرنورفین تغییر می‌دهید و سپس در دوز ثابتی از جایگزین می‌مانید.

سم زدایی هروئین: سم زدایی هروئین درمانی است که هروئین به طور کامل از بدن شما خارج می شود تا کاملاً از آن رها شوید.

هدف هر دو درمان کمک به ترک هروئین و کاهش علائم ترک هروئین است. وقتی به درمان نگهدارنده یا سم زدایی روی می آورید، بهتر است که تحت نظارت پزشک باشید. شما می توانید در هر زمانی از درمان نگهدارنده، درمان خود را به سم زدایی هروئین تغییر دهید. دوز روزانه متادون یا بوپرنورفین شما تا سه ماه تحت نظارت پزشک خواهد بود. اگر به الکل یا سایر مواد مخدر مانند بنزودیازپین ها نیز معتاد هستید، با قطع این داروها نیز از شما حمایت می شود.

خطر مصرف بیش از حد هروئین

سم زدایی هروئین تحمل شما را نسبت به هروئین کاهش می دهد. این بدان معناست که اگر بعد از سم زدایی، هروئین مصرف کنید، خطر مصرف بیش از حد در شما بیشتر می شود.

سم زدایی و توانبخشی بستری ترک هروئین

اگر برای سایر مشکلات جسمی یا روانی به کمک پزشکی نیاز دارید یا زمانی که شما از الکل یا مواد مخدر دیگر مانند بنزودیازپین ها استفاده می کنید معمولاً بستری در کلینیک ترک اعتیاد یا شرکت در دوره توانبخشی و سم زدایی به شما پیشنهاد می شود.

پشتیبانی دیگر برای ترک مواد افیونی

انواع دیگر کمک و حمایتی که ممکن است هنگام ترک هروئین به شما ارائه شود عبارت از رفتار درمانی، شرکت در گروه های پشتیبانی، مشاوره خانواده برای حمایت، کمک به سالم ماندن و تشویق شما می باشد.