الکل و سیگار مکمل یکدیگر هستند

برای ترک موفق سیگار شما باید چند نکته را رعایت کنید. اول از همه ترک اعتیاد شما باید تحت نظارت پزشک انجام پذیرد. بعد از آن باید از شرایط استرس زا که باعث می شود که شما به سمت سیگار بروید دوری کنید. و در آخر هم باید از نوشیدن الکل در زمان ترک سیگار پرهیز کنید. یعنی در واقع شما باید راه هایی را که منجر به هوس کشیدن سیگار می شوند مسدود کنید.

مصرف همزمان الکل و سیگار

سعی کنید از نوشیدن الکل اجتناب کنید. الکل و سیگار به طور طبیعی مکمل یکدیگر هستند. علاوه بر این، الکل تمرکز ذهنی شما را کاهش می دهد، به این معنی که احتمال دارد تسلیم وسوسه یا فشار همسالان شوید. اگر از الکل اجتناب کنید، ترک کردن کمی آسان تر می شود. همه افرادی که الکل مصرف می کند به طرز عجیبی بعد از نوشیدن مشروبات الکلی هوس کشیدن یک نخ سیگار می کنند. این یعنی فاجعه زیرا باعث می شود که ترک یکی از آن ها مشروط به ترک آن یکی شود. علاوه بر ترک سیگار، باید مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که باعث میل به نیکوتین می شوند را نیز کاهش دهید. به عنوان مثال، زمانی که الکل می نوشید، نسبت به اعتیاد به نیکوتین خود آسیب پذیرتر خواهید بود. اگر هنگام سیگار کشیدن به طور منظم قهوه یا چای می نوشید، باید مصرف آن ها را نیز کاهش دهید تا ولع مصرف را کاهش دهید.

الکل و سیگار مکمل یکدیگر هستند

راه های رفع هوس نیکوتین

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای رفع هوس نیکوتین، ورزش است. به عنوان یک امتیاز اضافی، اگر با یک برنامه ورزشی سخت گیرانه، به ترک سیگار بپردازید، تأثیرات بهبود سلامت خود را راحت تر احساس خواهید کرد. بهترین توصیه ای که می توانید برای ترک سیگار دریافت کنید این است که فقط کشیدن سیگار را ترک کنید. توقف مصرف سیگار تنها راه برای شروع روند ترک اعتیاد است. 

فوراً مصرف خود را متوقف کنید و هرگز به عقب نگاه نکنید. ممکن است انجام این کار بسیار دشوار به نظر برسد ولی با گذشت زمان ثابت شده است که مؤثر است. دریافت حمایت از دوستان و اعضای خانواده می تواند کمک زیادی به شما در ترک دخانیات کند. به ویژه مهم است که به آن ها یادآوری کنیم که غلبه بر اعتیاد می تواند باعث نوسانات خلقی و تحریک پذیری شود. اگر افراد نزدیک شما شرایط را درک کنند، جلوگیری از عود اعتیاد بسیار آسان تر می شود.

پرهیز از شرایط استرس زا در دوران ترک سیگار

مکانیسم‌های مقابله‌ای جایگزین برای مقابله با استرسی که با سیگار کشیدن قبل از اقدام به ترک آن استفاده کرده‌اید، در نظر بگیرید. در مراحل اولیه تلاش برای ترک تا حد امکان از موقعیت های استرس زا اجتناب کنید. موسیقی آرام بخش، یوگا و ماساژ می تواند به شما کمک کند تا با هر استرسی که با آن مواجه می شوید مقابله کنید. اگر بتوانید دقیقاً دلیل ترک سیگار را بیان کنید، ترک آن می تواند آسان تر باشد. 

سعی کنید فهرستی از تمام دلایلی که باید به خاطر آن ها استعمال دخانیات را ترک کنید را یادداشت کنید. این می تواند شامل مزایایی باشد که تجربه خواهید کرد، افراد در زندگی خود یا هر دلیلی که برای شما مهم است. انگیزه خود را برای ترک سیگار همیشه در ذهن خود نگه دارید. این می‌تواند شامل چسباندن پوسترها و پیام‌های انگیزشی به دیوارهای دفتر کار یا اتاق خواب شما باشد. هر روشی را که برای ترک سیگار انتخاب کنید، این نوع یادآوری تصویری ممکن است به شما در دفع هوس و وسوسه کمک کند.