مسمومیت با الکل

اگر فردی با الکل مسموم شود، ممکن است نفس کشیدن را متوقف کند، حمله قلبی داشته باشد، با خفگی در استفراغ خود بمیرد، به شدت کم آب شود که در موارد شدید می تواند باعث آسیب دائمی مغز شود، ایجاد هیپوترمی شدیدتر و در نتیجه کاهش سطح قند خون، حملات (تشنج) پیدا کند. استفراغ مکرر و پس زدن می تواند منجر به استفراغ خون شود که ناشی از پارگی رگ خونی در محل اتصال معده و روده است.

علائم و نشانه های رایج مصرف زیاد الکل

نادیده گرفتن مکرر مسئولیت های خود در خانه، محل کار یا مدرسه به دلیل نوشیدن الکل. به عنوان مثال، عملکرد ضعیف در محل کار، غیبت در کلاس‌ها، بی‌توجهی به بچه‌هایتان یا نادیده گرفتن تعهدات به دلیل این‌که از کار افتاده‌اید. استفاده از الکل در شرایطی که از نظر فیزیکی خطرناک است، مانند نوشیدن الکل و رانندگی، کار با ماشین آلات در حالت مستی یا مخلوط کردن الکل با داروهای تجویزی بر خلاف دستور پزشک.

مشکلات قانونی مکرر به دلیل نوشیدن الکل را تجربه می کنید. به عنوان مثال، دستگیر شدن به دلیل رانندگی تحت تأثیر یا به دلیل مستی و بی نظمی. با وجود این که مصرف الکل باعث ایجاد مشکلاتی در روابط شما می شود، به نوشیدن ادامه دهید. به عنوان مثال با دوستان خود مست شوید، حتی اگر می دانید همسرتان بسیار ناراحت خواهد شد، یا با خانواده خود دعوا کنید زیرا آن ها از رفتار شما هنگام نوشیدن بدشان می آید.

نوشیدن به عنوان راهی برای آرامش یا کاهش اضطراب. بسیاری از مشکلات نوشیدن الکل زمانی شروع می شود که افراد از الکل برای تسکین خود استفاده می کنند (در غیر این صورت به عنوان خود درمانی شناخته می شود). مثلاً بعد از هر روز پر استرس مست شوید یا هر بار که با همسر یا رئیس خود مشاجره می کنید، به دنبال یک بطری الکل بروید.  

مسمومیت الکلی یا مستی

مسمومیت با الکل زمانی اتفاق می‌افتد که فرد مقدار سمی الکل معمولاً در مدت زمان کوتاهی بنوشد. مسموم شدن با الکل می تواند به سلامتی شما آسیب برساند یا حتی زندگی شما را به خطر بیندازد. مسمومیت با الکل یکی از علل اصلی مسمومیت در جهان به ویژه در بین جوانان است. مهم است که از مصرف نادرست الکل خودداری کنید و از میزان مصرف الکل و تأثیر آن بر بدن خود آگاه باشید.

مسمومیت با الکل

چگونه مسمومیت با الکل اتفاق می افتد

هر بار که مشروبات الکلی می نوشید، کبد شما باید آن را از خون شما تصفیه کند. الکل به سرعت در بدن شما جذب می شود (بسیار سریع تر از غذا)، اما بدن فقط می تواند حدود یک واحد الکل در ساعت پردازش کند. اگر الکل زیادی در مدت زمان کوتاهی بنوشید، بدن شما زمانی برای پردازش همه آن نخواهد داشت. اگر فردی محصولات خانگی حاوی الکل بنوشد مسمومیت با الکل نیز ممکن است رخ دهد. کودکان گاهی اوقات به طور تصادفی نوشیدنی های الکلی را می نوشند. مقدار الکل در جریان خون شما که به عنوان غلظت الکل خون شناخته می شود، افزایش می یابد.

مسمومیت با الکل چیست

مصرف بیش از حد الکل، به سرعت، می تواند تنفس و ضربان قلب شما را کاهش دهد، دمای بدن شما را کاهش دهد و باعث گیجی، استفراغ، تشنج، بیهوشی و حتی مرگ شود. مسمومیت با الکل همچنین می تواند رفلکس تهوع شما را کاهش دهد و این خطر را افزایش می دهد که اگر از هوش رفته اید ممکن است در استفراغ خود خفه شوید.

اقدامات لازم برای افراد مشکوک به مسمومیت الکلی

اگر فردی در نوشیدن مشروب الکلی افراطی کرده باشد و در حالت ناخودآگاه یا نیمه هوشیار باشد، تنفسش کند است، پوستش لطیف است و بوی قوی الکل به مشام می رسد، ممکن است دچار مسمومیت با الکل شود. آن ها را به حال خود رها نکنید تا خوب بخوابند. برای جلوگیری از خفگی فرد در صورت استفراغ، فرد را به پهلو بچرخانید. با شماره خدمات اورژانس تماس بگیرید و منتظر دریافت کمک پزشکی باشید، یا در صورت امکان شخص را به بیمارستان منتقل کنید.