چگونه می توان اعتیاد را به تنهایی ترک کرد

برنامه فرآیند زندگی تأکید می کند که اعتیاد بیش از آنچه می دانید قابل غلبه است. برای این که زندگی خود را به سمت مثبت سوق دهید، یا برای کمک به ترک اعتیاد دیگران باید باور داشته باشید که اعتیاد قابل تغییر است و مردم اغلب با تغییر شرایط زندگی و بهبود چشم اندازها می توانند از رفتارها و نگرش های اعتیادآور فرار کنند.

آیا آماده مبارزه با اعتیاد هستید

اگر قبلاً اقدام به ترک اعتیاد کرده اید و موفق نشده اید، طبیعی است که به طور قابل ملاحظه ای دلسرد شده اید، اما تسلیم نشوید. مهم نیست که چگونه بسیاری از بیماران و یا حتی خودش شما قبلاً تلاش کرده اید. با رویکرد صحیح و پشتیبانی، شما می توانید یک سبک زندگی سالم و متعادل ایجاد کنید. در حقیقت شما به زودی خواهید دید که بهبودی، حتی بدون توانبخشی، ممکن است.

راه غلبه بر اعتیاد

به طور خلاصه، راه غلبه بر اعتیاد این است که تمایل خود را برای استفاده از مواد مخدر یا اقدام بر آن اعمال را از دست بدهید. با روشن ساختن و تشخیص، ارج نهادن و زندگی با معتبرترین ارزش های خود که شما را تبدیل به خود می کند. مسلماً گفتن این امر آسان تر از انجام آن است (و بازیابی می تواند کار سختی باشد) اما عناصر اساسی بهبود اعتیاد به خوبی شناسایی شده است. راهنمایی هایی جامع برای کمک به زمانی که بیمار آماده شروع مبارزه با اعتیاد می باشد، طراحی شده است.

شکست در ترک اعتیاد

افراد دائماً در حال ترک اعتیاد هستند و با شکست مواجه می شوند. شواهد این امر در اطراف ما وجود دارد. چند نفر را می شناسید که سیگار را ترک کرده اند، رایج ترین و عموماً قوی ترین نوع اعتیاد، اعتیاد به مواد مخدر است. ده ها میلیون نفر سیگار را بدون درمان تخصصی ترک کرده اند، یعنی تقریباً نیمی از کسانی که تا به حال سیگار کشیده اند. به طرز شگفت انگیزی، درصد افراد عادی که هروئین، کوکائین و مشروبات الکلی را به تنهایی ترک کرده اند، بیشتر است.   

در یک مطالعه گسترده که در مورد سوء مصرف الکل و الکلیسم انجام شد، نشان می دهد که فقط یک نفر از هر ده فرد الکلی به دوره توانبخشی وارد شده است. با این حال، سه چهارم افرادی که همیشه الکلی بودند، بهبودی پایداری داشتند. سه چهارم افرادی که در حال بهبودی هستند توانسته اند به تنهایی با اعتیاد خود مبارزه کرده و آن را کنار بگذارند.

چگونه می توان اعتیاد را به تنهایی ترک کرد

اعتیاد چیست

همه اعتیادها اساساً از یک الگو پیروی می کنند. اعتیاد تجربیاتی هستند که می توانند بر آگاهی فرد غلبه کنند و تأثیرات منفی بر روی فرد داشته باشند. افراد تا حدی به دلیل جذابیت فعالیت خاص (اعم از مواد مخدر، پرخوری، قمار و غیره) به این تجربیات روی می آورند، تا حدی به دلیل نیازها و شخصیت های شخصی آن ها (از جمله حالات روانی مانند افسردگی، اضطراب یا منفی بافی) و تا حدی به دلیل موقعیت هایی که آن ها در حال حاضر با آن رو به رو هستند. بیماران تمایل دارند که اعتیاد را تحمل کنند زیرا به جایگزین های جذاب دسترسی ندارند.

 احساس قدرت برای ترک اعتیاد

شاید شنیده باشید که افرادی که اعتیاد را تجربه می کنند، قادر نیستند خود به خود تغییر کنند. در حقیقت، یکی از چیزهایی که افراد را قادر می سازد تا بیش از هر چیز بر اعتیاد غلبه کنند، اعتقاد به این است که آن ها در نهایت توانایی انجام این کار را دارند. نگرش مخالف، اعتقاد بر این که در مبارزه با اعتیاد خود ناتوان هستید و در حالی که اعتیاد همه کاره است ناتوان هستید، مطمئناً در رسیدن به هدف شما کمکی نمی کند.