هزینه های اعتیاد به اینترنت

استفاده نادرست و غیر متعارف شخصی از اینترنت و وسایل آنلاین را اعتیاد به اینترنت که یک اعتیاد رفتاری و روانشناسی است می نامند. اعتیاد به فضای مجازی، اینترنت و گوشی امروزه در بین جوانان و نوجوانان از فراگیرترین نوع اعتیاد محسوب می شود. این اعتیاد در بین کودکان بسیار مخرب است و باید سریعاً به فکر درمان آن باشید.

در حالی که قسمت اعظم فعالیت اینترنتی هنوز به موضوع جنسی مرتبط است استفاده معتاد گونه از اینترنت مواردی مانند قمار آنلاین، خرج کردن، تجارت روزمره و جستجوی اطلاعات را شامل می شود، اگر چه تمایز بین دو گروه دشوار است. الف. آن‌هایی که به چیزهایی مانند موضوعات جنسی یا قمار معتاد هستند و از اینترنت به عنوان وسیله ای برای ارضای اعتیاد خود استفاده می کنند. ب. آن‌هایی که واقعاً به خود اینترنت وابسته هستند (فارغ از نوع فعالیت آنلاین)، با اعتیاد به اینترنت دست و پنجه نرم می کنند، این افراد معتاد بین ۴۰ و۸۰ ساعت در هفته وقت خود را به اینترنت اختصاص می‌دهند و از پیامدهای منفی گوناگونی رنج می برند.

 

اثرات مهلک اعتیاد به اینترنت

به چندین اثر مهلک اعتیاد به اینترنت اشاره می کنیم.

به طور مثال، چنین افرادی نوعاً بهره ‌وری پایین کاری را تجربه می‌کنند که شامل مدیریت نامناسب زمان و سهل انگاری است که به از دست دادن شغل و شکست های تحصیلی منجر می‌شوند. مشکلات بین فردی مانند مشکلات رابطه ای جدی با همسران، فرزندان، دوستان نزدیک و عزیزان دیگر، شایع هستند. که آسیب جسمانی مانند مواردی که از طریق زد و خورد با افراد خشن که بعد از رد و بدل کردن اطلاعات شخصی به طور آنلاین در دنیای واقعی انجام می گیرد، یک پیامد جدی است. مشکلات شایع روان‌ پزشکی مانند افسردگی، پارانویا، کنترل نامناسب تکانه، عزت نفس پایین و اضطراب می توانند به وسیله اینترنت تشدید شوند. به همین ترتیب، قمار، تجارت و خرج کردن اعتیادی، همگی به مشکلات مالی عمده برای کاربران اینترنت منجر می شود. مشکلات قانونی شامل درگیری در جرایمی مانند تقلب اینترنتی، آزار اینترنتی، آزار جنسی و هرزه‌ نگاری کودکان، اثرات منفی عمده ای بر روی کاربران اینترنت و قربانیان آن ها دارند.

مشکلات جسمی معتادان به اینترنت

نهایتاً مشکلات جسمانی مانند کمردرد، محرومیت از خواب، خشکی چشم، گرفتگی مچ و انگشتان و سندرم تونل مچ دست، همگی در بین معتادان به اینترنت خیلی شایع هستند. اینترنت یک ابزار ارزشمند و اغلب ضروری برای انجام کسب و کار است، اما زمانی که چنین استفاده ای از کنترل خارج می‌شود و بر بهره وری و موفقیت اثر منفی می‌گذارد، کارفرمایان متوجه می‌شوند. بهره ‌وری هدر رفته در موقعیت کاری به یک مشکل جدی تبدیل شده و کارفرمایان استفاده از اینترنت برای مسائل غیر کاری را به عنوان مهمترین دغدغه درباره درآمد از دست رفته ذکر می کنند.