علیرغم انتظارتان ترک سیگار بسیار آسان است

هیچ وقت برای ترک دیر نیست. بسیاری از مردم سعی می کنند تنها با اراده خود سیگار را ترک کنند، اما ترک سیگار با کمک پزشکی بسیار آسان تر و مطمئن تر است. گزینه های پشتیبانی در دسترس است، ترکیبی را امتحان کنید که برای شما کار می کند. وقتی سیگار را ترک می کنید، به ریه های خود فرصت ترمیم می دهید و می توانید راحت تر نفس بکشید. مزایای زیاد دیگری نیز وجود دارد که با ترک سیگار نصیبتان می شود.

در حقیقت ترک سیگار بسیار آسان است

در زمان ترک سیگار تصور می‌کنید که مجبور هستید ماه‌ها از افسردگی شدید رنج ببرید و بقیه عمرتان را در هوس سیگار کشیدن سپری کنید. در عوض از همان لحظه نخست احساس می کنید که سعادت و رستگاری به شما رو کرده است. مدت زمان طولانی صرف می‌شود تا بالاخره پی ببرید که چرا این بار ترک سیگار آن قدر آسان شده است و چرا این بار خبری از آن دردهای وحشتناک ترک سیگار وجود ندارد. دلیل واقعی این است که چنین دردهایی اصلاً وجود ندارد. این دردها زاییده شک و عدم اطمینان شما هستند.

حقیقت آن است که ترک سیگار آسان است. این فقط تردید و دودلی و آه و ناله کردن است که کار را سخت می‌کند. حتی زمانی که افراد سیگاری به نیکوتین معتادند می‌توانند در شرایط خاصی از زندگیشان بدون آن که رنج بکشند به مدت نسبتاً طولانی سیگار نکشند. تنها زمانی رنج می برند که هوس کشیدن به سراغشان بیاید و سیگار در اختیارشان نباشد.

علیرغم انتظارتان ترک سیگار بسیار آسان است

کلید اصلی ترک سیگار

پس کلید اصلی ترک سیگار آسان آن است که موضوع ترک را برای خودتان قطعی و مسلم بدانید. پس از آن که تصمیم خود را گرفتید امیدوار نباشید بلکه یقین داشته باشید که ترک کرده اید و هرگز در مورد آن سوال یا شک نکنید. در حقیقت درست بر عکس در مورد تصمیم تان احساس خوشحالی کنید اگر از همان لحظه نخست یقین حاصل کنید همه چیز آسان خواهد بود. باید بدانید چگونه می توان از همان ابتدا به این اطمینان برسید در حالی که نمی دانید عمل ترک سیگار آسان خواهد بود یا خیر. برای این منظور قبل از شروع لازم است نکات بسیار مهمی را در ذهن تان روشن کنید.

نکات مهم قبل از شروع ترک اعتیاد

۱- بدانید شما هم می‌توانید به آن درجه از یقین و باور دست پیدا کنید. شما با دیگران هیچ تفاوتی ندارید. تنها کسی که می‌تواند شما را مجبور به روشن کردن سیگار بعدی بکند خود شما هستید.

۲- شما با ترک کردن سیگار چیزی را از دست نمی دهید بلکه برعکس، این کار دست آوردهای مثبت بی‌شماری به همراه دارد. البته این صرفاً به آن معنا نیست که شما را سرحال تر و ثروتمند تر می شوید. منظور آن است که شما از روزهای خوش زندگی بیشتر لذت می‌برید و روزهای سخت زندگی احساس درماندگی کمتری در شما ایجاد می کند.

۳- این باور را داشته باشید که چیزی به نام فقط یک سیگار وجود ندارد. سیگار کشیدن یک نوع اعتیاد است و یک واکنش زنجیره ای است. پس با کشیدن سیگار های نخی بی جهت خود را آزار ندهید.

۴- به مسئله سیگار به عنوان یک عادت ضد اجتماعی که ممکن است به شما ضرر برساند نگاه نکنید، سیگار کشیدن یک نوع اعتیاد است. باید این واقعیت را بپذیرید که شما به این مرض مبتلا شده اید. به خاطر داشته باشید مانند تمام امراض سخت این بیماری برای همیشه با شماست و هر روز بدتر و بدتر می شود. نزدیک ترین زمان برای درمان آن همین حالاست.

۵- چنان چه این فرصت به تمام افراد سیگاری داده شود که به زمان قبل از اسیر شدن در دام نیکوتین برگردند همگی این فرصت را غنیمت خواهند شمرد، شما اکنون این فرصت را دارید.