تمرکز حواس و سیگار

مشکل اصلی ترک سیگار، درد فیزیکی نیست بلکه این شک و تردید است که مشکل ایجاد می کند. همیشه به خاطر داشته باشید که این سیگاری ها هستند که از درد نکشیدن سیگار رنج می برند نه غیر سیگاری ها. زمانی که آخرین سیگار را خاموش می کنید مصرف سیگارتان ظرف یک شب از صد نخ به صفر می رسد، بدون آن که واقعاً تمرکز حواستان را از دست بدهید.

کمک سیگار به داشتن تمرکز حواس

سیگار کشیدن هیچ کمکی به تمرکز حواس نمی کند. این فقط یک تصور غلط است. زمانی که سعی می کنید روی موضوعی تمرکز کنید، به طور ناخودآگاه از توجه به آن چه که حواس شما را پرت می کند، مثل احساس سرما یا گرما اجتناب می کنید.

فرد سیگاری از قبل در عذاب است، زیرا آن هیولای کوچک غذایش را می خواهد. پس فرد سیگاری به طور ناخودآگاه یک نخ سیگار روشن می کند، اندکی از عطش درون خود را می کاهد و به کار خود ادامه می دهد. سیگار هیچ کمکی به تمرکز حواس نمی کند برعکس آن را کم می کند، چون بعد از مدتی حتی هنگام سیگار کشیدن رهایی از درد نکشیدن سیگار برای فرد سیگاری به طور کامل امکان پذیر نیست. بنابراین فرد سیگاری مصرف خود را بالا می برد و به مشکلات خود می افزاید.

همچنین به دلیل دیگری قدرت تمرکز به طور نامطلوبی کاهش پیدا می کند و آن این است که انسداد رو به افزایش سرخ رگ ها و سیاه رگ ها با انواع سموم باعث محرومیت مغز از اکسیژن می شود که خود باعث کاهش محسوس قدرت تمرکز می گردد.

تمرکز حواس و سیگار

نیروی اراده برای ترک سیگار

هنگامی که از روش نیروی اراده برای ترک سیگار استفاده می شود آن چه مانع موفقیت می شود عدم تمرکز حواس بوده است. آن ها می توانستند با زود رنجی و بد خلقی کنار بیایند اما هنگامی که واقعاً می خواستند بر روی مسئله دشواری تمرکز کنند باید سیگار می کشیدند. زمانی که در شرایط سخت نمی توانستند سیگار بکشند وجودشان پر از وحشت می شد. افراد سیگاری فکر می کنند که چند ساعت تمرکز بر سر یک مسئله بدون کشیدن سیگار برایشان کار سختی است.

قدرت تمرکز سیگاری ها هنگام ترک سیگار

از دست دادن قدرت تمرکز که سیگاری ها در هنگام سعی برای ترک سیگار از آن رنج می برند، فقط به دلیل محروم شدن بدن از نیکوتین نیست بلکه وقتی شما به سیگار معتاد می شوید معمولاً دچار یک نوع انجماد فکری و توهم ذهنی می شوید. شما با این توهم ذهنی چه می کنید. اگر اکنون سیگار بر لبتان نیست یک نخ روشن کنید آیا این عمل هیچ کمکی به برطرف کردن مشکل ذهنی شما می کند، شما همان کاری را بکنید که باید انجام دهید یعنی به کار خود ادامه دهید درست مانند افراد غیرسیگاری.

افکار اشتباه افراد سیگاری

یکی از گیرهای ذهنی افراد سیگاری مثلاً این است که آن ها فکر می کنند به علت سیگار کشیدن نیست که سرفه می کنند بلکه دائماً سرما خوردگی دارند، اما زمانی که سیگار را ترک می کنند هر مسئله ای در زندگی شان پیش آید به ترک سیگار نسبت می دهند حالا وقتی که شما دچار گرفتگی ذهنی می شوید به جای آن که به این وضعیت ادامه دهید به خودتان بگویید اگر الان می توانستم یک سیگار بکشم مشکلم حل می شد.

کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی با امکانات بیمارستانی و رفاهی آماده ارائه خدمات درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر به صورت سرپایی و بستری می باشد.