زاناکس درمان افسردگی یا دلیل افسردگی

فرد مبتلا به افسردگی ممکن است سعی کند با زاناکس خود درمانی کند. سوء مصرف مواد مخدر و افسردگی با هم مرتبط هستند. پزشکان فکر می کنند که داشتن یک اختلال خلقی، فرد را در برابر سوء مصرف مواد مخدر آسیب پذیرتر می کند. یکی از دلایل این باور این است که افراد ممکن است سعی کنند اختلال خلقی خود را با دارو درمان کنند. مطالعات نشان می دهد که افرادی که دارای اختلال خلقی هستند دو برابر بیشتر از افرادی که اختلالات خلقی ندارند با سوء مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند.

آیا زاناکس درمان افسردگی است یا باعث افسردگی می شود

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان زاناکس مصرف می کنید، ممکن است در مورد تغییرات خلقی که ممکن است با دارو مرتبط باشد تعجب کنید. به طور خاص، ممکن است تعجب کنید که آیا زاناکس می تواند بر افسردگی تأثیر بگذارد یا باعث افسردگی شود.

زاناکس نام تجاری بنزودیازپین آلپرازولام است و به دلیل خطر سوء مصرف و وابستگی به عنوان یک ماده کنترل شده طبقه بندی شده است. علاوه بر این، زاناکس با تغییرات خلقی مرتبط است. این تغییرات می تواند شامل شیدایی در افراد مبتلا به افسردگی باشد.

ارتباط بین زاناکس و افسردگی پیچیده است. مطالعات در مورد نقش زاناکس قطعی نیست. مشخص شد که هم می تواند افسردگی را بدتر کند، هم افسردگی را بهبود می بخشد و حتی باعث ایجاد علائم شیدایی می شود.

آیا زاناکس شما را افسرده می کند

اگر چه افسردگی به عنوان یکی از عوارض جانبی زاناکس ذکر شده است، اما مشخص نیست که آیا خود زاناکس می تواند شما را دچار افسردگی کند یا این که افسردگی به دلیل مشکلی است که زاناکس برای آن تجویز شده است. زاناکس عمدتاً برای درمان اضطراب و اختلال هراس استفاده می شود.

در مطالعات انجام شده بر روی افراد مبتلا به اضطراب که زاناکس یا دارونما (درمان ذهنی) مصرف کردند، چهارده درصد از افرادی که زاناکس مصرف کردند، به افسردگی مبتلا شدند، در حالی که هجده درصد از افراد دارای اضطراب در دارونما دچار افسردگی شدند.

در مطالعات انجام شده بر روی افراد مبتلا به اختلال پانیک که زاناکس مصرف کردند، چهارده درصد از افرادی که زاناکس مصرف کردند، دچار افسردگی شدند، در حالی که چهارده درصد افراد مبتلا به اختلال پانیک که دارونما مصرف می کردند، دچار افسردگی شدند. افرادی که دارونما مصرف می کردند بیشتر از افرادی که زاناکس مصرف می کردند به افسردگی مبتلا شدند.

زاناکس درمان افسردگی یا دلیل افسردگی

اضطراب و زاناکس

اضطراب، با یا بدون استفاده از زاناکس، یک عامل خطر عمده برای افسردگی است. اگر چه افراد بدون اضطراب شانزده درصد در معرض خطر افسردگی هستند، افراد مبتلا به اضطراب شصت و دو درصد در خطر ابتلا به افسردگی هستند. بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب با افسردگی مزمن زندگی می کنند. یک مطالعه نشان داد شصت درصد از افراد مبتلا به اضطراب در طول سال قبل از مطالعه افسردگی داشتند. بنابراین، تشخیص این که آیا زاناکس باعث افسردگی می شود یا این که اضطرابی که زاناکس برای درمان استفاده می شود باعث افسردگی می شود، می تواند دشوار باشد. برخی از مطالعات حتی نشان می دهد که زاناکس ممکن است به بهبود افسردگی کمک کند.

آیا افسردگی منجر به مصرف زاناکس می شود

افسردگی اغلب با اضطراب مرتبط است که ممکن است دلیلی برای تجویز زاناکس توسط پزشک باشد. زاناکس برای کنترل علائم اضطراب عمل می کند، حتی زمانی که اضطراب ناشی از افسردگی باشد بنابراین، اگر افسردگی همراه با اضطراب دارید، پزشک ممکن است زاناکس را برای کمک به اضطراب تجویز کند.

افسردگی خود دلیلی برای مصرف زاناکس نیست. اضطراب ناشی از افسردگی است. با این حال، داروهایی مانند زاناکس را می توان به طور غیرقانونی در خیابان نیز خریداری کرد.