دلایل اصلی شکست در ترک سیگار

هیچ جایگزینی برای نیکوتین وجود ندارد. شما نیازی به نیکوتین ندارید. نیکوتین غذا نیست یک سم است. زمانی که درد به سراغتان می آید به خودتان بگویید که این افراد سیگاری هستند که از درد و رنج ترک سیگار کلافه می شوند نه افراد غیر سیگاری. به این دردها به عنوان عوارض دیگر مصرف این مواد مخدر شیطانی نگاه کنید. شما باید بدانید که وجود درد در شما به دلیل مرگ هیولای نیکوتین است.

دلایل اصلی شکست در ترک سیگار

دو دلیل اصلی برای شکست در ترک سیگار وجود دارد. نخستین عامل شکست، وجود افراد سیگاری و تأثیر آن ها بر روی ما است. مثلاً در لحظه ای حساس و یا هنگامی که در جمع دوستان هستیم یا در یک موقعیت اجتماعی، کسی یک سیگار روشن می کند. از آن لحظه استفاده کنید و به خودتان یادآوری کنید که چیزی به عنوان فقط یک نخ وجود ندارد. از این که موفق به بریدن زنجیر اعتیاد شده اید خوشحال باشید و به یاد داشته باشید که افراد سیگاری به شما حسادت می کنند و باید برایشان تأسف بخورید. باور کنید که افراد سیگاری نیازمند ترحم شما هستند.

دلیل دیگر شکست در ترک سیگار، تجربه کردن یک روز سخت است. قبل از روشن کردن سیگار این موضوع را خوب به ذهنتان بسپارید که شما چه سیگار بکشید و چه سیگار نکشید روزهای بد و خوب همیشه وجود دارد. زندگی امری نسبی است و بدون روزهای سخت، روزهای خوش معنا ندارد. مشکل روش استفاده از نیروی اراده برای ترک سیگار این است که به محض داشتن روزی سخت، فرد سیگاری شروع به کشیدن سیگار می‌کند، و با این کاری که انجام می‌دهد روز بد را بدتر می‌کند.

مقابله با فشارهای زندگی با کشیدن سیگار

فرد غیرسیگاری، نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر روحی، برای مقابله با استرس‌ها و فشارهای زندگی آماده تر است. چنان که در طول دوران ترک سیگار روز سختی داشتید فقط مقاومت کنید. به خودتان یادآور شوید، زمانی هم که سیگار می کشید روزهای سخت در زندگی تان وجود خواهد داشت. به جای سیگار کشیدن به خود بگویید که امروز روز خوبی نیست اما سیگار کشیدن هم چیزی را درست نمی کند، فردا بهتر می شود. حداقل امروز پاداش شگفت‌انگیزی دریافت کرده‌ام. من از بردگی هولناک سیگار رها شده‌ام و توانسته ام عادت مضر سیگار کشیدن را از خود دور کنم.

دلایل اصلی شکست در ترک سیگار

نادیده گرفتن مضرات سیگار

یک فرد سیگاری مجبور است ذهن خود را به روی جنبه های بد سیگار ببندد. وقتی ماشین شما در محلی پرت و دور افتاده خراب می شود، فوراً یک نخ سیگار روشن می کنید، اما شما در آن لحظه احساس خوبی ندارید. هنگام ترک سیگار معمولاً این مسائل را به نکشیدن سیگار نسبت می دهید. اگر اکنون ماشین شما خراب شود با خود می گویید در چنین مواقعی یک نخ سیگار روشن می کردم. این درست است، اما آن چه را که شما فراموش کرده اید آن است که سیگار کشیدن مشکل را حل نمی کرد و شما اکنون با غصه خوردن برای یک تکیه گاه پوچ، بی جهت دارید خود را اذیت می کنید.

شما می خواهید موقعیتی غیر ممکن را به وجود بیاورید. احساس درماندگی در شما به خاطر نکشیدن سیگار است و چنان که این کار را بکنید واقعاً درمانده تر می شوید. شما می دانید که تصمیمتان در مورد ترک سیگار درست است بنابراین هرگز با شک کردن در مورد آن خود را نیاندازید. به خاطر داشته باشید که داشتن نگرش مثبت، ضرورتی همیشگی است.

جایگزین های سیگار

افرادی که سیگار را ترک می کنند، در دوران ترک سیگار زمانی که درگیر فشارهای زندگی می شوند از جایگزین های سیگار استفاده می کنند. جایگزین های سیگار شامل آدامس نیکوتین، شیرینی، آب نبات های نعناع، ​​سیگارهای دارویی، معجون ها و قرص ها هستند. بهتر است که از هیچ یک از آن ها استفاده نکنید. آن ها ترک سیگار را سخت تر می کنند. درد را طولانی تر و کار شما را دشوارتر می سازند. با استفاده از جایگزین به طور غیر مستقیم می گویید که به سیگار نیاز دارید تا این خلأ را پر کنید. تنها کاری که جایگزین های سیگار انجام می دهند این است که شما را دائماً به فکر سیگار کشیدن بیاندازند.