داروهای سم زدایی فنتانیل

درمان اعتیاد را می توان در مدت زمانی کوتاه یا طولانی که فرد نیاز دارد تکمیل کرد. برای افرادی که از فنتانیل سوء استفاده می کنند یا به آن معتاد هستند، سم زدایی باید با نوعی برنامه توان بخشی یا بهبودی دنبال شود. درمان اعتیاد برای فنتانیل می تواند از طریق یک برنامه درمانی بستری یا سرپایی یا از طریق یک برنامه دوازده مرحله ای مانند معتادان گمنام انجام شود.

داروها و سم زدایی فنتانیل

برای مدیریت علائم ترک مواد افیونی مانند فنتانیل و سایر محصولات فنتانیل، می توان داروهای خاصی را تجویز کرد. برخی از نمونه‌های داروهای سم‌زدایی مواد افیونی عبارتند از متادون و بوپرنورفین. این داروها برای مبارزه با علائم ترک مواد افیونی و هوس ها طراحی شده اند و به افزایش احتمال شروع یک برنامه درمان اعتیاد کمک می کنند. هنگامی که از این‌ها استفاده می شود، درمان اعتیاد با کمک دارو نامیده می شود. ممکن است داروهای دیگری نیز برای درمان برخی علائم ترک اعتیاد تجویز شود. به عنوان مثال، ممکن است به کسی داروهایی برای کمک به کاهش درد یا اختلالات خواب مانند بی خوابی داده شود.

بهترین گزینه ترک فنتانیل

یکی از بهترین گزینه ها زمانی که فردی به دارویی به قدرتمندی فنتانیل وابسته است، سم زدایی پزشکی است. سم زدایی پزشکی مستلزم این است که بیماران در مرکز مراقبت های پزشکی شبانه روزی بمانند. مزایای کلینیک ترک اعتیاد برای سم زدایی پزشکی این است که محیط امن، حمایتی، افزایش سطح راحتی و البته نظارت پزشکی وجود دارد. این برای افرادی که به ‌شدت و برای مدت طولانی از فنتانیل استفاده می‌کنند، افرادی که به طور هم‌زمان از سایر داروها نیز سم زدایی می‌کنند یا افرادی که دارای اختلالات سلامت روانی هستند که ممکن است نیاز به درمان داشته باشند، ایده‌آل است.

داروهای سم زدایی فنتانیل

انتخاب یک مرکز ترک فنتانیل

برای افرادی که سم زدایی حرفه ای فنتانیل را انتخاب می کنند، نکاتی وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک برنامه خاص در نظر داشته باشند. برای بسیاری از بیماران، بهترین گزینه انتخاب یک مرکز سم زدایی است که بخشی از یک مرکز توان‌بخشی است. در غیر این صورت، اگر مرکز سم زدایی مستقل باشد، بیمار باید به مرکز درمانی دیگری منتقل یا ارجاع شود. این می تواند برای فردی که در حال ترک مواد مخدر است و به دنبال درمان برای اعتیاد است، آشفتگی زیادی ایجاد کند. پس بسیار مهم است که به دنبال یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر و دارای مجوز باشید، با کارکنان مراقبت های بهداشتی جسمی و روانی که درمان روان پزشکی و ترک اعتیاد را ارائه می دهند.

سم زدایی پزشکی فنتانیل

ترک مواد افیونی معمولاً کشنده نیست. با این حال، بسیار ناراحت کننده است و احتمال عود اعتیاد را ممکن می کند. اگر فردی پس از مدتی سم زدایی از فنتانیل دوباره مصرف آن را تجربه کند، احتمال زیاد مصرف بیش از حد وجود دارد. سم زدایی پزشکی فنتانیل در یک مرکز پزشکی حرفه ای رخ می دهد. بیمار تحت نظارت پزشکان متخصص و در بسیاری از موارد روان پزشکان با تجربه نیز خواهد بود.

سم زدایی پزشکی فنتانیل ممکن است زمانی باشد که برای کسی داروهای خاصی تجویز شود. این داروها می توانند شامل گزینه هایی مانند متادون یا بوپرنورفین باشند که به طور خاص برای استفاده در درمان اعتیاد به مواد افیونی تأیید شده اند. هنگامی که داروهایی مانند متادون استفاده می شود، در نظر گرفته شده است که بخشی از برنامه درمان کل فرد و شامل مشاوره رفتاری باشد.

داروهایی برای درمان علائم ترک فنتانیل مانند بی خوابی، اضطراب یا درد را می توان در طول سم زدایی پزشکی نیز تجویز کرد. سم زدایی پزشکی چیزی است که ممکن است در یک مرکز مستقل انجام شود. با این حال، اغلب سم زدایی اولین گام از برنامه درمان اعتیاد و بهبودی است.

برای ترک انواع داروهای مخدر می توانید با کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی با خدمات شبانه روزی و منحصر به فرد تماس بگیرید.