ترک مواد افیونی

ترک مواد افیونی
اعتیاد به مواد افیونی می تواند میل شدید به این ماده را ایجاد کند. اگر افراد معتاد به مواد افیونی به طور ناگهانی مصرف دارو را قطع کنند، ممکن است علائم ترک اعتیاد ظاهر شود. اگر چه این اثرات اغلب تهدید کننده زندگی نیستند، اما می توانند دردناک باشند. اثرات ترک مواد افیونی می تواند شامل انواع مختلفی از عوارض سلامتی باشد که می تواند برای چند روز ادامه یابد. مواد افیونی علائم ترک مشابهی ایجاد می کنند. شدت علائم ترک مواد افیونی به شدت اختلال مصرف مواد مخدر در فرد بستگی دارد.

مطالعات گسترده در مورد ترک مواد افیونی نشان داده است که هم متادون و هم بوپرنورفین می توانند به طور مؤثری به عنوان داروهایی در درمان وابستگی به مواد مخدر که به عنوان سم زدایی از مواد مخدر نیز شناخته می شود، از جمله وابستگی به مواد افیونی استفاده شود.

بهبودی پس از ترک اعتیاد بنزودیازپین

تکنیک‌های مختلفی برای درمان بیمارانی وجود دارد که نمی‌توانند بنزودیازپین‌ها را به مقداری که قبلاً استفاده می‌کردند مصرف کنند. از این رو، بیمار به تدریج مصرف آن ها را متوقف می کند تا به بنزودیازپین یا فنوباربیتال دیگری تبدیل شود.

خروج داروهای محرک از بدن

هیچ داروی تأیید شده ای به عنوان مخالف درمان اعتیاد به کوکائین وجود ندارد. به هر حال، پروژه های سم زدایی از مواد مخدر در بستری ممکن است از بنزودیازپین ها برای درمان و ترک کوکائین و مت آمفتامین ها استفاده کنند. اگر چه بنزودیازپین‌ها می‌توانند اعتیادآور باشند، به دلیل عدم وجود انتخاب‌های دارویی دیگر، توصیه می‌شود زیرا اثرات ترک انرژی‌زا را تا حد زیادی کاهش دهند.

خطرات مرتبط با ترک و قطع کامل مواد مخدر

برای برخی، تکنیک سم‌زدایی خوددرمانی، شامل میانجیگری بالینی نمی‌شود و می‌تواند باعث مرگ و میر در مواقعی شود، برای مثال، زمانی که فردی مشروبات الکلی را برای مدت طولانی‌ مصرف می‌کند. قربانی، مصرف کننده بنزودیازپین، یا کناره گیری از مصرف طولانی مدت و همچنین مقادیر بالای متادون. در نتیجه، مصرف کننده هایی مصرف کننده که از این نوع داروها استفاده می‌کنند باید توسط متخصصان پزشکی معاینه شوند تا بتوانند برنامه‌های سم‌زدایی دارویی ایمن، مناسب و منطقی را تجویز کنند.

ترک-مواد-افیونی

ایجاد مشکلات جدی در ترک سریع مواد افیونی

اگر چه مواد مخدری مانند کوکائین، آمفتامین‌ها و نیکوتین معمولاً باعث مرگ نمی‌شوند یا به طور قابل‌ توجهی یک تعامل شخصی با ترک اعتیاد ایجاد نمی‌کنند، اما می‌توانند مشکلات جدی را برای کسانی که بلافاصله مصرف مواد مخدر را متوقف می‌کنند ایجاد کنند. ملاحظات بالینی باید در مورد سم زدایی مواد مخدر در نظر گرفته شود.

اکثر افرادی که به روش های قدیمی ترک اعتیاد برمی گردند در توقف با مشکل مواجه می شوند زیرا عقب نشینی می تواند منجر به مشکل در رهایی از مواد مخدر شود. مقایسه اثرات توقف سم زدایی مواد مخدر از فردی به فرد دیگر در طول درمان آسان نیست. تجربیات هر کس با دیگری متفاوت است و میزان زمان و سطح اعتیاد به مواد مخدر منحصر به فرد است. با فرض این که آن ماده مخدر یک بار دیگر در درجه استفاده اولیه وارد بدن شوند، خطر زیاده روی وجود دارد که می تواند باعث از بین رفتن یا سایر نتایج منفی واقعی شود.

برنامه های ترک مواد افیونی شخصی

  • برنامه های درمانی نباید بر اساس یک روش و به یک اندازه مناسب برای همه باشد و باید متناسب با نیازهای بیمار تنظیم شود.
  • برنامه‌های درمانی باید با بیمار ارتباط برقرار کنند، اما تحقیقات مغزی، بنیاد اجتماعی و حتی عواملی مانند سن، فرهنگ، گرایش جنسی و شغل را در نظر بگیرند.
  • یک برنامه درمانی نباید ایستا باشد. باید به طور متناوب بررسی و تغییر داده شود، زیرا حیاتی است، تا به طور کلی پاسخگوی نیازهای بیمار باشد.
  • بسیاری از بیماران دارای تشخیص دوگانه مصرف مزمن مواد مخدر و اختلال های عاطفی هستند و درمان باید به تک تک یافته های شناخته شده بپردازد.