خطرناک ترین ماده مخدر توهم زا

با استفاده از کوش افغان، ماریجوانای جدیدی کشت شد که خواصی متفاوت از ماریجوانای سنتی داشت و به آن مدیکال ماریجوانا یا ماری جوانای طبی گفته می‌شد که در حقیقت همان ماده مخدر گل است. ماری جوانا گیاهی است که هم نوع نر آن وجود دارد و هم نوع ماده. نوع نر ۳ درصد و نوع ماده آن ۸ درصد مخدر دارد. در این گل‌ها ۷ برابر بیشتر از ماریجوانا ماده مخدر وجود دارد. آن قدر که اگر از کنار آن عبور کنید یا شب بالای سرتان باشد، دچار توهم می‌شوید.

گل خطرناک ترین گیاه توهم زا

علف، قارچ، اشک، تسبیح و حالا گل. هر روز ۹ نفر از ایرانی ها به خاطر مصرف مواد مخدر می میرند. جماعتی که به گواه آمارهای جمعیت مبارزه با دخانیات کشور، از ۱۰ سالگی دست به سیگار می شوند و از ۱۷ سالگی مصرف مواد مخدر را تجربه می کنند. در این میان گروهی هم هستند که از ۱۲ سالگی به بعد پای مخدرهای صنعتی به زندگی شان باز می شود و روزگارشان را با شیشه، حشیش و ماری جوانا سیاه می کنند. مواد مخدری که یک جمله مشترک درباره بیشتر آن ها تکرار می شود: «این اعتیاد آور نیست.» این جمله، امروز بیشتر از همه درباره ماده مخدر شیشه و گل به گوش می رسد.

ماده مخدر گل چیست

ماده مخدر گل، با وجود این که اسم خوشایندی دارد، یکی از خطرناک ترین مواد مخدری است که این روزها در دست جوان ها می­چرخد و به اسم یک روانگردان طبیعی خرید و فروش می شود. ماده مخدری که ضربان قلب را بالا می برد، احساس بی قراری می دهد، باعث توهم می شود و با یک بار مصرف، طوری عملکرد مغز را مختل می کند که زندگی بدون آن غیر ممکن می شود. گیاه شاهدانه ای که به آن «کوش افغان» هم گفته می شد، از افغانستان به امریکا برده شد و این شروع پیدایش «گل» بود و با استفاده از کوش افغان، ماری جوانای جدیدی کشت شد که خواصی متفاوت از ماری جوانای سنتی (شاهدانه) داشت و به آن «مدیکال ماری جوانا» گفته می­ شد.   

ماری جوانای طبی

ماری جوانا (شاهدانه) گیاهی است که هم نوع نر آن وجود دارد و هم نوع ماده. نوع نر ۳ درصد و نوع ماده ۸ درصد مخدر دارد. اما گیاه جدیدی که با تغییرات ژنتیکی تولید شد، دو جنسیتی بود و بر خلاف ماری جوانای طبیعی که گل های کمی دارد، بسیار پر گل است. در این گل ها ۷ برابر بیشتر از ماری جوانا ماده مخدر وجود دارد. آن قدر که اگر از کنار آن عبور کنید یا شب بالای سرتان باشد، دچار توهم می شوید. ماریجوانایی که این روزها در دست جوان ها می چرخد، به نام «گل» همین ماریجوانای تغییر ژنتیکی یافته است. 

خطرناک ترین ماده مخدر توهم زا

خطر ماده مخدر گل

ماده مخدر گل در باور عمومی حتی کم خطرتر از حشیش و ماریجوانا و علف معرفی شده است اما می­تواند آن قدر خطرناک باشد که با یک بار مصرف، برای همیشه باعث اعتیاد شود. این ماده به طور مستقیم بخش های مسئول آرامش بخشی را در مغز فلج کرده و خودش جایگزین آن می شود، بنابراین فرد با مصرف نکردن گل دچار اضطراب شدید، بی قراری، وحشت زدگی، تپش قلب شدید و … می­ شود. گل خطرناک ترین ماده مخدر امروز است و با یک بار استفاده ممکن است فرد به مدت ۶ ماه تا یک سال دچار توهم عصرگاهی شود.

مواد روانگردان‌ از کجا می‌آیند

اولین بار، در دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ میلادی بود که امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی روی مواد شیمیایی‌ کار کردند که عموماً با هدف نظامی تولید می‌شدند. این مواد، در واقع فرمول‌های جدیدی بودند که خواص روانگردان داشتند و در آزمایش‌های کنترل فکر، با هدف حقیقت یابی از جاسوسان مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این ترکیبات خواصی شبیه حشیش و ماری جوانا داشتند با این تفاوت که می‌توانستند چندین برابر آن تأثیرگذار باشند.

چگونگی پیدایش ماده مخدر گل

سال‌ها بعد، گیاه شاهدانه‌ای که به آن «کوش افغان» هم گفته می‌شد، از افغانستان به امریکا برده شد و این شروع پیدایش «گل» بود. گیاهی که از تولیدش زمان زیادی نمی‌گذرد اما به خاطر تأثیرات درمانی‌اش در پزشکی جای خود را باز کرد.