حمایت از درمان تشخیص دوگانه

اگر مشکلات سلامت روانی شدید و سوء استفاده از مواد مخدر دارید، ممکن است به شما برچسبی زده شود که به عنوان تشخیص دوگانه شناخته می شود. زمانی که هر دو مشکل تشخیص داده شوند شما باید برای درمان هم زمان آن ها اقدام کنید. بهترین و ایمن ترین درمان، مراجعه به کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد است که در آن هم به اختلالات روانی و هم به موضوع مصرف مواد مخدر رسیدگی شود.

پشتیبانی گروهی درمان تشخیص دوگانه

گروه ها و سایر منابع نه تنها در حفظ هوشیاری، بلکه به عنوان مکانی امن برای حمایت و بحث در مورد چالش ها بسیار مفید هستند. گاهی اوقات برنامه‌های درمانی برای درمان‌های مختلف، گروه‌هایی را ارائه می‌کنند که بر اساس مراقبت‌های بعدی به ملاقات خود ادامه می‌دهند. پزشک یا ارائه دهنده درمان شما ممکن است شما را به گروهی از افراد مبتلا به اختلالات همزمان ارجاع دهد.

در حالی که بسیار بهتر است به گروهی بپیوندید که هم به مصرف مواد مخدر و هم به اختلال سلامت روان شما می پردازد، گروه دوازده مرحله ای برای سوء مصرف مواد مخدر می تواند مفید باشد. برنامه‌های رایگان که توسط همتایان ارائه می‌شوند، از حمایت گروهی و مجموعه‌ای از اصول هدایت ‌شده (دوازدهم) برای حفظ هوشیاری استفاده می‌کنند.

فقط مطمئن شوید که گروه شما ایده‌ها و داروهای روانپزشکی را می‌پذیرد. برخی از افراد در این گروه، به معنای خوب هستند، ممکن است داروهای روانپزشکی را به عنوان شکل دیگری از مصرف اشتباه مصرف کنند. شما باید در مکان احساس امنیت کنید، نه تحت فشار باشید.

کمک به یک عزیز با تشخیص دوگانه

کمک به فردی که هم سوء مصرف مواد مخدر دارد و هم اختلالات روانی دارد، می تواند یک ترن هوایی باشد. مقاومت در برابر درمان معمول است و راه بهبودی می تواند دشوار باشد.

بهترین راه برای کمک این است که آن چه را که می توانید انجام دهید و آن چه را که نمی توانید انجام دهید، بپذیرید. شما نمی توانید کسی را مجبور کنید که هوشیار باشد و همچنین نمی توانید کسی را مجبور به مصرف دارو کنید یا قرار ملاقات او را نگه دارید. کاری که می‌توانید انجام دهید این است که انتخاب‌های مثبتی برای خود داشته باشید، می توانید به عزیزتان کمک کنید و از او حمایت کنید و در عین حال مطمئن باشید که خود را در این روند گم نمی‌کنید.

به دنبال حمایت باشید. مقابله با بیماری روانی و سوء مصرف مواد مخدر یکی از عزیزان می تواند دردناک و منزوی کننده باشد. مطمئن شوید که از حمایت عاطفی لازم برای مقابله برخوردار است. با کسی که به او اعتماد دارید در مورد آن چه می گذرانید صحبت کنید. همچنین می توان به درمان او با پیوستن به یک گروه پشتیبانی کمک کنید.

حمایت از درمان تشخیص دوگانه

مرزها را در مورد میزان مراقبتی که می توانید بدون احساس ناراحتی و ناامیدی ارائه کنید، تعیین کنید. برای رفتارهای مخرب محدودیت هایی تعیین کنید و به آن ها پایبند باشید. اجازه دادن به موارد مشابه برای زندگی شما و عزیزتان سالم نیست.

خودتان را آموزش بدهید و در مورد مشکل سلامت روانی عزیزتان و همچنین درمان مصرف مواد مخدر و بهبودی هر چه می توانید بیاموزید. هرچه بیشتر درک کنید که چه چیزی را تجربه می کنید، بهتر می توانید از بهبودی حمایت کنید.

صبور باشید. بهبودی از اختلالات همزمان یک شبه اتفاق نمی افتد. بهبودی یک روند مداوم است و بیماری شایع است. حمایت هم از شما و هم از عزیزتان در تلاش برای بهبودی بسیار مهم است، اما می‌توان این دوران سخت را با پشت سر گذاشتن و کنترل زندگی‌تان دوباره به دست گرفت.