توهمات افراد سیگاری

ترک سیگار برای بسیاری از مردم مشکل است. بسیاری از افراد مجبورند ماه ها شکنجه را تحمل کنند و باقی مانده عمر خود را در حسرت پک زدن به سیگار سپری کنند. این مشکل به دلیل شستشوی مغزی است که دلیل محکمی برای کشیدن سیگار می باشد.

افراد خوش شانس با کشیدن اولین سیگار احساس بدی پیدا می کنند و خیلی زود آن را کنار می گذارند چون یا از لحاظ جسمی ریه هایشان نمی تواند دود سیگار را تحمل کند یا به لحاظ روحی این آمادگی را ندارند.

توهم ذهنی فرد سیگاری

غم انگیزترین بخش قضیه سیگار همین موضوع است. فراموش نکنید که به خاطر اصرار فراوان خودمان بود که به دام سیگار افتادیم. خیلی از سیگاری ها می گویند از بو و طعم سیگار لذت می برند که در حقیقت این توهمی بیش نیست. واقعیت آن است که در ابتدا مجبوریم بدن خودمان را به بو و طعم بد سیگار عادت دهیم تا بتوانیم آن را تحمل کنیم درست مانند افراد معتاد به هروئین که فکر می کنند از تزریق مواد مخدر به خود که باعث تسکین دردشان می شود، سرشار از نشاط می شوند.

طعم و بوی بد سیگار

فرد سیگاری سعی می کند به بو و طعم بد سیگار فکر نکند و به کشیدن ادامه دهد، چنان که یکی از آن ها فکر می کند به خاطر لذت بردن از بو و طعم توتون سیگار می کشد بپرسید که اگر نوع سیگاری که همیشه مصرف می کنید یافت نشود و فقط نوع دیگری که طعم بسیار بدی هم دارد موجود باشد آیا سیگار را ترک می کنید، قطعاً در جواب خواهد گفت، نه به هیچ وجه.

توهمات افراد سیگاری

اعتیاد به سیگار

فرد سیگاری حاضر است یک طناب کهنه را به جای سیگار بکشد، برایش مهم نیست که چه نوع سیگاری مصرف می کند. در سیگار کشیدن لذت هیچ معنایی ندارد، اگر برای کسب لذت بود پس هیچ کس بیش از یک نخ سیگار نمی کشید. حتی هزاران نفر از کسانی که قبلاً سیگار می کشیدند بعداً به آدامس های نیکوتین دار که پزشکان تجویز می کنند معتاد شده اند و هنوز هم بسیاری از آن ها سیگار می کشند.

بعضی از افراد سیگاری از این که پی می برند به مواد مخدر معتاد هستند احساس خطر می کنند و تصور می نمایند کشف این حقیقت ترک سیگار را مشکل تر می سازد. اصولاً پی بردن به این حقیقت به دو دلیل عمده عامل مثبتی است. اول این که ترک سیگار باعث ایجاد خلاء بزرگی در زندگی می شود و دوم آن که ترک سیگار مشکل و سخت است.

منفعت سیگار کشیدن

اگر چه می دانیم مضرات سیگار بیشتر از فواید آن است اما باز هم سیگار می کشیم چون فکر می کنی ما از این کار لذت می بریم و باعث تقویت روح ما می شود. احساس می کنیم با ترک سیگار خلاء بزرگی در زندگی ما به وجود می آید و هیچ چیز مثل سابق نخواهد بود. واقعیت این است که سیگار هیچ منفعتی برای فرد سیگاری ندارد. در واقع شما را از خیلی چیزها محروم می سازد.

ترک سیگار

اگر چه نیکوتین خیلی سریع باعث اعتیاد می شود و قوی ترین ماده مخدر دنیاست اما اعتیاد به آن زیاد شدید نیست. فقط سه هفته کافیست تا نود و نه درصد آن از بدن خارج شود. در واقع احساس ناخوشایند ترک سیگار به قدری نامحسوس است که بسیاری از افراد سیگاری حتی متوجه وجود این احساس نمی شوند.

برای مشاوره ترک سیگار و اطلاع از جدیدترین متد روز دنیا برای ترک سیگار می توانید به کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی مراجعه نمایید.