توصیه هایی برای زندگی بعد از ترک اعتیاد

جبران، بخشی از روند بهبود اعتیاد است که از اوایل دوره توانبخشی شروع می شود. در کلینیک های ترک برنامه جبران را می آموزید و شروع به کار با حلقه های دوستان، محل و خانواده خود می کنید که فکر کنید باید با آن ها مسائل زندگی را جبران کنید. جبران مشکل، زمان بر و نیازمند فداکاری است، بنابراین واقعیت این است که ظرف چند هفته یا حتی چند ماه تمام غیر قابل تصور می باشد.

روند بهبود بیماری اعتیاد به مواد مخدر فقط مستلزم ترک ماده مصرفی انتخابی نیست. بیشتر افراد در بسیاری از جنبه ها، زندگی خود را از نو شروع می کنند. خواه تغییر طرز فکر، تغییر عادات یا تغییر حلقه های اجتماعی باشد، بهبودی به ناچار نیاز به تغییر دارد اما شروع دوباره در این جنبه‌های زندگی، راه را برای یک سبک زندگی جدید و سالم هموار می‌کند و جایگزین عادات و رفتارهای مضر قدیمی می‌شود که مشخصه یک زندگی سالم است.

توصیه هایی برای زندگی سالم

  • با یک شبکه حمایتی از افراد هوشیار وصل شوید.
  • از نظر مالی وضعیت ثابت داشته باشید.
  • سلامت جسمانی خود را در اولویت قرار دهید.
  • یک برنامه منظم برای خود ایجاد و حفظ کنید.
  • یک سرگرمی جدید پیدا کنید.
  • به اصلاحات ادامه دهید.
  • فهرستی کامل از چیزهایی که می توانید به دست آورید تهیه کنید.
  • شغل رضایت بخشی پیدا کنید.
  • هر روز مراقبت از خود را تمرین کنید.
  • دوستان جدید پیدا کنید.
  • مراقب علائم عود اعتیاد باشید.

یک برنامه زندگی هوشیار می تواند به شما کمک کند تا آن چه را لازم باشد انجام دهید، می تواند به شما کمک کند تا با ارائه خدمات حمایتی مانند آزمایش مواد مخدر و موارد دیگر، هوشیاری خود را حفظ کنید. اگر اخیراً یک برنامه بازپروری مواد مخدر را تکمیل کرده اید، نیاز دارید که توصیه هایی را برای زندگی هوشیار انجام دهید.

توصیه هایی برای زندگی بعد از ترک اعتیاد

تقویت روابط اجتماعی پس از ترک اعتیاد

ایجاد یک شبکه حمایتی از افرادی که شما را مسئول بهبود خود نگه می دارند، یکی از بهترین راه ها برای حفظ هوشیاری شماست. در دوره توانبخشی، چه بستری و چه سرپایی، شما در دوران نقاهت توسط سایر همسالان خود احاطه شده اید. اما به محض این که به خانه برگردید، همه چیز چالش برانگیزتر می شود. بروزها با عوامل استرس زا، محرک‌ها و وسوسه‌ها آسان‌تر می‌شود که مسئولیت پذیری و پشتیبانی برای حفظ شما در مسیر درست باشد.

ثبات شغلی و مالی بعد از ترک اعتیاد

مصرف مواد مخدر عملکرد مغز را تغییر می دهد و به شدت بر مهارت ها و رفتارهای تصمیم گیری تأثیر می گذارد. به همین دلیل، افراد معتاد به مواد مخدر تمام وقت و پول خود را صرف یافتن و مصرف مواد مخدر یا خرید آن می کنند. به عنوان فردی که در حال بهبودی هستید، بخش عمده ای از شروع مجدد پس از یافتن راهی برای کسب درآمد و مدیریت مالی ثبات پیدا می کند.

اهمیت تغذیه خوب برای هوشیاری پایدار بعد از ترک اعتیاد

سلامت جسمانی خود را بعد از ترک اعتیاد در اولویت قرار دهید. مواد مخدر و الکل می‌توانند عوارض جانبی بسیار زیادی داشته باشند که رفع آن ها ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای بهبود اعتیاد خود انجام دهید، مراقبت از بدن و سلامت جسمی خود است که شامل برنامه غذایی منظم و مغذی، خواب کافی، ورزش منظم و کاهش فعالیت های استرس زا است.

یک برنامه منظم بعد از ترک اعتیاد برای خود ایجاد و حفظ کنید

برنامه‌های زندگی هوشیار می‌تواند به شما کمک کند نظم و انضباط را در زندگی خود ایجاد کنید تا بتوانید یاد بگیرید که چگونه یک روال را در زندگی خود حفظ کنید.